Toppbilden, visa:    


Nu är jag medlem

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
ChristerV
Inlägg: 1
Blev medlem: 06 jan 2024, 22:18

Nu är jag medlem

Inlägg av ChristerV »

Hej alla mj-vänner. Christer heter jag och nu är jag äntligen medlem i detta forum. Kort historik: Som barn och tonåring besökte vi ofta släkten i Karlshamn. Jag var mycket nere vid järnvägen och var en trainspotter långt innan jag visste vad det var. Senare på 80-talet byggde jag och mina grabbar 3-räls i källaren i stan. Vi "annekterade" en fd kolkällare i huset i Vasastan/Stockholm. Byggde stort och hade roligt. När killarna övergick till fotboll och andra intressen rev jag banan. Jag hade då digitaliserat tågen och växlarna. Allt användbart stuvades ner i lådor. Som pensionär kom suget igen efter tåg. Jag började bygga i h0e och även i N-skalan. Även en H0 3-räls bana byggde jag i lägenheten. Källaren undvek jag nu. Visserligen hade jag en ganska stor lägenhet men jag längtade efter mer utrymme. Letade hus med rum som passade att bygga modelltåg i. Man ska inte förneka sina intressen. Några trevliga lok och vagnar hade jag sedan tidigare så valet blev att fortsätta med 3-räls. Märklin och Jeco. Jag har ingen stor samling lok och vagnar och håller mig till 60-talet när jag bygger. Tycker om att bygga landskap med allt vad det innebär. Åker till de olika evenemang med modelltåg som finns inom räckhåll. Ser fram emot att läsa allt som skrivs på forumet.
Bilagor
jag.png

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Nu är jag medlem

Inlägg av Johan Molin »

Varmt välkommen! Trevlig historik; hoppas att du ska trivas här. H0e/H0n3 är relativt populärt på forumet, så vi tittar gärna på dina skapelser framöver!

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"