Toppbilden, visa:    


Ny film...

Torbjörn Holmberg
Inlägg: 21
Blev medlem: 05 sep 2013, 21:13

Ny film...

Inlägg av Torbjörn Holmberg »

Hej alla, en ny film har släppts från Liatorp Media, håll till godo.

Tobbe H

https://www.youtube.com/watch?v=kC8bJohljyI

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny film...

Inlägg av Johan Molin »

Underbart som vanligt! Jag väntade nästan på att Gunnar Skoglunds röst skulle höras kommentera filmen, särskilt mht introt! (Gunnar var ju den kände speaker-rösten på alla svenska journalfilmer när det begav sig en gång).

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Ny film...

Inlägg av ErikB »

Den tål att ses om många gånger Tobbe! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Per N
Inlägg: 140
Blev medlem: 08 aug 2012, 23:34

Re: Ny film...

Inlägg av Per N »

Lysande Tobbe!

En stor eloge till Stefan också för allt det "filmiska". [JC_doubleup.gif]

Till nästa film får ni fundera på hur ni får till att någon lägger om växelkloten också när ni ändrar läge på någon växel i bild! ;)
Och lokeldaren på 9:an, han borde ha sjukskrivit sig den "vanliga dagen" eftersom han spyfärdig hänger ut över dörren hela tiden... :-BS

Men slutsatsen är att ingen svensk bana har presenterats så snyggt och med sådana härliga animationer som din!!! En enastående prestation!

MVH / Per N

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Ny film...

Inlägg av PeO »

Det här ledde till förlängt elvakaffe idag.
Per N skrev: 01 jun 2023, 10:09 .........
1) Till nästa film får ni fundera på hur ni får till att någon lägger om växelkloten också när ni ändrar läge på någon växel i bild! ;)
2) Och lokeldaren på 9:an, han borde ha sjukskrivit sig den "vanliga dagen" eftersom han spyfärdig hänger ut över dörren hela tiden... :-BS
3) Men slutsatsen är att ingen svensk bana har presenterats så snyggt och med sådana härliga animationer som din!!! En enastående prestation!
1) Jag letade själv efter lösning på det. Tobias hade löst det.
2) Någon hade lokförare som vred huvudet efter körriktning. Var inte det också Tobias?
3) Tiger och samtycker.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Ny film...

Inlägg av 1956 »

Så helt fantastiskt bra och njutbart. Nostalgieffekten är påtaglig. Tack för att vi får se det här.[JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Ny film...

Inlägg av Anna-Carin »

Jag kan bara instämma i alla lovord, verkligen fin film med en ytterst trovärdig miljö! [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: Ny film...

Inlägg av Svante Andersson »

Snygg miljö och bra filmat... som vanligt. Men skogsduvans oläte hade jag kunnat vara utan! Och när det ändå klagas... lite inkonsekvent i tidsaxeln på vissa fordon. Den hyperblanka Volvo Duetten och O/NN-vagn med bromshytt platsar antagligen inte samtidigt...

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: Ny film...

Inlägg av S Johansson »

En underbar miljö mycket fint återskapad i modell! Stort tack för denna film.
Och Svante! Om du menar duvan som hörs i slutet av filmen, så är det en ringduva. Den är vanligare än skogsduvan och finns ofta nära bebyggda områden.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny film...

Inlägg av Johan Molin »

Jag kan hålla med Svante att jag tycker det är ett förfärligt läte. Har man duvor som skitar ned hela ens balkong medan man försöker mata vinterns småfåglar så är man inte överförtjust i dem ...

Däremot känns väl hela modellen tidstypisk för en gudsförgäten liten smalspårsbana i Småland någonstans, med ofta uråldrig materiel även in i en tid när Volvo PV var nymodigheter.

Tittar man på LEG:s allra första videofilm, om 1067-banan Karlshamn-Vislanda-Bolmen-Halmstad blir man understundom helt förskräckt inför vilken uråldrig materiel man kunde se in på mitten av 60-talet ...

MatsN
Inlägg: 228
Blev medlem: 01 apr 2012, 11:01

Re: Ny film...

Inlägg av MatsN »

Härlig film, Tobbe!
Musik mm ger en härlig "tidsstämning".
Imponerad över alla fina detaljer både i materiel och natur.
Även mycket förtjust i själva filmningstekniken.
Tack för att ni delar med er av denna rulle med hög inspirationsfaktor!
/Mats

Torbjörn Holmberg
Inlägg: 21
Blev medlem: 05 sep 2013, 21:13

Re: Ny film...

Inlägg av Torbjörn Holmberg »

Tackar så mycket för alla positiva omdömen, ska vidarebefordra dessa till min bror.
Angående kritiken så bryr vi oss inte så mycket om den utan den "hyperblanka Volvo Duetten och O/NN-vagn med bromshytt" kommer troligtvis vara med på nästa film också,
plus ringduvan.

Tobbe H

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny film...

Inlägg av Johan Molin »

Jag tycker du gör helt rätt i att strunta i "kritiken" Tobbe! Självklart ska du ha duvorna med – att jag sedan blivit allergisk mot deras ljud hör ju inte hit egentligen! Jag får ta mig en allvarlig funderare på om jag ska låta dem vara med i MHJ:s ljudridå också ... :-CO

Och som sagt, jag upplevde inget anakronistiskt i denna fantastiska miljö! Anakronistiska Klubben brukar ju ofta fara betydligt vildare fram hos de flesta av oss anläggningsbyggare ...

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"