Toppbilden, visa:    


Henrik, Ny medlem!

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
Användarens profilbild
HenrikLaurell
Inlägg: 57
Blev medlem: 13 apr 2023, 19:35
Kontakt:

Henrik, Ny medlem!

Inlägg av HenrikLaurell »

Jag har som så många andra hållt på med tåg sen barnsben. Först i LEGO, sen Märklin HO och runt 1979 var jag o en kompis och besökte Ohsabanan. Emsfors blev snabbt min favorit. Efter det såg jag aldrig åt normalspår igen, utan gjorde kartong byggen i 1:35 och satte ovanpå min Märklin 3095 (1C loket) samt alla vagnar jag hade då. Genom åren har jag nog provat på alla (smalspårs)skalor som finns tror jag..

Snabbspolat till idag försöker jag hålla fast i nollan och håller mest på med CAD och 3D print. Har flera resin skrivare själv, men mitt stora hobbyrum har förvandlats till förråd och arbetsrum sen pandemin kom över oss. Inte så kul med resin ångor i samma rum jag arbetar i varje dag, även om dem står i rökskåp med vent genom fönstret. Till min räddning finns numera WinterZone som printar alla mina alster idag.

Har fantasier om att åtminstone få ihop en foto-modul. Vi får se när det blir klart...

En serie nya HOn3 vagnar av min design finns nu att beställa på WinterZone's hemsida.

/Henrik Laurell, Mölnlycke -- https://Laurell.Today/
Senast redigerad av HenrikLaurell den 24 apr 2023, 22:53, redigerad totalt 1 gånger.

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Ny medlem!

Inlägg av cgn1954 »

:-T
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Baronen
Inlägg: 196
Blev medlem: 07 jul 2020, 20:47
Ort: Borlänge

Re: Ny medlem!

Inlägg av Baronen »

Hej och välkommen till forumet!

Även jag har gått ut lite löst med ett fotodiorama som haft lite smygpremiär på ”Dioramor”. Snart är det dax för den verkliga premiären.

Hoppas du ska både trivas samt ge och få inspiration och delandets glädje här.

Baronen

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny medlem!

Inlägg av Johan Molin »

Varmt välkommen Henrik! Hoppassat du ska finna dig välkommen här! Jag ska titta på dina smalspårsvagnar på WinterZone. Synd bara att du valt "fel" skala ... :-CO

Allvarligt talat; alla bidrag är varmt välkomna, så vi hoppas att framöver få se exempel på dina färdigbyggda smalspårsfordon! [JC_doubleup.gif]

EDIT: Jag läste i hastrigheten fel; såg att du var så triggad på 0-skala, men du skrev ju faktiskt att WinterZone-modellerna var i H0n3.Således i högst grad intressant även för mig, även om mitt smalspår är H0e ...

Användarens profilbild
HenrikLaurell
Inlägg: 57
Blev medlem: 13 apr 2023, 19:35
Kontakt:

Re: Ny medlem!

Inlägg av HenrikLaurell »

Hej igen o tack för svar.

Märkligt, jag satte bevakning på denna o flera andra trådar, men inget har ramlat ner i breflådan...

HOn3 vagnarna är klara nu o dem fungerar förresten lika bra för 12mm spv. Teoretiskt även 9mm men kanske lite för stora för det.

Nästa är Lindfors Bosjön med denna gången riktiga boggier. Första gången för några år sen när jag släppte dem på Shapeways var det inte möjligt att printa boggierna, men med dagens resin skrivare går det utmärkt.

Efter det, samma serie igen, men för nollan som jag känner mer för.

Henrik

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"