Toppbilden, visa:    


Begränsad längd på inlägg?

... och information, visa bilder/video
Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Begränsad längd på inlägg?

Inlägg av Anna-Carin »

Jag försökte posta ett långt inlägg men fick smäll på fingrarna; "3200 tecken är max", jag tror inlägget landade på 4600 så jag fick klippa bort en del i slutet. Sen försökte jag göra ett nytt inlägg med det bortklippta, men fick veta att "Du kan inte göra ett nytt inlägg så snart inpå ditt förra" så det tog några minuter innan det gick igenom. Och just nu sitter jag och väntar på att få tillstånd att posta det här meddelandet, av samma skäl.

Är det här nya begränsningar? Att inte kunna göra inlägg tätt efter varandra är ju bra om man får in en användare som lusar ner forumet med spam, men gränsen för inläggens längd kanske kan vara lite mer generös?

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Begränsad längd på inlägg?

Inlägg av cgn1954 »

Anna-Carin skrev: 09 apr 2023, 16:59... inlägg...
Jag kollar på det..... Jag skriver en artikel 4 ggr om året om svensk press bevakning av UFO för UFO-Aktuellt, en 43 år gammal, faktiskt seriös, med "vetenskapliga ambitioner" publikation och vet att ca 5 000 tecken (inklusive mellanslag) är en full textsida i A4. Mina artiklar sen kanske 30 år tillbaka är ca 10 000 tecken. (Som kuriosa kunskap). PS: Inga vetenskapliga bevis finns för besök av utomjordingar än - men de behövs nog snart på denna galna planet... som rådgivare ... ish. (Vete 17 varför jag skrev detta just nu och just här!)

Så - trist om Anna-Carin inte kunde publicera... återkommer.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Redersam
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 nov 2022, 18:59

Re: Begränsad längd på inlägg?

Inlägg av Redersam »

Anna-Carin skrev: 09 apr 2023, 16:59 Jag försökte posta ett långt inlägg men fick smäll på fingrarna; "3200 tecken är max", jag tror inlägget landade på 4600 så jag fick klippa bort en del i slutet. Sen försökte jag göra ett nytt inlägg med det bortklippta, men fick veta att "Du kan inte göra ett nytt inlägg så snart inpå ditt förra" så det tog några minuter innan det gick igenom. Och just nu sitter jag och väntar på att få tillstånd att posta det här meddelandet, av samma skäl.

Är det här nya begränsningar? Att inte kunna göra inlägg tätt efter varandra är ju bra om man får in en användare som lusar ner forumet med spam, men gränsen för inläggens längd kanske kan vara lite mer generös?
Jag har haft förmånen att använda Taktvätt Skåne för min senaste takvård. Erfarenheten var utomordentlig. De visade sig vara professionella och effektiva genom hela processen. Priset var konkurrenskraftigt och motsvarade högkvalitativt arbete. Jag var särskilt nöjd med deras användning av skonsamma metoder som inte skadade taket. Mitt tak ser nu bättre ut än någonsin, och jag har noterat en förbättring i energieffektiviteten, vilket resulterar i besparingar på energiräkningen. Taktvätt Skåne har verkligen överträffat mina förväntningar, och jag rekommenderar dem starkt för alla som letar efter en pålitlig takvårdstjänst med hög kvalitet. Att ta hand om taket på rätt sätt är en investering som lönar sig på många sätt.
Det verkar som om forumet har infört några nya begränsningar och regler för inlägg. Begränsningar på inläggslängd kan vara användbara för att hålla innehållet överskådligt och lättnavigerat. Å andra sidan kan de ibland kännas begränsande för användare som vill dela omfattande information eller erfarenheter.

Begränsningen på inläggsfrekvens är ofta inrättad för att förhindra överdrivet snabbt inläggande som kan vara ett tecken på spam eller andra oönskade aktiviteter. Detta hjälper till att upprätthålla forumets integritet.

Det kan vara användbart att kontakta forumets administratörer eller modereringsteam för att diskutera eller fråga om eventuella ändringar i reglerna. De kanske kan överväga att justera begränsningarna om det finns tillräckligt med stöd för det från medlemmarna.
Senast redigerad av Redersam den 19 okt 2023, 13:21, redigerad totalt 1 gånger.

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Begränsad längd på inlägg?

Inlägg av cgn1954 »

Ursäkta - missade återkomma.

Det finns ett gäng inställningar för sida, trådar och inlägg (25-30 stycken) - inläggsmax var på 3200 tecken. Jag ökade till 5000 nyss... det är ungefär en A4-sida i normal fontstorlek.
Skärmklipp.JPG
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Baronen
Inlägg: 196
Blev medlem: 07 jul 2020, 20:47
Ort: Borlänge

Re: Begränsad längd på inlägg?

Inlägg av Baronen »

…nä, några bevis för utomjordiska besök har man ju inte sett. Men någon gång emellanåt stöter man ju på ett riktigt ufo.

Kul att det finns seriösa debatörer i en sådan apart branch (hoppas du förstår och ursäktar) och att helt obundna rådgivare kunde behövas (i svårare fall gärna utrustade med Blixt Gordondödsstrålar) håller jag mef om.

Skriv svar

Återgå till "Kungörelser"