Toppbilden, visa:    


HNoll?

Ihopsamlade rykten om vad som händer bland tillverkare och bland andra hobbyister!
Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

HNoll?

Inlägg av Lihkströmsverken »

Var idag inne på HNoll:s hemsida och läste där information om dagsläget per den 5:e februari.
http://hnoll.se/info/information-37885729

Detta får mig att fundera på några tidigare antydda kommande (?) modeller men då hemsidan saknar "kontaktmöjligheter" (i alla fall hittar jag ingen sådan), vilket hade varit ett enklare sätt att ställa min fråga, tar jag mig friheten att ställa den här istället;

Det finns sedan flera år ett Ma lok i minst tre olika versioner på hemsidan, TGOJ, SJ 800- och 900 serien, liksom en motorvagn X (X10 serien?), men jag undrar om dessa numera är lagda på is eller rent av strukna ur planerna?

/Ola

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: HNoll?

Inlägg av Anna-Carin »

Tips: via facebook-länken så går det att hitta adressen info @ hnoll . se

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: HNoll?

Inlägg av cgn1954 »

Jag tror det handlar om finansiering, plus att det - vad jag noterat - tog väldigt lång tid att "förhandla" med leverantören avseende vagnarna så de fick den kvalitet HNoll ville ha.

Kan tänka mig att resan är än värre när det gäller lok (alltså förhandlingar med leverantören) plus att HNoll inte vill hamna i Brimalm-läget. Obs - rena spekulationer (hehe, är de rena? varför heter det så?). :=u
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: HNoll?

Inlägg av Johan Molin »

Nej såklart. Det finns ju de som drabbats av megalomani för mindre ...

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: HNoll?

Inlägg av Lihkströmsverken »

Anna-Carin skrev: 08 feb 2023, 16:59 Tips: via facebook-länken så går det att hitta adressen info @ hnoll . se
Tack, frågan nu ställd direkt till HNoll och ser fram emot ett svar.

Är inte och kommer inte att registrera mig på Facebook.

/Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: HNoll?

Inlägg av Johan Molin »

Lycka till Ola!

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: HNoll?

Inlägg av Anna-Carin »

Lihkströmsverken skrev: 08 feb 2023, 18:56 Är inte och kommer inte att registrera mig på Facebook.
Ola,
Jag är definitivt ingen facebook-förespråkare, men det visade sig att man behöver inte vara inloggad eller registrerad för att kunna se företagets sida där; det kanske kan vara bra att veta.

(Jag registrerade mig på facebook på prov för ett antal år sedan, när ett forum jag följde flyttade dit, men så fort jag kom in och såg gränssnittet sa jag -"Åh fy, åh fy, åh fy!" :-ras medan jag febrilt letade efter logga-ut-knappen. I fjol gick grannsamverkan över till att enbart informera via facebook så då var jag nödd och tvungen att börja använda det en smula.)

Geranium84
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 feb 2012, 21:55

Re: HNoll?

Inlägg av Geranium84 »

HNolls verksamhet har finansierats av billiga huslån och andra förmånliga lån. Det framgår klart och tydligt om man läser informationstexten på hemsidan. Med tanke på hur ränteläget förändrats så har också HNolls tillgång till kapital förändrats. Jag har förstått att det ritats på både Ma och Motorvagnen men aldrig kommit så långt som till förhandlingar med verktygstillverkaren och ännu mindre till produktionen. HNoll kommer nog att vara fullt upptagna med att förverkliga SJ:s 80-talare. Man kan läsa på hemsidan om vilka problem det är att få till produktionen av Blue-X vagnarna. Om man vill bidra till att öka produktionstakten skall man köpa de HNoll-vagnar som finns på butikshyllorna i dagsläget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: HNoll?

Inlägg av Johan Molin »

Att investera med lånade pengar var en dålig idé redan 1929 ...

Geranium84
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 feb 2012, 21:55

Re: HNoll?

Inlägg av Geranium84 »

Så är det.

Skriv svar

Återgå till "Andra förvaltningar"