Toppbilden, visa:    


Ny version - går det inte att logga in?

... och information, visa bilder/video
Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Ny version - går det inte att logga in?

Inlägg av cgn1954 »

Forumet uppdaterades automatiskt och jag ser att det är en ny Cookie-funktion (kakor).

Kan du inte logga in så vänligen ta bort kakor och cache i din webbläsare (sök i inställningar efter kakor eller cache).

Det ska fungera att rensa endast för denna hemsida, dvs. www.motessparet.se eller bara motessparet.se.

Beklagar olägenheten.
:=u
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Ny version - går det inte att logga in?

Inlägg av HLS »

hej

Problemen med inloggning består. Det förefaller som man måste ta bort kakor varje dag för att kunna logga in. Testat med Firefox såväl som Edge.
Ett annat problem dök upp i dag, vet inte om det är allmänt eller bara lokalt; Det går inte att lagra svar i tråd. Det ser ut som om svaret lagras men när man senare tittar efter är svaret borta.

MVH
Hans
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Ny version - går det inte att logga in?

Inlägg av HLS »

Märkligt nog gick det just att lagra ovan svar..
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny version - går det inte att logga in?

Inlägg av Johan Molin »

Märkligt Hans, Ditt problem har jag aldrig haft problem med. Jag använder nuförtiden alltid Safari, men det borde ju inte spela någon roll ("spela någon betydelse" som min gymnasielärare i, hör och häpna, svenska, alltid sade!)

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Ny version - går att logga in?

Inlägg av PeO »

Efter stopp vid varje försök ett tag, kom jag nu in utan problem.
Återigen; DATA = Dubbelt Arbete Till Alla, + alldeles för mycket egna initiativ från programmen.

Förkylningen, oavsett om det kan vara flunsa, Omikron eller något annat har gjort dygnsrytmen lite upp och ner, när man kommer upp efter några dagar i sängen.

Edit: Det funkar att skriva tillägg också.

Användarens profilbild
pareng
Inlägg: 368
Blev medlem: 29 dec 2011, 01:15
Ort: Dalom

Re: Ny version - går det inte att logga in?

Inlägg av pareng »

Hej

Dags att fixa inloggingsproblemen, funkar inte i Chrome, inte i Edge, möjligen om jag rensar kakor. Kör gamla goda IE nu och rensar kakor

God Jul

/Pär
Återfallet=Spiskrokens Järnväg @
http://motessparet.se/viewtopic.php?f=41&t=23

Beeblebrox
Inlägg: 283
Blev medlem: 06 jan 2012, 22:20
Ort: Kalmar

Re: Ny version - går det inte att logga in?

Inlägg av Beeblebrox »

pareng skrev: 25 dec 2022, 23:24 Hej

Dags att fixa inloggingsproblemen, funkar inte i Chrome, inte i Edge, möjligen om jag rensar kakor. Kör gamla goda IE nu och rensar kakor

God Jul

/Pär
Jag kör Edge och det har fungerat i ett par veckor nu utan problem.
Daniel Jonsson
Kalmar Modelljärnvägsklubb

Användarens profilbild
H0n3
Inlägg: 2749
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:04
Ort: Lindome
Kontakt:

Re: Ny version - går det inte att logga in?

Inlägg av H0n3 »

Jag kör Firefox och jag hade problem i början ända tills jag tog bort de gamla "cookiesarna".

Det brukar hittas under Inställningar => Sekretess & Säkerhet => Kakor Och Webbplatsdata. Gå till alternativet Hantera Data.

Där får du upp en lista över alla cookies/Kakor som sparats i din dator. Sök efter "motessparet" och ta bort dom kakorna så ska du se att det blir som vanligt igen.

OBS! Nu är detta bara för Firefox, men det brukar finnas på ungefär samma ställe i de flesta webbläsare idag.

Lycka till!

/Peter
Bygger Slötorp-Dåseberga Järnväg (SDJ) i H0 och H0n3.
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/

http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Ny version - går det inte att logga in?

Inlägg av cgn1954 »

pareng skrev: 25 dec 2022, 23:24...Kör gamla goda IE nu och rensar kakor ...
IE stöds inte av nyaste versionen av PHP, del av programmeringsspråket (större delen) av forumprogramvaran. Stöds inte heller av mig personligen, en ren skräpprodukt ur ett säkerhetsperspektiv. :=u

I Chrome hittas "Rensa kakor/data" och "Rensa Cache" under Inställningar / Integritet och Säkerhet.

Ett tips är att man kan "nollställa" en speciell webbsida som inte fungerar (om man har Windows) genom att hålla ner Ctrl-knappen och samtidigt tryck F5. Då rensas Cachen för just den sidan (och t ex bilder, ikoner och knappar läses in från fjärrservern/webbhotellet/etc. och inte det lokala Cache-minnet på PC:n.)
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
kjaxne
Inlägg: 86
Blev medlem: 27 aug 2015, 11:51
Ort: Hallsberg
Kontakt:

Re: Ny version - går det inte att logga in?

Inlägg av kjaxne »

cgn1954 skrev: 26 dec 2022, 23:43 IE stöds inte av nyaste versionen av PHP, del av programmeringsspråket (större delen) av forumprogramvaran.
Det är väl ändå inte PHP i sig som inte stödjer IE utan snarare IE som inte stödjer aktuella standarder i HTML/CSS? PHP exekveras ju bara på servern och skall ju aldrig ses av webbläsaren. Kanske inte så stor betydelse för gemene man vad som är vad, men så det blir rätt, fast kanske mer förvirrande istället :P :D

Men för att återgå till ämnet så verkar det som att det till en början behövdes rensas kakor några gånger, men sedan efter ett tag behövde jag bara logga in på nytt igen några gånger utan att rensa kakor. Men nu tycks det fungera för min del, i alla fall senaste tillfällena jag besökt.
Kör svenskt i N-Re, epok V (-VI).
Dioramabyggare i flera skalor.

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Ny version - går det inte att logga in?

Inlägg av cgn1954 »

kjaxne skrev: 28 dec 2022, 23:09Det är väl ändå inte PHP i sig som inte stödjer IE utan snarare IE som inte stödjer aktuella standarder i HTML/CSS? ...
Helt rätt... sorry. IE är ju på en nivå där utvecklingen av HTML/CSS sprungit vidare och förbi.. eller vad det heter.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Ny version - går det inte att logga in?

Inlägg av HLS »

Problemen med inloggning försvann efter ett par raderingar av kakorna. Tack för tipset om Ctrl F5. Användbart!
/Hans
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Skriv svar

Återgå till "Kungörelser"