Toppbilden, visa:    


Skandinaviska hus i Skala-N från Mestarimallit

Fotingen
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2022, 14:13
Ort: Hammarbyhöjden

Skandinaviska hus i Skala-N från Mestarimallit

Inlägg av Fotingen »

Halloj alla Mj-rallare! Jag hade bara tänkt att skriva ett litet inslag om en tillverkare jag köpt två hus ifrån! :-BS

Den finska tillverkaren Mestarimallit (www.mestarimallit.com) har sedan några år tillbaka gjort byggsatser i plåt till finska hus i Skala-N och HO som också skulle kunna passa bra in på ett Svenskt landskap. De har även gjort finska person- och godsvagnar men jag vet ej om dem är byggsatser eller ej.

Beställningen sker via E-post och priset är i Euro, plus att de är relativt snabba på att leverera! Priserna på deras hus kan variera, mellan 300-500 (kr.) i Skala-N.

Även i en artikel om Modeller av trähus med affärslokaler i Modelljärnvägsmagasinet (nr. 44 Mars 2021 s.16-17 spalt 3-4) kan man läsa några rader om Mestarimallits Trähus med affärslokal (Mansarditalo).

En lite mindre bild - 400 px bred
Mestarimallits trähus med affärslokal i Skala-N (Mansardikattoiset
talot). Foto från Mestarimallit.


Med vänlig hälsning, Josef :-BS
Senast redigerad av Fotingen den 27 mar 2022, 14:48, redigerad totalt 3 gång.
Personen som ännu inte har kommit på ett namn på sin anläggnings järnväg, eller anläggningen.

modeljernbane
Inlägg: 300
Blev medlem: 05 jan 2015, 10:23

Re: Skandinaviska hus i Skala-N från Mestarimallit

Inlägg av modeljernbane »

[JC_doubleup.gif]

Fotingen
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2022, 14:13
Ort: Hammarbyhöjden

Re: Skandinaviska hus i Skala-N från Mestarimallit

Inlägg av Fotingen »

God eftermiddag! :-BS

Jag kan tilläga att nu när jag håller på med att bygga detta hus, att det är en rätt så trevlig byggnad att bygga! Taket kan vara lite svår att forma så att den passar bra med takfoten och själva huset, det har jag strävat med länge, men lyckats, med blod svett och tårar(?) (om det nu är rätt uttryck). Plus att det är bäst att måla ex. Fönster, dörrar etc. För att det skall bli lättare att måla dessa i efterhand när du har målat själva ”huset” om du nu (som jag) målar med pensel (denna taktik använder jag alltid när jag skall måla något med små detaljer). Vet ej om det är en bra taktik för Airbrush dock, men jag tror det. :?:

Med bästa hälsningar, Josef. :-J
Personen som ännu inte har kommit på ett namn på sin anläggnings järnväg, eller anläggningen.

Skriv svar

Återgå till "Andra Byggnader"