Toppbilden, visa:    


Skandinaviskt hus i Skala-N från AS-Modell

Fotingen
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2022, 14:13
Ort: Hammarbyhöjden

Skandinaviskt hus i Skala-N från AS-Modell

Inlägg av Fotingen »

Jag ville bara meddela och tipsa den som bygger i N-Skala, ett falurött hus från AS-Modell (www.as-modell.de) i N-Skala som kan passa in bra på ett nordiskt landskap/anläggning. Modellen är laserskuren och redan färdigmålad, och huset finns inte bara i falurött, utan också i gult och ljusblått.

AS-Modell säljer huset i ganska rimligt pris på 39,90 Euro, det motsvarar ca. 400 svenska kronor. Och så vill jag också tillägga att NMJ (Norsk Modelljernbane. www.nmj.no) också har börjat att sälja detta hus.

Jag kunde tyvärr inte lägga in en bild på huset, men du kan besöka alternativt NMJ eller AS-Modell för bild på huset i Rött, Gult och Ljusblått. [JC_doubledown.gif]

Med vänlig hälsning, Josef. :-BS
Personen som ännu inte har kommit på ett namn på sin anläggnings järnväg, eller anläggningen.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Skandinaviskt hus i Skala-N från AS-Modell

Inlägg av Johan Molin »

Är det detta du menar?

Bild

Man kontrolklickar på bilden, väljer "kopiera bildadress".
Sedan kan man skapa sitt inlägg, klickar på rutan som innehåller en miniatyrbild och får då två klamrar [img ][/img ] och klistrar in bildadressen mellan dessa.

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Skandinaviskt hus i Skala-N från AS-Modell

Inlägg av Anna-Carin »

Det ser trevligt ut! :-T

Apropå bilder finns det en tråd Bilder/video på forumet som förklarar hur man laddar upp egna bilder (alltså lägger in bilder som inte redan ligger på nätet - det kan ju bli aktuellt om du vill visa det du håller på med). Kör du fast så är det bara att fråga, det är alltid någon som kan hjälpa till och förklara!

Fotingen
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2022, 14:13
Ort: Hammarbyhöjden

Re: Skandinaviskt hus i Skala-N från AS-Modell

Inlägg av Fotingen »

Johan Molin skrev: 08 mar 2022, 11:38 Är det detta du menar?

Bild

Man kontrolklickar på bilden, väljer "kopiera bildadress".
Sedan kan man skapa sitt inlägg, klickar på rutan som innehåller en miniatyrbild och får då två klamrar [img ][/img ] och klistrar in bildadressen mellan dessa.
Tack Johan! Och, det var det huset jag menade [JC_doubleup.gif]
Personen som ännu inte har kommit på ett namn på sin anläggnings järnväg, eller anläggningen.

Fotingen
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2022, 14:13
Ort: Hammarbyhöjden

Re: Skandinaviskt hus i Skala-N från AS-Modell

Inlägg av Fotingen »

Bild

Detta var bara en test. Kan ni andra se bilden för att för mig så ser jag bara en ruta där det står ”bild” i.
Personen som ännu inte har kommit på ett namn på sin anläggnings järnväg, eller anläggningen.

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Skandinaviskt hus i Skala-N från AS-Modell

Inlägg av Anna-Carin »

Fotingen skrev: 16 mar 2022, 18:35 Bild

Detta var bara en test. Kan ni andra se bilden för att för mig så ser jag bara en ruta där det står ”bild” i.
Nej, det står "bild" för mig också. Men du är på god väg, tror jag! Så här ska det se ut på din skärm när du har gjort en bildtagg och kopierat in länkadressen:
bildtagg.jpg
Och när du sen trycker "Förhandsgranska" eller "Skicka" visas bilden du valt:

Bild

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Skandinaviskt hus i Skala-N från AS-Modell

Inlägg av Anna-Carin »

Jag ska försöka förklara varför ditt bildtest blev fel.

Det ser ut som att du kopierat din ursprungliga bildlänk direkt från en bildsökning på Google. Därför fick du med en massa extra jox som ställer till det.

Börja i så fall med att klicka på bilden du vill ha, så att du kommer till webbsidan där den finns. Sen kan du högerklicka på bilden och kopiera länken. Då har du skalat bort Googles extrainformation från länken.

Klistra in länken på en tom rad i ditt inlägg, och titta den. Själva länken/bildadressen börjar med "http" eller "https" och slutar med filtypen som ofta är .jpg, men ibland kanske .tiff eller .png eller något annat bildformat. Om filtypen är det sista som står på raden, så är allt bra och du kan använda länken. Men på det du försökte lägga in så fanns det ett "&"-tecken efter filtypen, och sen en massa ytterligare tecken. Då behöver du ta bort "&" och allt som kommer efter det.

Nu har du bara bildadressen kvar, och då går det fint att lägga in den i en img-tagg, som jag visade i förra inlägget!

(Editerat i flera omgångar för att bli mer begripligt...)

Fotingen
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2022, 14:13
Ort: Hammarbyhöjden

Re: Skandinaviskt hus i Skala-N från AS-Modell

Inlägg av Fotingen »

Tack Anna-Carin!
Jag lägger in en bild jag hittat på www.jarnvag.net som ett ytterligare bildtest. :-BS

Bild
SJ X2-tåg på Malmö C. 2017. Foto: Frederik Tellerup.

Nu funkade det också när jag kollade i efterhand. [JC_doubleup.gif]
Personen som ännu inte har kommit på ett namn på sin anläggnings järnväg, eller anläggningen.

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Skandinaviskt hus i Skala-N från AS-Modell

Inlägg av Anna-Carin »

Toppen, Josef! :=KOMP

Skriv svar

Återgå till "Andra Byggnader"