Toppbilden, visa:    


Köpes: omålade Preiser H0-figurer *** tackar så mycket för svaren, nu är det löst! ***

Köp-sälj - forumets marknadshörna. Men snälla, håll dig till prylar som har med hobbyn att göra! Inte ditt gamla kylskåp eller mosters strumpor således...
Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Köpes: omålade Preiser H0-figurer *** tackar så mycket för svaren, nu är det löst! ***

Inlägg av Anna-Carin »

Jag har börjat titta på att köpa Preiser H0-figurer, för att experimentera med målning av kläder och detaljer (innan jag ger mig på några 1:50-figurer jag har). Det enda MJ-Hobby hade i lager under 300:- var ett set med 42 brandmän och det kändes lite väl ensidigt!

Så om någon har undanstuvat en drös figurer i omöjliga poser som aldrig blir använda, så är jag intresserad av köp, eller byte om det finns något material jag kan erbjuda. Det skulle vara bra med 10-20 stycken eller fler, och jag skulle vilja att åtminstone en del av figurerna är civilklädda. Det vore jättebra om någon av dem är stillastående (à la Pendon) så att jag kan använda den som storleksreferens i bilder.

Alternativt uppskattar jag tips om inköpsställen där det finns mer Preiser att välja på i lite lägre prisklass. Jag kollade modellhobby.se men där var det ungefär lika illa.
Senast redigerad av Anna-Carin den 20 jan 2022, 15:46, redigerad totalt 1 gånger.

modeljernbane
Inlägg: 300
Blev medlem: 05 jan 2015, 10:23

Re: Köpes: omålade Preiser H0-figurer

Inlägg av modeljernbane »

Du kan få Noch Noch 14985 72 stk. pris 72 D kr. :-T

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Köpes: omålade Preiser H0-figurer

Inlägg av P Falk »

Vad roligt, Anna-Carin!
Jag har en hel del omålade figurer liggande i H0. Skicka mig din adress i ett PM så skall jag plocka ihop en bunt blandade gubbar o gummor.
Roligt om de får nytt liv hos dig istället för att de ligger i en tråkig låda i min garderob. Figurmålning är roligt och meditativt. Vad kul!
:=KOMP :-T
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Köpes: omålade Preiser H0-figurer

Inlägg av Anna-Carin »

Modeljernbane - tack för erbjudandet, men jag skulle behöva ha någon stående också så det är tyvärr inte riktigt vad jag behöver.

Peter - toppen, PM kommer!

Skriv svar

Återgå till "Tågbörsen"