Toppbilden, visa:    


Piko nyheter 2022

... och information, visa bilder/video
tuff-tuff

Piko nyheter 2022

Inlägg av tuff-tuff »

Hejsan!
Nu har Piko presenterat nyheter 2022 och finns i deras hemsidan att ladda ner pdf.

tuff-tuff

Re: Piko nyheter 2022

Inlägg av tuff-tuff »

Hallå igen!
Jag såg nyheter i Facebook postade av Kystbanen från Köpenhamn.
Tyvärr glömde jag länksidan, men ser nu att någon i marklin-users.net har nu presenterat Pikos nyheter med länksidan att ladda ner.
Sorry...

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Piko nyheter 2022

Inlägg av HLS »

Den här tråden är nog felplacerad, den borde ligga under rubriken "Andra Förvaltningar" där all annan information om tillverkares produkter ligger samlad.
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

tuff-tuff

Re: Piko nyheter 2022

Inlägg av tuff-tuff »

HLS skrev: 31 dec 2021, 15:05 Den här tråden är nog felplacerad, den borde ligga under rubriken "Andra Förvaltningar" där all annan information om tillverkares produkter ligger samlad.
Varför då?
Att presentera nyheter från olika fabrikater är väl kungörelser?

Baronen
Inlägg: 196
Blev medlem: 07 jul 2020, 20:47
Ort: Borlänge

Re: Piko nyheter 2022

Inlägg av Baronen »

Hej, nej inte alls…

Kungörelse är synonymt med proklamation, edikt, påbud och dekret med flera och förstås som ett styrande budskap från en myndighet eller liknande.

Den högre myndigheten i ett forum som detta torde vara web-mästaren och möjligen moderatorer.

Det du bibringar oss är väl mer av arten marknadskommunikation och hör som HLS skriver hemma under ” Andra förvaltningar” tycker även jag.

Nån dj-a ordning måste det väl även vara på ett forum för att travestera C-H Hermansson salig i åminnelse.

Baronen

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Piko nyheter 2022

Inlägg av Johan Molin »

Ja, Kungörelser är tänkt för att forumets styrande ska berätta om nyheter som rör forumet. Det finns en specifik plats för modellnyheter ovh liknande. Den som undrar kan fråga Magnus63 på detta forum, som var den som drog upp de ursprungliga rubrikförslagen.

Skriv svar

Återgå till "Kungörelser"