Toppbilden, visa:    


Jeco T43?

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Jeco T43?

Inlägg av Lihkströmsverken »

I min garderob ligger några T43 lok från Jeco, bland annat denna som jag plockade fram igår och provkörde på klubbanan. I och för sig ett omotiverat köp en gång i tiden då det egentligen faller utanför mitt intresse tidsmässigt men då jag packade upp loket uppstod några frågor som jag hoppas få hjälp med.
T43 217.JPG
Min modell är utrustad med dekoder men inte en dito med ljud. Är modellen i sitt grundutförande utrustat med högtalare eller måste en sådan anskaffas/monteras om jag skaffar en ljuddekoder?

Vidare hittade jag denna detalj i kartongen;
T43 burk bild 1.JPG
T43 burk bild 2.JPG
Vad är detta?

/Ola

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Jeco T43?

Inlägg av cgn1954 »

Enligt denna sida så ska det finnas T43 med ljud som original (och därmed plats för högtalare). http://www.tinumix.se/modelljarnvag/jeco/lok/start.htm

På en bild av en T44 (Jeco) ses en grön kåpa i hytten, dvs. den täcker det som finns under fönstren. Eller nån tranport-grej (skydd/låsning)?
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Bengt Nylén
Inlägg: 137
Blev medlem: 16 jan 2012, 23:17

Re: Jeco T43?

Inlägg av Bengt Nylén »

Lyft av kåpan och kolla. Jag tror det sitter en högtalare som standard. Det är bara att köpa en ljuddekoder och trycka dit. Ingen lödning.

https://www.mjhobby.se/product.asp?qsLa ... =ESU+57594

Beeblebrox
Inlägg: 283
Blev medlem: 06 jan 2012, 22:20
Ort: Kalmar

Re: Jeco T43?

Inlägg av Beeblebrox »

Lihkströmsverken skrev: 30 nov 2021, 13:29 T43 burk bild 2.JPG
Vad är detta?

/Ola
Det är en bit plast som satt inne i hytten för att ge sken av att den i alla fall var grön på insidan. Måste demonteras vid dekodermontage har jag för mig.
Daniel Jonsson
Kalmar Modelljärnvägsklubb

d680ae
Inlägg: 540
Blev medlem: 30 dec 2011, 22:21
Ort: Luleå/Sweden

Re: Jeco T43?

Inlägg av d680ae »

Beeblebrox skrev: 03 dec 2021, 17:29 ...

Det är en bit plast som satt inne i hytten för att ge sken av att den i alla fall var grön på insidan.
...
Var hytten verkligen grön på insidan? Vad jag har kunnat se*) var det bara den lilla rakt framför föraren placerade instrumentpanelen med hastighetsmätaren som var grön. Tak, väggar, golv, apparatskåp med reglage, övriga instrumentpaneler, bromsapparater m.m. hade färger i olika grader av grått, vitt och gråbeige.

*) Baserat på foto av hyttinteriören av T43 216 i HectorRail trafik 2010-04-20 utan spår av genomgripande revision.

Skriv svar

Återgå till "Svenska Diesellok"