Toppbilden, visa:    


Ny medlem

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
ortort
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 okt 2021, 17:09

Ny medlem

Inlägg av ortort »

Hej
Jag är ny medlem och ser fram mot det. Jag är en yngling på 77 år som älskar tåg, både riktiga och modeller av alla slag.
Jag har en modelljärnväg i skala H0 treräls växelström. Jag har 10 lok och ett antal vagnar. Av loken är 5 st av märket Märklin, 2 Roco, 2 Jeco och 1 Brava. Det hela styrs med en Mobile station 2 (MS 2) från Märklin.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny medlem

Inlägg av Johan Molin »

Varmt välkommen! Hoppas du ska trivas hos oss! Forumet är tänkt att ha högt i tak, men hoppeligen med vänlig nyfikenhet och glada tillrop oss forumister emellan. Skulle du finna i ditt hjärta att vilja visa bilder på din anläggning och dina strävanden blir vi förstås jätteglada, men det är absolut ingen press för att få delta här.

Det mesta i tågväg har dryftats, och dryftas här, möjligen med en liten slagsida åt modellbygge och anläggningsbygge, som ligger många av oss varmt om hjärtat. Men som sagt, här finns plats för alla!

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Ny medlem

Inlägg av cgn1954 »

Kul... jobba på. Visa gärna bilder från hemmavid. Ev. problem: Dryfta dem här, det finns digital kompetens och finns det inte tillräckligt så finns det svar i andra grupper (jag är med i).

Och som Webb-mästare (ja - det heter så): Ev. synpunkter på forumet mottages gärna. Skicka ett PM till admin.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

leffe1
Inlägg: 7
Blev medlem: 30 nov 2021, 20:55

Re: Ny medlem

Inlägg av leffe1 »

Också ny medlem som inte hittar var man lägger in nya inlägg, så jag gör det här.

Vi byggde vår anläggning under en tioårsperiod i mitten av 1990-talet, men slutade köpa rullande mtrl ca 2005. Vi har altså en Contorl Unit 6021. Nu efter 16 år har vi köpt ett mfx lok med dekoder där lokkod mm är förinställt från fabriken. Hur gör vi för att ändra lokkod, acceleradtion, maxfart mm på ett mfx lok? Finns instruktion att hämtanågonstans eller kan vi få en sådan från ngn? Vi har en instruktion hur man ändrar värdena på lok med Uhlenbrockdekoder med hjälp av vredet på Control Unit. Går den instruktionen att använda även på mfx-lok? Är det ngn av er som vet ngt om detta?

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"