Toppbilden, visa:    


Brigadloket i HO

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Brigadloket i HO

Inlägg av Lihkströmsverken »

Jag är hela tiden av med ett tiotal prylar. Det kan handla om böcker, verktyg, modeller eller något annat. När jag väl hittar något, som oftast hela tiden funnits framför ögonen på mig, saknar jag något annat. En av de modeller jag varit av med längst, snart i tio år, är Westmodels Brigadlok, även marknadsförd som DR, BR 99 3318 och privatbahn-lok som jag köpte sådär för 20 år sedan. Sedan dess har modellen givits ut av Minitrains med dessvärre inte i korrekt HO-skala. Idag när jag letade efter en annan modell i garderoben dök plötsligt byggsatsen upp. Den låg i en ask, dock inte som jag felaktigt kom ihåg men nu är den framme.
Westmodel HFB bild 1.JPG
Jag fick underredet anpassat för 600 mm spåret på vår klubbana så nu är det inget (?) som kan hålla mig borta från att bygga loket.
Westmodell HFB bild 2.JPG
/Ola

NisseH0
Inlägg: 359
Blev medlem: 20 maj 2018, 16:57

Re: Brigadloket i HO

Inlägg av NisseH0 »

Det är väl fortfarande rätt ovanligt att bygga i H0n2? Ser ju väldigt lovande ut!
Kör du på 7 mm spårvidd?

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Brigadloket i HO

Inlägg av Lihkströmsverken »

NisseH0 skrev: 06 dec 2021, 14:07 Det är väl fortfarande rätt ovanligt att bygga i H0n2? Ser ju väldigt lovande ut!
Kör du på 7 mm spårvidd?
Skulle tro att vi är en handfull eller två i Sverige som intresserar sig för denna skala om man bortser från "alla" (?) de som kör med Busch Feldbahn HOf och HOi.
Och ja, jag bygger för 7 mm spårvidd.
http://www.svenskmjwiki.se/Skala_H0n2


/Ola

Skriv svar

Återgå till "Svenska Ånglok"