Toppbilden, visa:    


Toppbilden

Reseberättelser, matlagning och vad ni vill.
Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Toppbilden

Inlägg av cgn1954 »

Hej alla...

Toppbilden må vara etablerad men jag tycker den kan vara lite mer levande. Toppbilden är 1000 bilder från blandade källor men det finns både bra bilder och lite sämre kvalitet i dessa 1000 bilder, sannolikt.

Denna bild är från "Svenne". Helt suverän, ett stycke historia också av Mötesspåret - så här tänker vi kring modelljärnväg. Jag minns Svenne som noggrann och engagerad här - alla bilder som han bidrog med fick en egen granskning, den gjorde vi tillsammans. De skulle vara bra! Det här är inte en bra MJ-bild - den är fantastikt bra (tycker jag).

En lite större bild - 800 px bred

Så - vart ska vi? Vill du bidra? Förutsättningar är: Inget är begränsande (Jo: vill du veta det så är det utifrån lagstiftning och moral/etik) men om det handlar om fordon, digitalt, landskap, luftledning, hus, SJ/TGOJ/etc. , skala 1.1, skala nåt annat, MJ i allmänhet - skicka in nya förslag till mig (cgn@cgn.se) så får vi se... någon typ av bedömning kommer förstås att ske och urval sker normalt utan meddelande till bidragsgivaren. Men jag avgör det från fall till fall...

Jag behöver för varje bild veta: (1) Fotograf (2) Bilddatum (3) Rubrik (4) Övrig info om bilden.

Tanken med toppbilden är att visa vår "passion" och vad det är som är så bra med Modelljärnväg. Det är ju en så fantastik hobby. Eller hur?

Jag ser fram mot nya bilder, helst i storleken 1200 x 240 px.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Toppbilden

Inlägg av 1956 »

cgn1954 skrev: 25 feb 2021, 23:33

Denna bild är från "Svenne". Helt suverän, ett stycke historia också av Mötesspåret - så här tänker vi kring modelljärnväg. Jag minns Svenne som noggrann och engagerad här - alla bilder som han bidrog med fick en egen granskning, den gjorde vi tillsammans. De skulle vara bra! Det här är inte en bra MJ-bild - den är fantastikt bra (tycker jag).

En lite större bild - 800 px bred
Instämmer helt, bilden är fantastisk, man måste verkligen titta mer än en gång för att se att den inte är tagen från verkligheten!

Skriv svar

Återgå till "Kamratföreningen"