Toppbilden, visa:    


Nyårshälsning!

Reseberättelser, matlagning och vad ni vill.
Baronen
Inlägg: 196
Blev medlem: 07 jul 2020, 20:47
Ort: Borlänge

Nyårshälsning!

Inlägg av Baronen »

Hej!

Jag ska be att få upprepa mig och även i denna avdelning framföra en nyårshälsning även om jag nyss gjorde det samma i min verkstadstråd.

Jag ber att få tillönska alla forumkamrater och deras anförvanter ett Gott Nytt År! :-JJ

I dessa dagar är det många som utgjuter sig över år 2020 där tillvaron för många varit så annorlunda. Jag tänker inte göra detta. Visst har jag respekt och medkänsla för dem som mist någon eller själva varit svårt sjuka eller vars inkomstmöjlighet påverkats negativt. Men jag vill gärna se ljust på att det också hänt bra saker detta år; några har kanske fått barn eller barnbarn, andra kanske fått nya vänner eller mött kärleken (under Covid-säkra former?) medan andra fått tid till hobby- och fritidsprojekt.

Jag hoppas därför att vi tillåts minnas även de goda sakerna och går mot ett 2021 där saker och ting går åt rätt håll. Skulle världen dessutom bli både fredligare och tryggare så ska jag ta konsekvenserna av det och förtidspensionera mig så att jag får mer tid till min återuppväckta hobby.

Som avslutning på denna högtravande hälsning ber jag att få utstöta en tänkt nyårsfanfar på ångvissla, tyfon, dragspel och saxofon!

”Baronen”

PS. Apropå fritidsprojekt har jag hört att det finns folk som virar små fågelfjädrar på krokar och står och vispar med dem på långa spön, UTOMHUS!, invid vattendrag. Konstigt, men det håller ju dem borta från gatorna i varje fall.

PPS. Jag hoppas att det räknas mig till godo att jag ur fanfarensemblen ovan uteslöt flatulensekvilibristen ”Le Petomaine” som Ni kanske hörde om i sista ”På spåret” före jul. :=S Programmet erfordrar dessutom en rejäl justering! Hur kan de kalla den lokomotorliknande tävlingshytten för ”Dressinen” undrar ”Vän av ordning”?

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Nyårshälsning!

Inlägg av St. Mikael »

Det var en innehållsrik, uppmuntrande och humoristisk Nyårshälsning :lol:
Gott nytt år til dig!!!!!
önskar Michael

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Nyårshälsning!

Inlägg av Johan Molin »

God Fortsättning får även jag önska dig och alla andra! :=KOMP

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Nyårshälsning!

Inlägg av Anna-Carin »

God fortsättning önskar jag också!

Skriv svar

Återgå till "Kamratföreningen"