Toppbilden, visa:    


Medlem i Smalspårsfrämjandet

Bengt Nylén
Inlägg: 137
Blev medlem: 16 jan 2012, 23:17

Medlem i Smalspårsfrämjandet

Inlägg av Bengt Nylén »

Nr 4 av Smalspårigt utkommer veckan innan julafton. Är du intresserad av att ta del av bla byggartikeln av Sb-loket så får du här ett erbjudande. De som ännu inte är medlemmar i Smalspårfrämjandet och betalar medlemsavgiften för 2021 på 175 kr innan den 31/12 i år får som bonus nr 4/2020 av Smalspårigt + de 4 nummer som utkommer under 2021. Konto Pg 91 00 89-2. Glöm inte ange ditt namn. Skicka dit namn och fullständig adress till Smalspårsfrämjandet c/o Björn Dahlström, Åkerbyvägen 90, 183 35 Täby eller via email till medlemsregistrator@smalsparigt.org
OBS! Nr 4 hinner inte distrubueras till dig innan julafton om du betalar nu utan räkna med början av januari.
Bild

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Medlem i Smalspårsfrämjandet

Inlägg av 1956 »

Fick tidningen idag och jag kan verkligen rekommendera den. Förutom Bengts fina byggartikel är det bl.a. en artikel om ett mycket läckert dioramabygge av Stadsholmen i Stockholm, modellbygge av högsta klass!

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Medlem i Smalspårsfrämjandet

Inlägg av PeO »

1956 skrev: 05 jan 2021, 12:49 Fick tidningen idag och jag kan verkligen rekommendera den. Förutom Bengts fina byggartikel är det bl.a. en artikel om ett mycket läckert dioramabygge av Stadsholmen i Stockholm, modellbygge av högsta klass!
Det behövs nästan en varning för artikeln om Stadsholmen. Ta fram haklappen, nej ett badlakan först !! Se gärna till att något mjukt ligger där du tappar hakan också.
Jag länkar till omslagsbilden, så förstår du kanske varför. Bild

Lars Hegestad, som har en tråd om ett bygge av DONJ Mallet-lok beskriver hjultillverkning, Bengt Nylén har en 8-sidig artikel om bygge av Sb-lok, för att nämna bara ett par ytterligare artiklar.
Läs mer på http://www.smalsparigt.org/forum-tre-pu ... f=8&t=2857 och prenumerera = bli medlem, om du inte redan är det.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Medlem i Smalspårsfrämjandet

Inlägg av Johan Molin »

Ett synnerligen gott råd! Och din artikel som vanligt fantastisk, Bengt!

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Medlem i Smalspårsfrämjandet

Inlägg av Anna-Carin »

PeO skrev: 05 jan 2021, 15:21 Det behövs nästan en varning för artikeln om Stadsholmen. Ta fram haklappen, nej ett badlakan först !! Se gärna till att något mjukt ligger där du tappar hakan också.
Jag länkar till omslagsbilden, så förstår du kanske varför.
Ojojoj! :shock: :o [JC_doubleup.gif] :-Love

Bengt Nylén
Inlägg: 137
Blev medlem: 16 jan 2012, 23:17

Re: Medlem i Smalspårsfrämjandet

Inlägg av Bengt Nylén »

Idag eller imorgon dyker Smalspårigt nr 1/2021 upp i brevlådan för de som är medlemmar i Smalspårfrämjandet. Detta nummer innehåller del 2 av mitt bygge av Sb-loket. Ytterligare ca 7 sidor. Det var 9 sidor i nr 4/2020. Ingen annan tidning kommer sannolikt att kunna presentera en byggartikel på detta lok på mer 16 sidor. Om ni inte är medlemmar så går det att köpa lösnummer av Smalspårigt. De kan beställas på forsaljning@smalsparigt.org
Bilden på framsidan tagen på MMJKs anläggning.
En mellanstor bild - 600 px bred

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Medlem i Smalspårsfrämjandet

Inlägg av 1956 »

Vacker bild av ett vackert lok på en vacker anläggning. [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Medlem i Smalspårsfrämjandet

Inlägg av Johan Molin »

Jag ställer stolen vid sidan om brevlådan och väntar ... :-flirt

(jag skrev inte att jag tänker SITTA på den tills tidningen kommer ...)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Medlem i Smalspårsfrämjandet

Inlägg av ford1929 »

Oj detta har jag missat....
Roger(Forden)

Skriv svar

Återgå till "Föreningar och evenemang"