Toppbilden, visa:    


Rimbo Grandes Butik Målilla

CvonWow
Inlägg: 121
Blev medlem: 20 okt 2018, 16:41

Rimbo Grandes Butik Målilla

Inlägg av CvonWow »

Hej!
Bygger Rimbo Grandes Butik.
Verkar sakna en sida i byggbeskrivningen då jag inte blir klok på hur taket ska bli till, med ståndrännorna?
Är det någon som byggt denna och kan guida med bilder eller så?

Allt gott
Calle

Bo-Arne
Inlägg: 107
Blev medlem: 25 feb 2012, 20:54

Re: Rimbo Grandes Butik Målilla

Inlägg av Bo-Arne »

Ett riktig trevligt hus att bygga, det blir väldigt snyggt. Frontespisarnas tak är genomgående och görs av en plåt som bockas så den passar över frontespisen och utgör grunden till hela taket. Vardera taksidor tillverkas av 2 delar som möts vid nocken och över frontespisarnas takdel. sedan ansluter gavlarna och om allt är liksidigt vinkelrakt och parallellt så är det bara och löda klart alla skarvar.

CvonWow
Inlägg: 121
Blev medlem: 20 okt 2018, 16:41

Re: Rimbo Grandes Butik Målilla

Inlägg av CvonWow »

Måste erkänna mig besegrad, då trögheten hos mig är mer än lovlig :=Koko
Men efter din beskrivning börjar jag skönja en viss ljusning i mitt mörker, tack tror mig fatta lite mer nu [JC_doubleup.gif]

Allt gott
Calle

Bo-Arne
Inlägg: 107
Blev medlem: 25 feb 2012, 20:54

Re: Rimbo Grandes Butik Målilla

Inlägg av Bo-Arne »

Ståndrännorna upplevde jag som omöjligt pillriga, tills dom var bockade till sin form och då blev stående av sig själv, hålla på platts och lödda-klart!

CvonWow
Inlägg: 121
Blev medlem: 20 okt 2018, 16:41

Re: Rimbo Grandes Butik Målilla

Inlägg av CvonWow »

Bo-Arne skrev: 27 nov 2020, 18:36 Ståndrännorna upplevde jag som omöjligt pillriga, tills dom var bockade till sin form och då blev stående av sig själv, hålla på platts och lödda-klart!
Vet du om det var fler än ett papper med eller om det var två, för jag tycker det verkar ofullständigt, då jag inte har någon bild på detta?
Vart köper man små mässingsprofiler och sådant?

Allt gott
Calle

Skriv svar

Återgå till "Andra Byggnader"