Toppbilden, visa:    


InterCity

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

InterCity

Inlägg av Lihkströmsverken »

När jag skulle korrigera ett tidigare inlägg med en bild, den gamla hade försvunnit eftersom den laddats upp via TinyPics, gjorde jag upptäckten när jag förhandsgranskade att bilden var "upp och ner". Gjorde några tester, bland annat la jag in en bild som jag dessförinnan vänt på men resultatet blev detsamma. Tänkte med detta inlägg om InterCity göra en förnyad test men här kom bilden rätt! Vad är det som händer?

I samband med nyleveranser eller modernisering av vagnar på 80-talet gav SJ ut broschyrer som visade objektet. Samma sak gjordes till exempel når InterCity introducerades;
InterCity.jpg
Dessa broschyrer var intressanta då de var illustrerade med färgbilder och detaljbilder som till exempel inredningsbilder. I samband med en storstädning häromåret hittade jag ett stort antal av dessa, bland annat de flesta 80-talsvagnsvarianterna och moderniseringen (asbestssaneringen) av 60-talsvagnarna. Om dessa broschyrer hamnade i pappersinsamlingen eller i någon arkivlåda kommer jag inte ihåg. Däremot vill jag minnas att "InterCity broschyren" lånades ut till en kamrat i Göteborg.

/Ola

Återgå till "Svenska Personvagnar"