Toppbilden, visa:    


Trädgårdsjärnväg på stationen

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av Johan Molin »

Hela din trädgårdsjärnväg andas sådan jättefin charm! [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Johan; Tack för din uppskattande kommentar!
Läget nu under sommaren är väl inte så mycket bygging eller nyskapande. Däremot väldigt mycket tågkörande med alla husen ute på banan. Bilden här nedan har inte helt den kvaliteten jag önskar, men som ni ser i överkant på bilden har ett konkurrerande tågsällskap i skala 1:1 smugit seg in :) Jag kan också nämna att granen nede i vänstra hörnet är en av de jag planterade i fjol
IMG_2818 (1).jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Stationsbanan var på besøk på andra trädgårdsjärnvägar i helgen. Det var Tom och Kjell vi besökte och körde tog hos. Otroligt inspirerande! När jag kom hem igen fortsatte jag tågköringen på min egen bana. En givande helg med likasinnade.

Hos Tom
IMG_2885.jpeg
Och hemma igen :P
IMG_2895.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Och här var vi hos Kjell
IMG_2881.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Fin vindstilla dag med lite regn i luften. Jag har jobbat intensivt med kalkugnarna till borgen och idag testade jag dem ute i sin rätta miljö. Jag finner ut att dom är för små, så jag ska bygga in en ekstra del på nedre del av ugnen. En härlig bygg och tåghelg!
IMG_2913.jpeg
IMG_2914.jpeg

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av Johan Molin »

Likafullt riktigt häftiga inslag i din miljö!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Tack igen, till alla er som kommer med vänliga kommentarer :D
Jag jobbar nu i två parallella löp på stationsbanan. Hösten närmar sig men det har i alla fall varit varmt här. Tiden närmar sig när jag plockar in de flesta av mina hus.
Biskopsborgen/ Kalkugnarna är dömda till att bli lämnade ute. Så får vi se om dom klarar snö och vinterkylan. Det är också dem jag fortfarande jobbar och bygger på. Man kan nog säga att nu har jag helt lämnat förebilderna och öser ur min fantasi och hur jag låtsas att det har sett ut.
IMG_2950.jpeg
Det var som sagt fint väder idag, så jag fick chansen att prova mitt senaste vagnsbygge också. En kombinerad post och godsvagn, fritt efter JGJ vagnen från Öslj. Många detaljer saknas ännu, men idag monterade jag boggier och buffertar. Så då kunde den åka lite :-J
IMG_2949.jpeg
Höstbild
IMG_2952.jpeg

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av Johan Molin »

Som vanligt 6 rälspikar i stor skala av 5 möjliga! Inte bara för din järnväg med dina roliga hembyggen, men inte minst för dina fina coh charmiga byggnader längs med banan – hembyggen av ett slag som man inte ser så ofta! [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Halloweenbilder? Ja kanske det. En ny form av undersøkelse med kamera och en lampa. Det senaste byggverket ger nya möjligheter och ideer...
IMG_2964.jpeg
IMG_2971.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Sista dagen med allt material ute. Nu ska husen in och få torka ut och repareras fram till nästa säsong. Men det blev i alla fall en fin dag den 11 nov. Nästan som en sommardag. Jag plockade svamp, julgranar och körde tåg ;)
IMG_2980.jpeg
IMG_2983.jpeg
IMG_2986.jpeg

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av ErikB »

Stämningsfullt! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Tyr tar paus framför borgen. Samma dag.
Tyr II Borgen.jpg

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av ford1929 »

St. Mikael skrev: 14 nov 2022, 15:45 Tyr tar paus framför borgen. Samma dag.

Tyr II Borgen.jpg
vackert lok
Roger(Forden)

NisseH0
Inlägg: 359
Blev medlem: 20 maj 2018, 16:57

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av NisseH0 »

Instämmer!
Hela din miljö, både den uppbyggda och naturliga runt om, känns som ett paradis…

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Tack för era uppskattande kommentarer! Det betyder mycket för mig [JC_doubleup.gif]
Borgen / kalkbränneriet inbjuder till belysningsexperiment. På dessa foton har jag placerat ut batteridrivna julgransljus.
IMG_3011.jpeg
IMG_3006.jpeg
Om jag får säga det själv, Det blev ganska maffigt!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av Johan Molin »

Ja, det blev riktigt riktigt häftigt! [JC_doubleup.gif]

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av ErikB »

Riktig adventsstämning! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Nu börjar i alla fall Stationsbanan att bli körbar igen. Jag håller på med att gå över spåret och fixa nödvändiga partier.
Mitt "Eggerbahnlok" har också haft en storrevision. Det gick väldigt dåligt, nästan inte alls och jag har funderat genom vintern på vad som måste göras. Jag startade med enkla fixar som inte hjälpte någonting. Så jag bet i det sura äpplet och skar lös hytten med min Dremel, för att komma in til motorn.
Nu har loket fått en ny elmotor, blivit smort, rengjort, fått dyrare batterier och jag ska bara låta det dra lätta tåg i fortsättningen. Men jag är fortfarande osäker på om jag har funnit orsaken till att det gick så dåligt. Som ni ser på bilden är hytten sågad lös nertill och inte slutmonterad. Tror jag bygger några skruvfästen så att det blir lättare att komma åt nästa gång...
IMG_3119.jpeg
IMG_3120.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Vårpremiär med ångtåg "Gösta" Mer än en månad senare än i fjol. Allt jag sätter ut på banan har varit igenom en upprustning och rengöring. Så också stationshuset Waad. Annars är det ganska likt premiären för ett år sen. Edward har blivit större..
Glad Påsk [JC_doubleup.gif]
IMG_3124.jpeg
IMG_3126.jpeg
IMG_3127.jpeg

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av ford1929 »

snyggt :-T
Roger(Forden)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av Johan Molin »

Du har hittat ett väldigt njutbart koncept, med dina byggnader som är lite naivistiska i sin tolkning, och så hagebanen som genomkorsar en hel värld där man kan vänta sig Pippi och andra Astrid Lindgrenfigureratt dyka upp!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

När du nämner det Johan, just nu håller Edward och jag på att se Harry Potter filmer, vårt påskprosjekt. Där såg jag Rubeus Hagrid´s skokvaktarkoja. Två oktagona små stenbygningar och jag såg för mig att det huset, eller kojan, skulle passa väldigt fint på min bana. Kanske nästa vinterprojekt?
För övrigt ber jag att få tacka för uppmuntrande tillrop och kommentarer!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Småkallt och lite blåsigt, men det är mysigt att leka med tåg igen. Den här gången blandar jag i en båt också. Jag håller på att testa olika platser som den kan ligga i upplag. Om vädret tillåter fortsätter experimenterandet i morgon. Jag har också en ide´om en vattenfylld. kanal eller damm...
IMG_3153.jpeg
IMG_3155.jpeg
IMG_3156.jpeg
IMG_3160.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Parasollbild :-BS
IMG_3167.jpeg

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av Johan Molin »

Å, båten är redan färdig! Då måste du visa bilder på den! Ser ut precis som en lastångare från Dalslands Kanal!
Alex Halling.jpg
ALEX. HALLING, still going strong!

NisseH0
Inlägg: 359
Blev medlem: 20 maj 2018, 16:57

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av NisseH0 »

Det ser ut som du har mycket roligt och dessutom en massa frisk luft och motion! Måste vara det perfekta sättet att utöva hobbyn!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Johan: Den skutan "Alex Halling" är precis i min smak! Det ser ut som jag måste leta reda på en till Playmoskuta och gi mig i kast med den också :-JJ

Nisse H0:
Det ser ut som du har mycket roligt och dessutom en massa frisk luft och motion! Måste vara det perfekta sättet att utöva hobbyn!
På min läkares uppmaning läste jag en bok om ett friskare, mer hälsosamt sätt att leva på. I den boken blir det hävdat att sitta nere i sin källare och bygga modelljärnväg är ett exempel på ett felaktigt (ohälsosamt) sätt att använda sin fritid på.. Jag tänker ofta på det påståendet och tycker det är synd, för jag tycker ju att ALLA ska hålla på med modelljärnväg! Men ja, att köra tåg hos mig är en ganska omständig process som kräver många förberedelser och dessutom trädgårdsarbete. Så jag gissar att det är ok, vad det gäller personlig hälsa. :-CO :train1: :regn:

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

En helg med blandad jobbing och tåglek i trädgården. För första gången somnade jag medans tåget körde! Jag hade lyckats att ställa in det helt perfekt med pådrag, gasflöde och antal vagnar (och en gynnsam temperatur). Det medförde att tåget gick perfekt och jag kunde luta mig tillbaka, slappna av och bara njuta av synen. Det här är alltså ett manuellt livesteamlok som man kör via små reglage i förarhytten, men det gick så fint så det var inget för mig att göra annat än att se på....då somnade jag :-r2
IMG_3185.jpeg

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av Johan Molin »

Det är någonting konteplativt med tåghobby! Jag har samma erfarenheter av LEG:s tågfilmer. Dunket från skenskarvarna hade en mycket sövande effekt på mig (jag föredrar de gamla historiska filmerna ...).

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Den gamla skutan har strandat, och påpassligt bordad av et kärlekspar.
IMG_3210.jpeg
På det lilla industriloket har en vacker dam fått följa med.
IMG_3221.jpeg
Figurerna är loppisfynd för 10,- paret. Om jag beställer figurer i G-skala från mina vanliga leverantörer, kostar dom 100,- och uppåt :-r2

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av Johan Molin »

Det är någonting djupt rogivande och trösterikt att följa årstidsväxlingarna på din trädgårdsjärnväg! Tack!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Ja Johan, att köra på banan i olika årstider, väder och tider gör miljöerna mer levande. Det är en av de stora fördelarna med trädgårdsjärnväg. Och tack för den trevliga kommentaren!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

En fin helg med tågvännen Thomas på besök. Vi kör många kombinationer och möten inne på stationerna.
Har tankar om att be in på en lite större tågträff, med fler livesteamentusiaster. Vi får se, det kräver en del förberedelser och ett våffeljärn.
IMG_3236.jpeg
IMG_3235.jpeg
IMG_3234.jpeg

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av Johan Molin »

Det låter som ett potentiellt jättetrevligt arrangemang!
Det lättaste att ordna blir väl våffeljärnet.
Det svåraste torde bli att beställa bra väder ...

Lycka till!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Högsommar!
Dagen startar med att jag går runt och klipper fram banan från en exploderande växtlighet. Men det är ju vackert med blommor och all slags gräs och ogräs.
Tåget körde inte särskilt länge. Det började blåsa, och då gick trycket ned. Förra gången jag körde denna (Tyr) skröt jag med att det gick så bra så jag somnade. I dag, helt motsatt :=u
IMG_3256.jpeg
IMG_3250.jpeg
IMG_3247.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Jag lånade lite plats på min trädgårdsjärnväg och satte opp ett "Instant-Diorama"
För övrigt så tror jag att jag äntligen har kläckt en fungerande idé till en plats att bygga min 1:13,3 bana på utan att konkurrera med andra trädgårdsytor... :idea:
IMG_3334.jpeg
IMG_3340.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Reparationer
Stickspåret in till SkrotNisses och lokstallet har bägge två väntat på att jag skulle ta mig samman och fixa-reparera :suck: speciellt lokstallet fick en omfattande renovering. Det var portarna som var problemet. Stallet hade ingen förankring i framkant, så väggarna vred sig och hela huset blev mer och mer vindt. Fixen som måste utföras blev omfattande med en ny bottenplatta som fixerar väggarna och hela plattan måste få en ny uppbyggnad från backen för att hamna vågrätt (annars krånglar portarna)
Spåret in till SkrotNnisse måste läggas på nytt och vägas av för att bli körbart igen. Det fungerar nu, men kan nog komma ur läge igen... Charmen med trädgårdsjärnväg ;)
IMG_3346.jpeg
IMG_3347.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Numer "Trädgårdsjärnvägar på stationen"
Denna helg har gått med till finjusteringar och trimming av den nya banan. När jag äntligen började köra mina ångtåg där, fungerade det perfekt :-JJ Så nu kan jag ge mig in på det som jag gillar bäst; hus och all slags detaljering!
IMG_3431.jpeg
IMG_3432.jpeg


Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Jag skruvar, bygger och justerar litegrann varje dag. Dom kommande dagarna kommer kraven från 1:1 världen i vägen för mitt pyssel. :-r2
IMG_3442.jpeg
IMG_3447.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

I dag, denna helg ska jag få en kattgubbe; Torbjörn och jobba vidare på 13,3 banan ;)
IMG_3458.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Torbjörn. ca 8 år gammal har flyttat in på stationen. Den andra katten "Inga" är inte helt nöjd. I dag skulle jag släppa ut honom för första gången, då stack han försiktigt ut nosen och sen sprang han in igen. vi gör ett nytt försök i morgon.
IMG_3466.jpeg
Nu kommer den första snön. Är jag månne färdig med trädgårdsjvg för i år?

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Mitt O&K lok har alltid varit lite svårt och oberäkneligt att köra. Efter mycket tänkande kom jag ihåg en grundläggande fix som alla gaseldade lok mår bra av: Ta ur gasmunstycket och blås ur det med tryckluft! Gjorde det och voila´ :-JJ Loket gick som en symaskin!
Det var kallt men helt vindstilla, vilket också har betydelse för mina små lok, och det blev min bästa körupplevelse hittils med detta lok!
Med styvfrusna fingrar körde jag och fotade dessa bilder
IMG_3470.jpeg
IMG_3472.jpeg
IMG_3474.jpeg
Banan är ännu under utveckling. Mycket ska kläs in och döljas i grönska och miljöer. Det blir till våren när snön är borta.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Nu snöar det. Dagens uppgift: Plocka in husen.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av Johan Molin »

Aj så synd. Då är det slut med alla njutbara bilder för den här säsongen antar jag.

NisseH0
Inlägg: 359
Blev medlem: 20 maj 2018, 16:57

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av NisseH0 »

Jag håller med, en charmig värld det här!
Underbart O&K-lok. Är det ett hemmabygge eller
något man kan inhandla?

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Underbart O&K-lok. Är det ett hemmabygge eller
något man kan inhandla?
Hej Nisse och ni andra. Kolla denna:
https://www.echtdampfwelt.de/echtdampfs ... dbahn.html
Mitt lok finns på 1:13 avdelningen.

NisseH0
Inlägg: 359
Blev medlem: 20 maj 2018, 16:57

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av NisseH0 »

Trevligt lok, det påminner väldigt mycket om ett O&K -lok som stod på Tekniska museet förr, en av de mindre varianterna med ramtank.
Jag har en liten trädgård men tycker det är stentråkigt att odla och rensa ogräs- en trädgårdsjärnväg vore ju ett vettigt sätt att använda den på!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av St. Mikael »

Det är väldigt trevligt att vara ute i trädgården med sitt lilla tåg. I Sverige verkar det mest vara LGB-banor med ström i skenorna som gäller. Jag som är tillhängare av Livesteam tror inte att det är dyrare, eller krångligare än andra lösningar. Som god reklam-man för trädgårdsjärnväg borde jag inte nämna detta, men klippa, putsa, ansa och rensa ogräs är också en viktig del av att ha trädgårdsjärnväg.
Nisse, jag kan bara rekommendera att du forsätter med dina tankar runt järnväg i trädgården ☺️ och NisseH0 blir då NisseG !

NisseH0
Inlägg: 359
Blev medlem: 20 maj 2018, 16:57

Re: Trädgårdsjärnväg på stationen

Inlägg av NisseH0 »

Det var en gång för några år sedan som jag köpte
ett livesteamlok i skala 0 från England, plus en del räls.
Loket kom tyvärr aldrig fram, men sedan har jag nöjt mig med mitt vanliga bygge i H0n3, som känts väldigt roligt fortfarande efter 40 år.
Men kanske om man blir en pigg pensionär, det vore ju fint att använda naturen som en fin inramning till en trädgårdsjärnväg.

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"