Toppbilden, visa:    


Tydligen databasfel i dag ...

... och information, visa bilder/video
Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Tydligen databasfel i dag ...

Inlägg av Johan Molin »

Flera torde ha noterat att forumet legat nere från omkring lunchtid till ikväll. Nu förefaller allt fungera ok.
Vi får väl höra vad vår guru Göran kan berätta så småningom ...

Intressant nog har Sälenkonferensen i dag dryftat frågor om IT-säkerhet och påverkansoperationer ... :-CO

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Tydligen databasfel i dag ...

Inlägg av cgn1954 »

Tja, som så ofta så inträffar det "incidenter" inom IT - för min del så har jag som "guru" (hah) en insikt i att det kommer att hända, ibland. Då gäller det att vara påklädd/förberedd helt enkelt - det kallas numera Preppers. Funkar det inte elektronisk så funkar papper och penna. Eller kontanter. Tänk när alla kassasystem lägger av i 1 månad - har du Cash i kassaskåpet?

Jag ska installera ett elverk också, så jag kan köra modelltåg när grannarna sitter med stearinljus och försöker koka spagetti. :-BS

Näh - seriöst - Binero (webb-hotellet) har inte meddelat orsak till driftstoppet, möjligen hade elverket deras stannat, helt enkelt.

Sov gott. Ingen är skadad! :)
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Tydligen databasfel i dag ...

Inlägg av 1956 »

cgn1954 skrev:Tja, som så ofta så inträffar det "incidenter" inom IT - för min del så har jag som "guru" (hah) en insikt i att det kommer att hända, ibland. Då gäller det att vara påklädd/förberedd helt enkelt - det kallas numera Preppers. Funkar det inte elektronisk så funkar papper och penna. Eller kontanter. Tänk när alla kassasystem lägger av i 1 månad - har du Cash i kassaskåpet?

Jag ska installera ett elverk också, så jag kan köra modelltåg när grannarna sitter med stearinljus och försöker koka spagetti. :-BS
Instämmer, jag har faktiskt agerat precis så.

Ca en månads kontanter i "madrassen". Det totalt kontantlösa samhället är helt idiotiskt på många sätt! [JC_doubledown.gif]

Ett 17 hk elverk med möjlighet att driva både oljepanna, (normaldrift är NIBE värmepumpar) belysning, spis/ugn och kyl/frys m.m. under flera veckor. Med dessutom egen brunn med pump på gården så känner vi oss ganska trygga i händelse av ett längre elavbrott. Bonusen består i att modelltågen kan fortsätta rulla.

Skriv svar

Återgå till "Kungörelser"