Toppbilden, visa:    


Åter igen segt.

... och information, visa bilder/video
Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Åter igen segt.

Inlägg av 1956 »

Klipp från Binero:

Some systems are experiencing issues
Active Incident Subscribe to incident updates
Poor performance for some websites
Status: INVESTIGATING - 2 days, 21 hours ago
Description:
We are aware of a problem affecting a few of our customers causing their websites to be unresponsive. We are still investigating the issue.

Updated 2 hours, 47 minutes ago
Status changed from INVESTIGATING INVESTIGATING
New information:
We are still investigating the issue with our storageprovider. We will try a workaround while they review logs from the system


Åter igen problem, tyvärr. Jag kommer att prata med Göran om det här. Det är kanske dags att byta leverantör?

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Åter igen segt.

Inlägg av Lihkströmsverken »

Har märkt segheten från och till i helgen. Samma sak har jag märkt på några andra forum jag följer så det var intressant att höra anledningen. Att byta leverantör, skulle det påverka bilduppladdningen eller skulle gjorda sådana följa med vid en överflyttning? För mig en avgörande faktor nu när ThinyPic och Photobucket försvårat för oss rejält.

/Ola

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Åter igen segt.

Inlägg av cgn1954 »

Vi har haft viss korrespondens i detta, avgörande faktorer är kompatibilitet (det ska vara samma funktioner på ett nytt ställe) och lagring. Jag ska kolla lite extra just det där med lagring (bilder). Flytt i sig är inte svårt men det gäller att ha goda analyser vad gäller skillnader och konsekvenser av en flytt. Återkommer.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Skriv svar

Återgå till "Kungörelser"