Toppbilden, visa:    


Har faktiskt gjort lite....

Här visar du dina modellbyggen i olika skalor.
Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

En lastvagn som kom till för att jag hade ett par boggier till övers. Den är bara bygd av rester och lasten är div. småplock som jag har samlat på för att kunna andvända till detta ändamål
IMG_2600.jpg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Här en vattenhäst,i samma skala (ca 1:20) Detta är en mässingbyggsats. Tvåbilder för att visa att den kan svänga ut över loket
IMG_2596.JPG
IMG_2601.jpg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Min lilla röda lagerbygning har stått ute i sommar. Den var igentligen inte helt färdig, så när jag tog in den för en smärre reparation passade jag också på att jobba med husgrunden. Den fula ljusblå frigolitplattan lyste igenom ett slarvigt lag med svart sprayfärg. Jag gick en trevlig promenad till Mjösa och samlade flata stenar i passande storlek. Så har jag tecknat konturen av en och en sten och skurit bort frigoliten och slutligen limmat inn stenarna med våtrumssilikon.
Avslutningsvis blandade jag en grå cementliknande färg i akryl och målade över ljusblå fält som var kvar.
IMG_2605.jpg
IMG_462.jpg
Skala 1:13

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Hela hösten har jag jobbat med detta hus. Känner ni igen det? Ledtråd: Det är hämtat från en film (till min stora förvåning är det inte så många i min umgängeskrets här i Norge som har sett den...)
Hur som helst, Passar också på att önska er alla Gott Nytt År 2019
:-T :-T :-T
Ps. Det är långt från färdigt, men jag siktar på att vara klar till utesäsongen startar.
Hulot I.jpg


Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Ok. Nu är vi nästan framme vid sommaren (-19) Det här huset, officiellt Mon Oncle huset i Jaques Tatifilmen, har jag hållit på med i nästan ett år. Dom här bilderna, skulle jag lägga ut när jag var färdig. Men alltså, självbedrägeri har sina gränser, jag räknade det här huset som mitt vinterprojekt, men har vid fotograferandet sett många ställen som skall fixas och gås över.
P1010126.jpg
P1010125.jpg
En av mina kluriga poäng med huset är att jag har byggt det med två "framsidor" men i olika skala. Mr Hulots hus är byggt i skala 1:20
Den andra sidan i fri fantasi, är i ca skala 1:13
P1010128.jpg
P1010130.jpg
Tanken är ju att kunna använda huset till mina båda skalor, som jag kör tåg i. För en gångs skull är tågen bara uppställda för att visa skalan
Hälsningar Michael, byggtrött :suck:

Användarens profilbild
Simpan
Inlägg: 187
Blev medlem: 05 mar 2017, 00:09

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av Simpan »

Superfint och mycket trevligt modellbygge Michael. Kul lösning med de två olika skalorna i samma kvarter också. [JC_doubleup.gif]
Detta hus kommer väl att "uppföras" någonstans utefter Øvre Vang Jernbane antar jag?
Ser fram emot nya bilder på det i din tråd. :-J
Bästa hälsningar,
Simon

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av P Falk »

Oj, här var det rejäla doningar och en härlig arkitektur dessutom.
Väldigt snyggt och trevligt bygge! [JC_doubleup.gif]
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Årets vinterprojekt är mindre och enklare än fjorårets. Ett hus är ett Playmohus köpt på loppis för 40,- Det ska bli en station med inspiration från tex.Mariefred. Skalan blir ca 1:20.
P1010308.jpeg
Samtidigt håller jag på med en hållplats i skala 1:13,7 En byggsats från engelska Bole Laser Craft.
P1010316.jpeg
Ganska lätta, opretentiösa byggen ;)
Bilagor
P1010317.jpeg

Boris
Inlägg: 123
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:36

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av Boris »

Jag som tänkte ”Villa Villekulla” … när bilden rullade fram …
Tågtokig f.d. typograf, ännu inte på gång, p.g.a. flytt till gammalt hus. Men se’n, då jä…

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Jag som tänkte ”Villa Villekulla”
Ja det är sant, Boris, att bygga med Playmobil som utgångspunkt blir väl lite "tokroligt" Jag är lite osäker på om det här huset kan bli tillräckligt realistiskt, men å andra sidan, det spelar inte så stor roll heller. Jag bygger vidare så får vi se :-BS Har förresten bygt en lökkupol i aluminium till det högra tornet.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Så här ser mina hus ut nu. Playmobilhuset till höger har genomgått div ändringar, för att mera framstå som ett stationshus. Jag har hängt mig lite upp i en idé om att ha en stationsklocka också. Men den får vänta, om inte någon här på forumet har några goda förslag? Skalan är ca 1:20 så ett vanlig armbandsur skulle funka...
IMG_0027.jpeg
Det andra huset, till vänster är byggsatsen från Bole Laser Craft. Det är än så länge bygt rätt från asken utan nämnvärda förändringar. Jag har många ideer på detaljer och utsmyckning, men den jobben väntar också. Inledningsvis skrev jag att jag gör det enkelt den här vintern.
IMG_0026.jpeg
Mellan de båda husen skymtar ni starten på hus nr tre. Jag har tecknat av konturerna från det vänstra huset på akrylplattor och sågat ut. Det har "lagoma" proportioner till min ÖHJ-bana så det får bli ett hus till.
Avslutningsvis en liten tanke runt ekonomien i detta projektet. Byggsatsen från Bole L C kostade inkl.frakt och tull ca 1000nkr. Playmobilhuset kostade 40,- på loppis. Huset i mitten blir tillverkat av rester från min verkstad.
En 1000-lapp för byggsatsen till vänster är lite över min smärtgräns, men om jag istället delar det på alla tre husen hamnar jag på rundt 350,-/st. Det är fullt acceptabelt ;)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av ford1929 »

[JC_doubleup.gif]
Roger(Forden)

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Vintersysslorna fortsätter: Hos den engelska http://www.hglw.co.uk/Locos.html fann jag ett Eggerbahnlok, men här i stor skala. Den blev också visad i "Garden Rail" som jag är en ivrig läsare av.
Loket saknar förebild i den verkliga 1:1 världen. Förebilden är rätt och slätt Eggerbahns lilla Contractors lok i skala 1:87 H0e
Det är en väldigt flat och enkel trämodell (spånskiva) Jag vil påstå att den skriker efter all möjlig extra detaljering, och det har jag hållit på med sen starten på januari
IMG_0126.jpeg
IMG_0128.jpeg
IMG_0131.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Så med lite trassel och några justeringar, fungerade det på min testbana.
IMG_0146.jpeg
Passagerarvagnen, en O&K-modell, kommer från samma engelska tillverkare, http://www.hglw.co.uk/?LMCL=W8Zc6q
IMG_0147.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

I går monterade jag en gubbe i O&K vagnen. Han försöker att få kontakt med den stiliga damen som sitter i den andra vagnen :-BS
IMG_0272.jpeg

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av ford1929 »

St. Mikael skrev: 22 apr 2020, 07:55 I går monterade jag en gubbe i O&K vagnen. Han försöker att få kontakt med den stiliga damen som sitter i den andra vagnen :-BS

IMG_0272.jpeg

bara hon inte heter "corona" ;)
Roger(Forden)

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av P Falk »

Härligt tågset med tippvagnarna o smalspårsdieseln.
Det är väldigt mycket smalspår/privatbana i den bilden, tycker jag. :-J :-T
/Peter
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

bara hon inte heter "corona" ;)
Av alla figurer som befolkar mina banor är det bara en som har fått ett namn, det är "Järnvägsinspektör Alm"
IMG_2808.jpeg
Jag tycker "Corona" är ett strålande namnförslag till damen! Det är ett fint tidsdokument, om inte något annat.
Härligt tågset med tippvagnarna o smalspårsdieseln.
Det är väldigt mycket smalspår/privatbana i den bilden, tycker jag. :-J :-T

Tack Peter! Jag har alltid varit fascinerad av smalspår, helt sedan jag som 10åring hade min första tur till Mariefred.
Michael

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av ford1929 »

St mikael skrev Jag tycker "Corona" är ett strålande namnförslag till damen! Det är ett fint tidsdokument, om inte något annat.
jag hoppas att folk tolkar det som ett skämt...namnet
Corona för ju tankarna till denna pandemi som rasar över hela klotet.
sen är det ju ändå ett tidsdokument som vi kommer att minnas :-J
Roger(Forden)

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Huset som tidigare var nästan osynligt på bilderna (mellan de andra två) är nu så gott som färdigt. Jag kommer nog att skära till socklar till de här två husen. Det blir då efter samma modell som mitt godsmagasin, som jag visar högre upp i denna tråd. Därmed kan jag väl säga att årets vinterprojekt är färdigt, nästan ;)
IMG_0301.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Tänk om jag hade vetat allt som skulle komma.. Året 2020 blev en minst sagt märklig historia. Mellan de här bilderna ligger det många goda och onda dagar :shock: Men som säkert många av er har upptäckt har modelljärnvägshobbyn stort sett fått mycket tid, och hos mig nya banor och nya infall. För en dryg månad sen blev det alltså en innebana, och de två husen fann sina platser.
IMG_1159.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Då är det dags att presentera vinterns planerade projekt. Det är kanske ingen större överraskning att jag har bestämt mig för att bygga stationen (som jag bor i) till trädgårdsbanan. Jag har också handlat några spännande 3D utskrifter i skala 1:13,7
IMG_1208.jpeg
IMG_1219.jpeg
IMG_1220.jpeg
https://www.etsy.com/shop/SWC3DBackshop ... g90mnswgJo
Som avslutning vill jag också uttrycka min sorg över att Svenne har lämnat oss. Hans byggområde var ju närmast som hämtat från mitt barndoms Hälsingland, och till stor inspiration även om mina områden är Söderhamn, Ljusne och vidare längs Hälsingekusten.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av Johan Molin »

Fina små hus du snickrat till! Och när det gäller vinterns projekt så blir det väl dags att ta fram haklappen igen då ...

Sedankan jag bara hålla med dig angående Svenne. Vi är nog många här på forumet som sörjer hans bortgång. Jag hade hoppats hinna bygga en modell av GULLVOR som han så ofta plåtade av för min skull, men livet är tyvärr fullt av inte medhunna saker.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Johan: Nu blir jag nyfiken igen, vad vem är GULLVOR?
bygga en modell av GULLVOR

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av Johan Molin »

Det tog tid att hitta!
Alla Svennes bilder (åtminstone de gamla) från tråden "God Föresats" tycks ha förkommit. Men vid ett tillfälle hade Rune Holm ( My brother, where art thou???) i varje fall en bild på GULLVOR i Hammarbyhamnen också!

Bild

Alla Runes fantastiskt fina bilder finns kvar i tråden!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Tack. Jag trodde det var något med Hälsingeanknytning :-J

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Den första av mina vinterprojekt är färdig. Inte svår att bygga, men jag blev besviken över att upptäcka att den fina 3-D printen är väldigt skör. Jag tror inte den här vagnen kan trafikera min utebana. Det blir en del hårda törnar där och som sagt, många detaljer är väldigt tunna och går sönder (Skriver detta av surt förvärvad erfarenhet)
IMG_1278.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Bygget av stationen sniglar sig fram. Dom här bilderna visar baksidan som jag valde att börja med. Min första tanke var att bara göra en förenklad baksida i neutral gråfärg. Men så kom jag på att bygga baksidan från en annan tidsepok. Jag bygger alltså 1960-70 talet på denna vägg, och resten kommer nog att bli som på foton från 1910-20.
Jag bor ju i förebilden, så det är lätt att bara gå ut för att kontrollera avstånd och detaljer
IMG_1283.jpeg
IMG_1288.jpeg

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av Johan Molin »

Spännande! I G-skala (?) är det mer rejäla doningar som krävs för modellbygge, noterar jag!

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av PeO »

I bakgrunden syns spår av BRöderna Ivarsson I Osby. ska det bli en trädgårdsbana till trädgårdsbanan?

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

I G-skala (?) är det mer rejäla doningar som krävs för modellbygge, noterar jag!
Jag är alltid lite avundsjuk på innomhusjärnvägarna som kan bygga fritt med vilka material som helst. Jag måste alltid tänka på regnskurar, småfåglar, vindkast, utomhusklimat och årstider... Därför gör jag det svårt för mig själv när jag bygger ett hus i trä. Själva "kärnan" i huset är plexiglas och det är ett starkt material som fint klarar att tillbringa sommarhalvåret ute. Men huset är ju en träkåk och jag förändrade bakväggen till en helträvägg för att det skulle bli lättare att göra stående panel med över och underliggare. Detta betyder för min egen del att jag bygger ett hus som alltid måste bäras innomhus efter att dagens tågkörning är färdig....Tanken på et Husuthus har blivit presenterad för mig.
I bakgrunden syns spår av BRöderna Ivarsson I Osby. ska det bli en trädgårdsbana till trädgårdsbanan?
Briotågbanan är byggd till mina barn, och numer står mina barnbarn för trafiken där.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Spännande! I G-skala (?)
G-skalan är en praktisk "allt möjligt skala" med spårvidd 45mm. Den ligger i området 1:25 -1:19 (rätta mig om jag har fel) Skalan uppstod när LGB kom med sina tåg i slutet på 60-talet. Jag läste AoH som barn och minns framsidan med det första LGB-loket (svartvit bild mot orange bakgrund) Det var där och då drömmen blev född för min del.
Bokstaven G står för Garten, Garden (rätta mig om jag har fel)
Ha en fin iskall helg :-T

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Ber att få korrigera det förra utsagnet: G-skalan täcker också ner till skala 1:29. Det gäller tydligen amerikanska G-skaletåg.

Baksidan på stationen är nästan färdig. Jag skal slutmåla och detaljera dörren mer, men det kan komma lite senare. Nu svänger jag rundt hörnet och startar med den ena gaveln. Där ska jag bygga i tidsepok 1910-20
IMG_1321.jpeg
(Där paret sitter, står numer mina sopdunkar...)

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Jobbar nu med östra gaveln. Jag är på upptäcktsfärd i den norska arkitekten Paul Dues värld. Han har ritat många av dom norska stationerna från slutet av 1800. Det verkar som han har haft ett sett med färdiga mallar som han sedan har mixat ihop til önskad storlek och stil. Denna stationen är byggd i nationalromantisk "Dragestil"
Bilden är kanske lite kaotisk, men visar hur jag limmar timmerpanel på akrylplast.
IMG_1334.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Och här, väggen är (inte) färdig. Massor av lister och finesser skall kompletteras så småningom. Men jag svänger nu runt nästa hörn för att sätta igång med framsidan.
IMG_1385.jpeg
IMG_1386.jpeg
Om ni undrar över dörrarna, så leder den gröna upp till lägenheten i andra våningen och den bruna är stinsens arbetsinngång mellan ute och innejobb.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Framsidan. Söder, ut mot järnvägen. Också här är det mycket listning och snickerier som jag ska komplettera på nästa varv. Men konstruktionen av alla fönster och huvuddörren är färdig. Nu vidare till sista väggen, gaveln mot öst.
IMG_1402.jpeg


Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

IMG_1404.jpeg

Användarens profilbild
BR78
Inlägg: 724
Blev medlem: 15 aug 2014, 12:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av BR78 »

[JC_doubleup.gif]
Medlem i MRW: http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Västra gaveln. Sista väggen. Nu har jag fått flyt i byggandet. Alla mått och proportioner kan jag hämta från de andra tre väggarna. På denna väggen tillåter jag mig också att smälla till med en anomali...bara för att jag kan och vill :=f
Höjden på fönstret i andra våningen är som synes mycket laborerad med, men nu följer jag bara måtten som är på motstående gavel. Problemet är skalaglidningen och de konstnärliga friheter jag har tagit.
IMG_1406.jpeg

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Västra väggen. Jag är färdig med grundarbetet på alla 4 sidor. Nu fortsätter jag med listning rundt fönstren och bygger knutar. Jag har också börjat laborera med färgen på stationen. Baksidan blir vit, men de sidorna som vänder ut mot järnvägen blir nog ockra. Här gör jag ett stort avsteg från originalet. Stationen var troligen mörkbrun (tjärad?) i den tidsepok jag bygger, men jag vill inte mörkbrunt, jag vill ockra! Efter att ha studerat bilder på liknande stationer, ser jag att varje vägg medräknat lister och snickarglädje är målad med 4-5 olika färger. Jag kommer nog att fuska lite med målningen också... ;)
IMG_1407.jpeg

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av ford1929 »

Fuska :o
Roger(Forden)

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av Anna-Carin »

Ockra blir finfint! Så här tjusiga byggen ska inte vara camouflagemålade. Spara tjäran tills du bygger en stavkyrka, de passar inte i ockra!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Tack för uppmuntrande kometarer! :-BS Sätter stor pris på dem [JC_doubleup.gif] ! En stavkyrka i "min" skala bör jag nog undgå.
Jag byggde denna för några år sedan (nu sorgligen raserad av mitt ex) Tanken var att bygga två kyrkor efter förebilden "Systerkyrkorna" på Gran https://no.wikipedia.org/wiki/Søsterkirkene_på_Gran
Men det stoppade med Nikolaikyrkan, och jag kommer nog inte att bygga den en gång till heller...
IMG_1904.jpeg
IMG_1046.jpeg
God helg till er alla, Michael

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av Anna-Carin »

Det var ett sorgligt öde för den fina kyrkan! :(

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Nu frågar jag er: Mörkbruna lister eller gammelrosa?
IMG_1443.jpeg

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av ErikB »

Gammelrosa! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av St. Mikael »

Tack. Min son röstar också på gammelrosa!

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Har faktiskt gjort lite....

Inlägg av Anna-Carin »

Jag lutar också åt gammalrosa, det blir fint detdär!

Skriv svar

Återgå till "Våra byggen."