Toppbilden, visa:    


EneMo TreÅn Järnvägar

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
AndersiResele
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 dec 2017, 00:57

EneMo TreÅn Järnvägar

Inlägg av AndersiResele »

Hämtar sin inspiration från Forsmo-Hotingbanan. I fullfärd med spårplan, nödvändiga karaktärer och fundera på hur jag ska få in Forsmobron på ett vettigt sätt. Tidsepok blir sent 50-tal till början 60. Jag ser kraftsverksbyggen, Kårens lantbruk och Röånsmöbler som viktiga spelare.
N-skalan, mycke miljö och "lite" spår.
Vi hörs framöver
AndersiResele

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: EneMo TreÅn Järnvägar

Inlägg av Johan Molin »

Välkommen hit! Dina planer låter ju spännande! Så roligt att allt fler vill ge sig på att återskapa "verkliga" miljöer!

Användarens profilbild
P Ekstrand
Inlägg: 623
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:33
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: EneMo TreÅn Järnvägar

Inlägg av P Ekstrand »

Hej !

Det där låter spännande [JC_doubleup.gif]

MvH
Pär

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: EneMo TreÅn Järnvägar

Inlägg av FredrikÅ »

Hej,
Kul med nya "bekantskaper".
Alltid spännande med nya anläggningar och byggen.
Jag gillar ditt upplägg med mycket landskap och mindre spår. Så listig var ju inte jag tyvärr :-BS
Välkommen och vi hörs väl i trådarna framöver
/Fredrik

AndersiResele
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 dec 2017, 00:57

Re: EneMo TreÅn Järnvägar

Inlägg av AndersiResele »

Karaktärer ja!
Anders Strandkvist, Strankan, nästor i jaktlaget. Varmt hjärta. Smed. bilmekaniker, svetsare, (håller i svetsbiten när han svetsar, tog en bullens korvburk direkt ur elden med bara händerna, lämnade över den till ägaren som misslyckats med samma åtgärd, med orden "Jett jeg ät korven åt deg å".
Strankan levererade 3 block med markisolering, som han "hittat" när han hörde att jag skulle börja påta på min järnväg. Strankans gård måste vara med i överkant på nån läggda!
En Karaktär klar
Strankan

Kjedlund
Inlägg: 846
Blev medlem: 14 jan 2012, 09:30

Re: EneMo TreÅn Järnvägar

Inlägg av Kjedlund »

Det här blir spännande! Miljön är mycket intressant och tidsepoken perfekt tajmad tycker jag som bodde i de trakterna under den tiden. Min far var vattenrallare och var med och byggde kraftverken i Forsmo, Nämforsen, Gulsele, Sollefteå och Moforsen i Ångermanälven och jag gick i skola i Gulsele, Junsele och Sollefteå åren 1952-63. Sommarjobbade också ett par somrar på byggena i Sollefteå och Moforsen. Jag kommer också ihåg att vi hade en soffa som vi hade köpt hos Röåns Möbler 1957 när vi flyttade till Junsele. Ja det ska bli kul att återse delar av min barndoms järnväg i form av en modelljärnväg.

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"