Toppbilden, visa:    


Con säger hej!

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
Con123
Inlägg: 1
Blev medlem: 20 nov 2017, 10:06

Con säger hej!

Inlägg av Con123 »

Hej allihopa,
Jag heter Konrad och kommer från Arvidsjaur. Jag antar att jag har liknande bakgrund som flera andra, jag fick en liten Märklinbana i julklapp för 40 år sedan, byggde ut den efterhand tills mopeder, tjejer och annat fick större fokus.
Nu har jag ett stort hus där jag har förhandlat mig till ett eget rum för att få bygga den där banan som aldrig blev byggd.
Till min hjälp har jag yngsta sonen, en 11-åring med något bristande tålamod men stort intresse :)
Vi har lagt räls och kört, byggt om och kört ännu mer, byggt om allt ytterligare några gånger, men nu har vi nog bestämt oss hur vi vill ha det.
Det blir ingen exakt förebild eller exakt epok, utan så länge det känns bra så fungerar det för oss.
Jag kör analogt och M-räls med en massa reläer och knappar mest av nostalgiska och ekonomiska skäl.
Möjligen att det blir en större digital bana så småningom när även den sista grabben flyttar ut, men det är några år dit.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Con säger hej!

Inlägg av Johan Molin »

Varmt välkommen du också till detta lätt skruvade sällskap!
Vi ser fram emot framtida bilder från dina förehavanden (och sonens givetvis!). Hoppas du ska trivas på Mötesspåret!

Berra
Inlägg: 316
Blev medlem: 29 dec 2011, 23:00
Ort: Väskinge

Re: Con säger hej!

Inlägg av Berra »

Con123 skrev:Hej allihopa,
Jag heter Konrad och kommer från Arvidsjaur. Jag antar att jag har liknande bakgrund som flera andra, jag fick en liten Märklinbana i julklapp för 40 år sedan, byggde ut den efterhand tills mopeder, tjejer och annat fick större fokus.
Nu har jag ett stort hus där jag har förhandlat mig till ett eget rum för att få bygga den där banan som aldrig blev byggd.
Till min hjälp har jag yngsta sonen, en 11-åring med något bristande tålamod men stort intresse :)
Vi har lagt räls och kört, byggt om och kört ännu mer, byggt om allt ytterligare några gånger, men nu har vi nog bestämt oss hur vi vill ha det.
Det blir ingen exakt förebild eller exakt epok, utan så länge det känns bra så fungerar det för oss.
Jag kör analogt och M-räls med en massa reläer och knappar mest av nostalgiska och ekonomiska skäl.
Möjligen att det blir en större digital bana så småningom när även den sista grabben flyttar ut, men det är några år dit.
Men visst är det kul med M-räls, analogt och knappar.(Och lite gnistor ibland) ? Själv var jag länge en 2 räls och skala taliban men har slappnat av på senare år. Själv bygger jag US förebild, 3 räls i nollan och har minst lika roligt som när jag fokuserade på skalenlighet. Men visst jag bygger fortfarande skala modeller ibland. Men att leka är nödvändigt ! "Necesse ludens"
/Berra
Det är en hobby, inte Riksantikvarie ämbetet!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Con säger hej!

Inlägg av Johan Molin »

Visst tvingas man välja vad man själv vill syssla med, men det gäller ju inte bara 2- eller 3-räls, utan skalor, land och en massa annat.

De som är 2- eller 3-rälstalibaner betraktar jag som skenheliga ... :=u

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Con säger hej!

Inlägg av cgn1954 »

Johan Molin skrev:De som är 2- eller 3-rälstalibaner betraktar jag som skenheliga ... :=u
Ähhh.... de skarvar väl mest.

Kul, låt grabben vara fotograf och skicka hit bilderna så får vi ta del av framgångarna.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"