De har hängt med länge och gjort många turer på Kattnosa Gulmåla Järnväg, Limas T43 och Rivarossis He. Vagnen blir kanske utbytt snart mot Hobbytrades vagn.
... och visst är det romantiskt med en brygga vid ett stilla vatten!
De har hängt med länge och gjort många turer på Kattnosa Gulmåla Järnväg, Limas T43 och Rivarossis He. Vagnen blir kanske utbytt snart mot Hobbytrades vagn.
Även om vi är tågälskare, så må vi väl ändå tillstå att den romantiska stämningen får ett litet avbrott när ett godståg rasslar förbi på några meters avstånd - eller hur?Johan Molin skrev: ... och visst är det romantiskt med en brygga vid ett stilla vatten!
Rätt! Användes även för att värma uppställda personvagnar. Littera: F2e.H0n3 skrev:Vagn för att fixa elvärme till vagnar som dras av diesel eller ånglok på elektrifierad sträcka skulle jag tro.
Ja, så är det! Visserligen har jag alldeles för mycket spår men några modeller får ändå vila sig ett tag i bokhyllan. Annars blir det svårt att mötas på stationerna!hanlof skrev:Antar att du inte får plats med alla lok och vagnar samtidigt?
Ja, det borde man ju begripit! Intressant att denna synnerligen udda vagn haft en verklig förlaga!Rätt! Användes även för att värma uppställda personvagnar. Littera: F2e.H0n3 skrev:Vagn för att fixa elvärme till vagnar som dras av diesel eller ånglok på elektrifierad sträcka skulle jag tro.
Om man vill bygga i mässing verkar både Permodell och HNJ-filialen ha vagnen G1/G3Johan Molin skrev:Nu är bara frågan var man får tag på en UGJ kåpa? Har själv ett behov av nio stycken G1 / G3-vagnar men var hittar man modeller av sådana nuförtiden?
Den var kul!S Johansson skrev:
SJ F2e 25911. Vagnen ägs av föreningen Malmbanans vänner som tillsammans med BJs anordnade en ångtågsresa Boden - Torneo t o r den 16 september i år. Vagnen användes för uppvärmning av tågsättet under resan (på de sträckor där kontaktledning fanns). Foto i Haparanda.
Med en UGJ kåpa och strömavtagare från Entec är den lätt att bygga i modell. Jag hoppas kunna förse vagnen med dekaler också!
Ja, käre Stig, men att bygga NIO stycken i mässing ...Om man vill bygga i mässing verkar både Permodell och HNJ-filialen ha vagnen G1/G3
Om grunden finns från Perl och HNJV finns det ingen anledning för mig att göra en till i mässing.Johan Molin skrev:Ja, käre Stig, men att bygga NIO stycken i mässing ...Om man vill bygga i mässing verkar både Permodell och HNJ-filialen ha vagnen G1/G3
Jag tänkte på Stigs finska med strömavtagare.Johan Molin skrev:Nu pratar vi om olika saker, fast ändå inte ( ). Du Mika undrar över Stigs eminenta modell, jag ser framför mig att löda ihop nio st G3-vagnar för att avbilda MHJ:s icke-bromsade dito (den bromsade har jag redan byggt ...).
Henne vill vi verkligen se en bild på, eller hur, Mikath?mikath skrev:Jag tänkte på Stigs finska med strömavtagare.
Sture Bylén skrev:Jag tänkte på Stigs finska med strömavtagare.
Så här kanske!Sture Bylén skrev:Henne vill vi verkligen se en bild på, eller hur, Mikath?
Det var Sture som önskade se min finska med strömavtagare på bild. En sådan har jag redan visat! Här kommer ytterligare en bild, denna gång utan strömavtagare.mikath skrev:mikath skrev:
Jag tänkte på Stigs finska med strömavtagare.
Henne vill vi verkligen se en bild på, eller hur, Mikath?
Tack för det, Peter!P Falk skrev:Ha ha, det vet jag.... Men jag säger inget...
Jag säger som Madeleine: "Thi-hi, thi-hi..."
Ja, det är en möjlig variant.S Johansson skrev:Sture Bylén skrev:Jag tänkte på Stigs finska med strömavtagare.Så här kanske!Sture Bylén skrev:Henne vill vi verkligen se en bild på, eller hur, Mikath?
Ja, det var ju ett förslag, men placeringen blir nog för nära kolröken.Sture Bylén skrev:En robust tvättställning??
Du har navigerat till fel kust!Mölle-Mats skrev:Ett uthus som inte hotas att sprängas som en överjäst surströmmingsburk?
Nej, men bra tips! Överbliven räls kan användas till mycket.H0n3 skrev:Fundament till en kolkran?
Ja, just så! Återstår bara att plantera några tusen granar som bakgrund....RC4_1290 skrev:Kan det möjligen ha något att göra med en relativt nyplacerad släkting till en välkänd västsvensk gran???
Har dina lokförare inspirerats av sina franska kolleger och gått ut i strejk? De kanske har lika förmånliga pensionsvillkor att försvara (pension efter 30 tjänsteår och 75% av slutlönen)?S Johansson skrev:I avsaknad av lokförare har tågtrafiken till Gulmåla har varit inställd några dagar, men nu rullar tågen igen som de skall.