Toppbilden, visa:    


Ny på Forumet!

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
Thomas Sunesson
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 maj 2017, 19:23

Ny på Forumet!

Inlägg av Thomas Sunesson »

Gick med häromdagen och tänkte att jag skulle försöka vara lite mer aktiv och då även berätta något (ska försöka ta det kort) om mig och mina intressen.
Jag är N-skalafrälst sedan 1993, då köpte jag en liten färdig skala N-bana som komplement till min dåvarande H0-bana men sedan dess har det i stort sett bara varit N-skala.

N-banan har jag kvar, men några stora förändringar blir det inte, finns inte så mycket energi. Men jag bygger gärna nåt hus emellanåt, det är kul. Och jag gillar "småpill", så när jag har energi så lägger jag gärna den på att experimentera med belysningar i fordon, både i H0 och N-skala. Dom små LED:ens intrång i modellvärlden har gjort mycket möjligt. Det är mitt stora intresse just nu, att få till strålkastare och baklampor så bra som möjligt i H0 och N. En kul utmaning, på ren hobbybasis :D

Ha det!

//Thomas

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Ny på Forumet!

Inlägg av jogra »

Välkommen skall du nog ändå känna dej Thomas! [JC_doubleup.gif]

Ser särskilt fram emot att få se hur du fixar belysningarna, skall bli intressant. :shock:
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny på Forumet!

Inlägg av Johan Molin »

Kan bara hålla med min "kaimas"! Kul också med medlemmar som satsar på andra skalor än H0. Hoppas du vill visa vad du håller på med framöver! [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Ny på Forumet!

Inlägg av P Falk »

Välkommen Thomas!
Roligt med alla skalor. Hade själv en liten rundbana i N-skala för många år sedan, men det blev H0 till slut, i alla fall till 90%... Resterande 10 är tillägnat Amerikanskt On30...
Så håll fast vid det du tycker är kul! [JC_doubleup.gif]
Hoppas du skall trivas! /Peter
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"