Toppbilden, visa:    


Jogras smedja

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: Jogras smedja

Inlägg av Svante Andersson »

Sture Bylén skrev:Nja... nog har jag väl sett någon bättre reklamfilm från en lastbilstillverkare... ;)
Ja, det där var en klar billighetsupplaga. Man gjorde antagligen av med så mycket krut på lanseringen av de nya bilarna under året att det inte räckte till bättre. Har inte koll på de bedömningsskalor som används på forumet men på Svaconskalan blev det nog bara en trea på en tiogradig skala.

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Tack tack, bäste kaimas! :=KOMP
Jo du, jag är ju insnöad på mitt jag...., fast jag gjort flera försök att bredda mitt gebit men, men, det har allt en tendens att gena över till ett visst huvudspår i alla fulla fall... :| (fulla ,,,, nå nee, så allvarligt är det ju då inte, fastän vi tar oss en nångång allt emellan.)

Jasså, så kaimas har inte hemma nån glögg mitt i all juletid, hmmm. Annars, ursäkta att jag gjorde intång på ditt revir idag utan att först be om lov. :oops: 8-) Nå, nog kan vi ju ta oss en värmare i alla fulla fall, fastän vi nu inte behöver den mot stormen nåt mera, för denna gång. 8-)


Hade tänkt att bjuda på nya byggbilder ännu detta år, men julen tog nog ut sitt. Blev rätt knapert gjort med nåt praktiskt. :roll:
Så, det får kanske bli en annan gång då, nåt annat år.
Blir det så, så önskar sme'n & mannar alla läsare och skrivare Ett Gott Slut på innevarande! :-J
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 16:08, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Jogras smedja

Inlägg av Johan Molin »

Och ett gott slut på dig själv, kaimas, och framförallt, Ett Gott Nytt År!

Snart dags att börja tillreda påskalammet, glöggen står på balkongen och skumpan är på värmning, nej, nu har det blivit lite för många lim-ångor under året tror jag ... :=Koko

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

God fortsättning på helgerna och det nya året!
Tack tack, Johan och man får väl önska alla ett riktigt gott byggår nu då vi börjat förbruka av det!


Hade en lite vag tanke om att jag kanske skulle ha dragit in en flygbild från byggbordet, men, nee. Det är inte upplyftande att visa sånt som samlat damm redan alltför länge. :oops: Hade tänkt att jag skulle ha fått en del klart till nyår, men, det lär få bli till ett nytt.

Nå, nåt händer.
En stjärnbestyckad fågelholk med en låglasttrailer på ryggen är det som sme'n just nu lägger hädarna på. :D
P1040363.JPG
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 16:26, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

jogra skrev:En stjärnbestyckad fågelholk med en låglasttrailer på ryggen
Ha, ha, du kan då få till det. Både verbalt och materiellt! [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Jo du Sture, ibland får man till det. ;)
Tack!


Nå, om man nu inte gör annat så kan man ju ändå lyssna på lite musik. :D




Ja, så skall ju julen också dansas ut! :-J
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 16:09, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Kanske Guns Rosor inte var så lätta att förstå? Men, de sjöng(sjunger) på grundspråtji, alltså Karleby svenska. :D
Karleby dialekten är mycket specifik, liksom humorn i trakten. Bla så sägs det att en Karlebybo inte vet när en eller ett skall användas, så då slår man ju då alltid till med minst två. 8-)


Ibland så händer det.
Och här nyligen till och med med två.
Ur verkstan kördes två ekipage.(Här var det inte språkproblem som avgjorde saken. ;) )

Den första Scania R142 ur P. Nyholms flotta, denna gick mest på nordnorska fisktraden. Det har körts, och körs, massvis med fiskrens till de österbottniska foderköken. Och så deras ett kylsläp som ofta sågs i Tyskland där togs om hand av Börje Jönssons Hamburg avdelning för lossning och lastning, släpet kom till Travemünde sjövägen från Finland. Retur var ofta bananer från frihamnen i Hamburg, det var innan man började köra dem från Göteborg.

Så, nu finns det inga andra bevis på att dessa fordon skulle ha mötts annat än på vidstående foton.... :-CO
P1040371.JPG
P1040369.JPG
P1040375.JPG

Sme'n önskar en god fortsättning på vintern! :D
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 16:18, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

jogra skrev:Kanske Guns Rosor inte var så lätta att förstå?
Nä, det där var ju t.o.m. värre än Peps Persson! :o
jogra skrev:Ur verkstan kördes två ekipage.
Produktiv, som vanligt! [JC_doubleup.gif]
jogra skrev:Sme'n önskar en god fortsättning på vintern!
Tack detsamma! Vårdagjämning nästa månad - härligt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Jogras smedja

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:
jogra skrev:Kanske Guns Rosor inte var så lätta att förstå?
Nä, det där var ju t.o.m. värre än Peps Persson! :o
För omväxlings skull är jag beredd att hålla med föregående inläggare. :shock:

Och när vi ändå är inne på min look-alike, så tar vi väl en låt med honom också. För omväxlings skull så ska jag låta bli att plåga er med en slow tröskverksblues in 12 bars, och väljer en up tempo låt ur hans reggaeinspirerade repetroir i stället - med en synnerligen passande titel med tanke på det förra musikklippet! :mrgreen:


Fina tradare b t w, broder Jogra! :-T
Also sprach der Matserschmitt!

Johan i Hok
Inlägg: 276
Blev medlem: 11 maj 2012, 13:36

Re: Jogras smedja

Inlägg av Johan i Hok »

Väldigt eleganta Thermotrans-tradare. Jag är enormt imponerad både av kvalitén och bredden på det du åstadkommer!

Johan i Hok

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Man tackar herrarna för orden! :=KOMP

Jo Johan, själv tycker jag väl att jag fastnat i dom här fraktbilarna... Antingen blir det bil och släp eller trailer med dragare, med frysskåp eller kapell,,, eller så en dragare med en trailer eller ett bil med släp ekipage med kapell eller ett frysskåp.... :-r2 Så det är väldigt trevligt att höra nån som det, ändå. :-J
Är ju bara det att jag har så ofantligt många av dessa på to do listan än. :| Skulle väl behöva ta mej till riktigt på allvar och försöka att få till lite variation i vardagen. 8-)


Så var det ju de österbottniska dialekterna. Om vi då skulle förflytta oss till de sydliga delarna, till Närpes.
Kan väl misstänka att Lasse är lika lätt att förstå som Karleby gossarna, så, näj syöta. :-BS

Kom ihåg att komma ihåg.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Jogras smedja

Inlägg av Mölle-Mats »

jogra skrev:Så var det ju de österbottniska dialekterna. Om vi då skulle förflytta oss till de sydliga delarna, till Närpes.
Kan väl misstänka att Lasse är lika lätt att förstå som Karleby gossarna, så, näj syöta. :-BS
Uj! :shock:

Här trodde jag att jag skulle kunna hänga med rätt bra, men ... Många av våra grannar/föräldrarna till mina barndomskamrater kom just från Närpes (Avesta Jernverk måste ha varit väldigt framgångsrika i att ragga duktiga arbetssamma Närpingar där strax efter WW II). De hade en ganska markant men dock fullt begriplig dialekt, men antagligen så hade de väl tonat ner den en del för att även rumpmasar skulle förstå dem fullt ut!
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

Jag tyckte det lät som broder Jogra himself. :shock:
Kan det vara möjligt att han ibland uppträder under artistnamnet Lasse Eriksson? :?

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Jo du Mazze, de gäller å hänga på. :lol:

Sture: Maybe, maybe not.....

Men, vi je laga fuör kvarader. :=f



Här, i denna tråd, kommer det nog, vad det lider, relevanta uppdateringar. :-r2
Så, håll ut. :mrgreen:
Kom ihåg att komma ihåg.

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

Ha, ha, trots rotvälskan tycker jag låten är bra. [JC_doubleup.gif]
Och sångaren har en imponerande dynamik. :D
jogra skrev:Här, i denna tråd, kommer det nog, vad det lider, relevanta uppdateringar
Upp till bevis!

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Sture, sångaren, inte jogra.... :=f
Vad kul att du tränat upp örat nu då så att du hänger med i texterna. :-BS

Åsså var det att försöka att visa att det görs nåt då.... Undrar vad som skulle behövas till att få herrn att ens lite lyfta på det ena ögonbrynet. :roll: :lol:


Nå, hur som, en del har den senaste tiden förfärdigats i smedjan. Allt löper nog än enligt invanda mönster, men, kanske en dag, kanske, så kommer det att rullas ut nåt ovanligt. :D

Idag bjuds ni enbart på en bild från smedabacken, det blir ingen musik.
IMG_0377.jpg
Vem vet, kanske så att det kan bli en närmare presentation av de ovanstående också nån gång. :D
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 16:24, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Jogras smedja

Inlägg av Mölle-Mats »

jogra skrev:Sture ...

Åsså var det att försöka att visa att det görs nåt då.... Undrar vad som skulle behövas till att få herrn att ens lite lyfta på det ena ögonbrynet. :roll: :lol:
Du får väl göra som Fårrden - dagliga (om ens det räcker) avrapporteringar av gjorda framsteg i modellbyggeri-verkstaden! :mrgreen:
jogra skrev:Nå, hur som, en del har den senaste tiden förfärdigats i smedjan. Allt löper nog än enligt invanda mönster, men, kanske en dag, kanske, så kommer det att rullas ut nåt ovanligt. :D
Ska man börja våga hoppas på morgonluft - börjar det änteligen bli dags för "min" utlovade VW Caddy att göra entré??? :-CO
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: Jogras smedja

Inlägg av GammelDansken »

Jag gillar fotonen tagen i et "mini diorama", det gör modellerna rättvisa [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] .
Snyggt jobbat. :-JJ
// John

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Jogras smedja

Inlägg av PeO »

Sture Bylén skrev:Ha, ha, trots rotvälskan tycker jag låten är bra. [JC_doubleup.gif]
Och sångaren har en imponerande dynamik. :D
jogra skrev:Här, i denna tråd, kommer det nog, vad det lider, relevanta uppdateringar
Upp till bevis!
Men detta är väl inte riktig Rotvälska, om än nära besläktad genom närheten till Finland. Rot ligger 3 km väster om Älvdalen, likheten med svenska högst obetydlig.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

Mölle-Mats skrev:
jogra skrev:Sture ...

Åsså var det att försöka att visa att det görs nåt då.... Undrar vad som skulle behövas till att få herrn att ens lite lyfta på det ena ögonbrynet. :roll: :lol:
Du får väl göra som Fårrden - dagliga (om ens det räcker) avrapporteringar av gjorda framsteg i modellbyggeri-verkstaden! :mrgreen:
jogra skrev:Nå, hur som, en del har den senaste tiden förfärdigats i smedjan. Allt löper nog än enligt invanda mönster, men, kanske en dag, kanske, så kommer det att rullas ut nåt ovanligt. :D
Ska man börja våga hoppas på morgonluft - börjar det änteligen bli dags för "min" utlovade VW Caddy att göra entré??? :-CO


jag har dragit ned på "visningstempot".....jobbar lite i det "tysta" :lol:

i övrigt ser det väl bra ut [JC_doubleup.gif]
Roger(Forden)

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Tackar killar! :D

Alltså Mazze, det är bra länge sen jag försökte med ett upprop till dej i denna tråd angående golffarna, men det kom så mothugg, så jag la ner det hela då. Du ser, den rullande varianten har legat här på bordet mycket länge, väntar väl nästan bara på lite kulörta penseldrag. Den andra hade jag velat få ett underlag för gubben, sån hejare att få till krumelurer är jag inte, serru. 8-)

Kanske det ändå är av nöden med de där frekventa uppdateringarna ala forden.... :? Kanske du får återgå till det mer ofta du hade forden i alla fall, kanske han vänjer sig så småningom, han som lider så... :lol:

Jo visst, John, det blir med en gång så mycket mer levande med lite "allt möjligt" runt om.

Precis PeO, jag förstår inte heller vad de jamsar om, rotvälska.... Hmm! :-Dia :lol:
Men annars du, "nära besläktad genom närheten till Finland", hur tänkte du riktigt här? :roll: ;)
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Det sägs ju att efter regn kommer det sol, betyder det då också att efter storm kommer det stiltje? :?
Väl, i denna tråden skulle man väl kunna tro på nåt sånt. :D

Nå, helt stilla har det inte varit sen senast, bara lite sånt där "inget att visa" jobb, kanske.

Så idag tog det nåt åt sme'n, det kom liksom ett ryck farande. Få se om det håller i sig... :roll:


Tre chassin förbereddes och en oljetank. Så troligen skall väl ett chassi då bära tanken, undrar med de andra. :?

IMG_0381.JPG
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 15:43, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

jogra skrev Så idag tog det nåt åt sme'n, det kom liksom ett ryck farande. Få se om det håller i sig...
eller som dom säger i Kiruna om sommaren ...Det ryckte till i sparken sen var den sommaren över ;)
Roger(Forden)

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Ha ha, forden, det var inte länge det... :| :lol:
Nog skulle man väl ändå önska att det höll i sig minst tills de tu åter i liderdörren mötas. :-BS Å då har vi påbörjat klippsäsongen här nu i veckan som gick. :-J

Nå, i alla fall så har det gått bra här en par dar. :lol:

Tanken har fått sig en mildare avsmalnande akter( heter det trubbigare det då? :? ) och skall passas in på sin bärare.
IMG_0384.JPG
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 15:39, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: Jogras smedja

Inlägg av GammelDansken »

Är det en 141'or resin modell ??? :o
// John

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Jo, John, det är det. Cor har av dem. :D
Kom ihåg att komma ihåg.

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

Ser man på - smeden har vaknat ur vinterdvalan. [JC_doubleup.gif]
Nu blir det nya stordåd, förstås. ;)

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Ja du, Sture, det verkar som att sme'n bara var upp för att ta sig en smörgås eller nåt.... Farten har tyvärr sjunkit igen. :| ;)


Lite har han dock fejat på med, oljebilen lär vara klar för att behandlas av en viss skum typ....
Nå, det den skumma skall ta sig an blev väl kanske inte sååå oävet ändå. 8-)
IMG_0386.JPG
IMG_0385.JPG

Hur som, god helg uti stugorna!
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 15:37, redigerad totalt 2 gång.
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: Jogras smedja

Inlägg av GammelDansken »

Han smeden är som björnen, ibland koller dom om våren är kommit, om inte går dom i idet igen.
Uppsamlings tankbil for mjölk ?
Roligt att se en 140 146 med nos -- härligt.
//John

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: Jogras smedja

Inlägg av GammelDansken »

Upps ser nu att det står oljebil :oops: :oops:
//John

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Jogras smedja

Inlägg av P Falk »

Ja, här var det full fart med nya revisioner. Ser fint ut detta! [JC_doubleup.gif]
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Cor van der Meijde
Inlägg: 1302
Blev medlem: 01 jan 2012, 15:20
Ort: Etten-Leur, Nederland
Kontakt:

Re: Jogras smedja

Inlägg av Cor van der Meijde »

Johan,
Detta är återigen en mycket vacker modell.
Trevligt att se. Tack för att dela.
Det finns också en Scania L75 BéGé 1350.
Transkit för Brekina.

Hälsningar, Cor

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

jogra skrev:Ja du, Sture, det verkar som att sme'n bara var upp för att ta sig en smörgås eller nåt.... Farten har tyvärr sjunkit igen.
Nej, nej, ta ett par öl till mackorna så kommer du säkert loss ur dödläget. "Öl" betyder väl förresten "olja" på tyska så det kan väl vara lämpligt i detta fall? ;)

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Man tackar för blommorna! :D

Mnjaa, Sture, pilsnern hade bra effekt för att få ner smörgåsarna, men, byggandet tog inte nån vidare fart. Än. Kanske sme'n tog för få? :? Vi får allt göra ett nytt försök, eller kanske flera... :lol: 8-)


Så om inte annat finns att förevisa, så finns det gammal skåpmat. :-J
P1040317.jpg

Ha en så skön helg ut i stugorna!
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 15:27, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: Jogras smedja

Inlägg av GammelDansken »

Super fina bilar, man bli helt nostalgisk och mindes yngre år. Härligt [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]
//John

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Tacktack John! Trevligt att man kan bidra till lite minnesträning. ;)
Tror nog att du sett alla live, kanske ändå inte Mercan till vänster den rörde sig kanske ändå inte ner till dina nejder på 70-talet, dock nog de andra.


Så har sme'n hitta ett gammalt fotografi i en låda som visar att även för decennier sedan drog man Europa runt med nya bilmodeller... :-CO
IMG_0418.JPG
Vart de är på väg och vad som döljer sig under presenningen hoppas vi väl att skall kunnas redas ut så småning om. :-BS


Ha en fortsatt trevlig helg! :D
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 15:22, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

jogra skrev: vad som döljer sig under presenningen
Cykelbilen "Fantom"? Det var ju ett mycket populärt fordon på den gamla goda tiden. ;-)

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Mnjää, Sture, kanske då ingen sån Fantom, fast denne nog också var mycket populär på sitt område, under sin tid. :D
Kom ihåg att komma ihåg.

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Jogras smedja

Inlägg av PeO »

Över hundratusen sålda ritningar, men bara en handfull byggda.

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: Jogras smedja

Inlägg av GammelDansken »

Bedford !! :lol:
// John

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Och inte heller ens denna..., PeO. :lol:

Vänta bara John... 8-)
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Jo, John, du får vänta en stund, för denna förtäckta typ var/är inte nån Bedford... :D


Det knogas på vidare framåt. :-J
IMG_0420.JPG
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 15:21, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: Jogras smedja

Inlägg av GammelDansken »

Jag väntar i ooooooooolidlig :=f :=f
//John

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

Volvo Titan kanske :-r2
Roger(Forden)

Användarens profilbild
alsum
Inlägg: 639
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:29

Re: Jogras smedja

Inlägg av alsum »

Bärningsbil Volvo Titan tror jag. Det syns skärm och huven.

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Jo, visst är bärgaren en Titan eller N88, vilket det nu är. Men den förtäckta då..., kanske lite svårt att se. :D
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

jogra skrev:Jo, visst är bärgaren en Titan eller N88, vilket det nu är. Men den förtäckta då..., kanske lite svårt att se. :D


L420 :-r2
Roger(Forden)

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

jogra skrev:Det knogas på vidare framåt.
Du är verkligen suverän på att gestalta "små-folk" som jobbar med dina modeller, Johan! [JC_doubleup.gif]
Ska bli kul att se när de kör igång färgsprutan. ;)

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Nop forden, den finns ju redan. :-J

Tacktack Sture! :oops:
Ja du, vi får väl se om de alls förstår sig på en sån mojäng... :?
Kom ihåg att komma ihåg.

Skuggan
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 mar 2017, 19:35

Re: Jogras smedja

Inlägg av Skuggan »

Kan det möjligen vara ett EKÅ bygge från Carmi ? :-nord

Skriv svar

Återgå till "Vägfordon"