Toppbilden, visa:    


Hinsholmens mekaniska

Min utrustning, hur jag bär mig åt när jag bygger allt möjligt, och vilka husdjur som hjälper till.
MatsN
Inlägg: 228
Blev medlem: 01 apr 2012, 11:01

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av MatsN »

Pilligt värre...
... men snyggt blir det.
Ibland (ofta) känner man att man skulle byggt i 0:an istället!
/Mats

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Nollan tål ju mer detaljering, det blir inte mindre pilligt för det.
Beställde profiler från Conrad, bara att vänta nu.
Tillverkar en stödaxel för d=0.7 så länge
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Profilerna från Conrad har anlänt, efter en dryg vecka vilse på Postnord.
Nu har båda spännstagen vantmuttrar. Hann också bygga klart den andra boggien.
IMG_3894cr.jpg
En bälg kvar att löda ihop. Säkerhetskedja till boggierna
IMG_3895cr.jpg
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
BoJ
Inlägg: 593
Blev medlem: 30 dec 2011, 01:16

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BoJ »

[JC_doubleup.gif]
Saknar ord. Det där kommer att bli bra.
BoJ
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se
Kalender för 2023 här: http://www.mrw1.se/pdf_filer/Kal2024.pdf

MatsN
Inlägg: 228
Blev medlem: 01 apr 2012, 11:01

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av MatsN »

Snyggt!
Jag är lite nyfiken på hur du tänkt lösa det med säkerhetskedjorna till boggierna.
Tänker då på att modellboggier vrider sig mer än i skala 1:1.

/Mats

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Man kan låta kedjorna hänga ganska frikostigt, se Bosses illustrationer i personvagnsböckerna!
Sen går ju inte modellvagnar av den här karaktären snyggt i "tågfabrikens" R1 (315mm) ändå :-)
Våran minimiradie ~900mm borde dock gå bra.
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
BoJ
Inlägg: 593
Blev medlem: 30 dec 2011, 01:16

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BoJ »

HLS skrev:Man kan låta kedjorna hänga ganska frikostigt, se Bosses illustrationer i personvagnsböckerna!
Sen går ju inte modellvagnar av den här karaktären snyggt i "tågfabrikens" R1 (315mm) ändå :-)
Våran minimiradie ~900mm borde dock gå bra.
Just så. Möjligen en länk extra, för innerspåret vid utfarten från Bredfors.
Spänningen stiger. Vi får titta på saken ikväll.
BJ
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se
Kalender för 2023 här: http://www.mrw1.se/pdf_filer/Kal2024.pdf

MatsN
Inlägg: 228
Blev medlem: 01 apr 2012, 11:01

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av MatsN »

Nää, jag hade väl inte "köpe-kurvor" av snävaste slag i tankarna när jag gjorde mitt inlägg utan just runt 900 mm radie som (väl?) de flesta klubb-modeller har som minimi.
Det är ju trixigt ibland att få boggierna att röra sig tillräckligt med fotsteg och spännstag och allt annat "krafs" som är ivägen.
Tänkte mig då också att det kan bli knepigt med kedjorna. Har själv varit sugen på att lägga till den detaljen på modeller men "fegat ur". :-BS
Väntar med spänning på utlåtande från de vetenskapligt utförda testerna å MRW-anlegget ikväll...
Lycka till! [JC_doubleup.gif]

/Mats

Användarens profilbild
BR78
Inlägg: 724
Blev medlem: 15 aug 2014, 12:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BR78 »

[JC_doubleup.gif]
Medlem i MRW: http://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Preparerat HNJ verkstads fotsteg och monterat. Vagn med dubbelt spännstag ska ha tre fotsteg.
Monterat på plats.
IMG_3897cr.jpg
Överblivna delar från byggsatsen (fotsteg med två steg, enkla spännstag med gjutdelar) kommer till användning för DJ Co8a nr 19.
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
BR78
Inlägg: 724
Blev medlem: 15 aug 2014, 12:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BR78 »

[JC_doubleup.gif]
Medlem i MRW: http://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Efter kvällens lödpass sitter det mesta nu på sidorna.
IMG_3898cr.jpg
Boggierna fick förvånansvärt mycket svängrum.
Det syns att vagnen behöver ett bad. Skvätt av fluss missfärgar snabbt ytan.
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av S Johansson »

Dessa vagnar (3st?) kommer att utgöra ett fint trävagnståg. Snart bara målning och märkning kvar. Noterar en utfälld bälg!
/SJ

Användarens profilbild
BR78
Inlägg: 724
Blev medlem: 15 aug 2014, 12:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BR78 »

[JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]
Medlem i MRW: http://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Nu blev det pilligare.
Två gavelstegar med räcken. En kvälls arbete. 0.3 borret har fått jobba en del.
Radien på bågarna upptill är inte bra ännu.
Hu så skitig den ser ut. Blir ultraljudsbad till helgen..
IMG_3901cr.jpg
förebildsfoto hämtat på samlingsportalen, beskuret till jämförbar storlek
Bc07 2289 cr.jpg
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
BR78
Inlägg: 724
Blev medlem: 15 aug 2014, 12:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BR78 »

steady hand [JC_doubleup.gif] :train1: :train4: :train3: :train2:
Medlem i MRW: http://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

...vidare till ett (?) lokbygge;
Det stod två "halvfärdiga" D-lok i hyllan. Underredena kom till i ett samarbete mellan MRW och Sture Holmberg, och tillverkades att passa Jeco:s plastkorgar. Helkompenserade ramverk. Den som lyckades bärga ett ska känna sig nöjd!
Ett stål-D ser nästan klart ut, betyder minst 75% kvar, till trä-D var ramverket provpassat så där kan man nog säga att 90% av jobbet återstod.
En av vännerna på klubben påpekade att de borde byggas klart och nämnde samtidigt att han har två underreden till, och korgar till dessa. Ett konsortium bildades snabbt. En modelljärnväg kan inte ha för många D-lok..

Sedan de där loken påbörjades för "länge sedan" har kraven skruvats upp rätt rejält, så vi började med förstudier.
Trä-D med tidiga loknummer ska ha små sandboxar. De medlevererade frästes till rätt snitt. Likaså skall tidiga lok ha strömavtagare PKB.
Loknummer 102 valdes och skyltar beställdes från Gerd Kuswa i tyskland.
Digitalt museum har leveransfoton av detta lok vilket gör det möjligt att detaljera korrekt.
Snygga högspänningsisolatorer inköptes från One:87. Weinerts bromsslangar artnr 8290 har rätt mått. Weinert fick även leverera koppel artnr 8630 och buffertar artnr 86111.
Vagnverkstaden fick leverera handräcksknoppar artnr 284B samt elkopplingskablar, artnr 281C
Ur Perl:s sortiment köptes takisolatorsats till Ub, artnr 6-006 samt framändesskärmar, artnr 5-000

Kommen så här långt insåg jag att korgarna gjorts för de plastgjutna isolatorerna som en gång levererades med.
One:87:s mässingsgjutningar har tunna skaft och glappar rejält i takets hål. Räddningen, i form av korta bitar tunnväggiga mässingsrör av fabrikat Albion Alloys d=0.8/0.6mm limmades i hålen i korgtaket varefter isolatorerna passade precis.

Vidare till strömavtagarna:
Entec levererar PKB med två fästtabbar som avses vikas ned och stickas i borrade hål i taket. Jag beslutade ta bort tabbarna och i stället montera ett skaft som passar i takets befintliga fästhål. Nitar d=0.7mm anskaffades och löddes i borrade hål.
IMG_3949r.jpg
Geometrin är densamma hos PKB och MK2, den strömavtagare som Jeco korgarna konstruerades för, vilket tacksamt noteras.
Fästtabbarna klipps bort och efter puts blir resultatet så här:
IMG_3950r.jpg
Efter lite pill är en isolatorbrygga monterad
IMG_3951r.jpg
För att stiften skall passa i taket krävs även här ett foder av Albion's rör, d= 0.7/0.9mm:
IMG_3948r.jpg
Så här ser det färdiga resultatet ut:
IMG_3954r.jpg
IMG_3952r.jpg
Skickar med en bild på den något mer kompletta stålkorgen till loknummer 352 som fått alla takdetaljer samt strålkastare och lampor monterade. Lyktglas saknas ännu.
IMG_3932r.jpg
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av Lihkströmsverken »

HLS skrev: En modelljärnväg kan inte ha för många D-lok..
Intressant bygge att följa. Hur var det med Brimalms D-loks underreden, var inte de oxså anpassade för UGJ:s plastkorg, eller mins jag fel? Om så var fallet blir jag inspirerad av artikeln och, i avsaknad av MRW / Sture Holmberg chassiet, kanske det är dags att leta från chassie och korgar från garderoben och praktisera tipsen ur tråden.

/Ola

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Lihkströmsverken skrev:
HLS skrev: En modelljärnväg kan inte ha för många D-lok..
Hur var det med Brimalms D-loks underreden, var inte de oxså anpassade för UGJ:s plastkorg, eller mins jag fel?
/Ola
Jo så var det nog. Vi har ett Brimalmsunderrede i drift på föreningen, och ett inkomplett som skall byggas klart, det är f.ö. öronmärkt för en annan D-loksindivid.
/Hans
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Sista bilden för i kväll,
Strömavtagarna monterade. Hålet i taket är avsett för en isolator som skall anslutas till takledningen.
IMG_3956r.jpg
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

lars t
Inlägg: 115
Blev medlem: 27 feb 2012, 15:16
Ort: Hagfors

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av lars t »

Du har helt rätt Hans. En modelljärnväg kan inte ha för många D-lok. Jag själv har tre stycken, varav ett f d BJ. Tyvärr är de inte så "fina" som de du visar här i Mötesspåret, men jag är nöjd med de mina.
Lars

Thomas Tell
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 okt 2014, 14:20

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av Thomas Tell »

HLS skrev:Nu blev det pilligare.
Två gavelstegar med räcken. En kvälls arbete. 0.3 borret har fått jobba en del.
Radien på bågarna upptill är inte bra ännu.
Hu så skitig den ser ut. Blir ultraljudsbad till helgen..
IMG_3901cr.jpg

förebildsfoto hämtat på samlingsportalen, beskuret till jämförbar storlek
Bc07 2289 cr.jpg
På bilderna kan man se att den undre bilden visar modernare gaveldörrar. Man kom på att glasöppningen försvagade dörrarna så man minskade fönsteröppningen så dörrarna blev stadigare.
/tell

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Thomas,
Tack för din skarpögda kommentar!
Den detaljen hade helt passerat min granskning!
Hälsningar
Hans
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Några timmars detaljmålning senare.
Saknas fortfarande all mekanik på buffertbalkarna samt framändesskärmar
IMG_3957r.jpg
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
BoJ
Inlägg: 593
Blev medlem: 30 dec 2011, 01:16

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BoJ »

Så snyggt Hans
Detta blir riktigt bra.
BoJ
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se
Kalender för 2023 här: http://www.mrw1.se/pdf_filer/Kal2024.pdf

Tomass
Inlägg: 45
Blev medlem: 14 okt 2017, 10:32

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av Tomass »

[JC_doubleup.gif] perfekt build

Robban
Inlägg: 64
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:44

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av Robban »

Gillar verkligen färgen på reflektorerna, ger känslan av äldre försilvrade.
Recept på de?

Robban

Användarens profilbild
BoJ
Inlägg: 593
Blev medlem: 30 dec 2011, 01:16

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BoJ »

Robban skrev:Gillar verkligen färgen på reflektorerna, ger känslan av äldre försilvrade.
Recept på de?

Robban
Receptet låter jag Hans beskriva! Men de är försilvrade.
Har som sett dessa på annan modell och de är otroligt snygga i verkligheten också.
BoJ
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se
Kalender för 2023 här: http://www.mrw1.se/pdf_filer/Kal2024.pdf

Användarens profilbild
BoJ
Inlägg: 593
Blev medlem: 30 dec 2011, 01:16

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BoJ »

Dubbelpost
BoJ
Senast redigerad av BoJ den 12 dec 2019, 10:02, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se
Kalender för 2023 här: http://www.mrw1.se/pdf_filer/Kal2024.pdf

Användarens profilbild
BoJ
Inlägg: 593
Blev medlem: 30 dec 2011, 01:16

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BoJ »

Dubbelpost igen!
BoJ
Senast redigerad av BoJ den 12 dec 2019, 10:02, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se
Kalender för 2023 här: http://www.mrw1.se/pdf_filer/Kal2024.pdf

Användarens profilbild
BR78
Inlägg: 724
Blev medlem: 15 aug 2014, 12:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BR78 »

Kan bara hålla med Bo det är så snyggt gjort ser fram imot att se det på nära håll
[JC_doubleup.gif]
Medlem i MRW: http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
loktok
Inlägg: 1403
Blev medlem: 29 dec 2011, 20:25

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av loktok »

Instämmer med övriga. Riktigt snygg korg. Och reflektorerna är verkligen något extra. Ser här i din tråd (sid 3) hur du gör.

Robban
Inlägg: 64
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:44

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av Robban »

loktok skrev:Instämmer med övriga. Riktigt snygg korg. Och reflektorerna är verkligen något extra. Ser här i din tråd (sid 3) hur du gör.
Ja jäsiken där ser man.
Blinnanders (ja, jo, det är mig själv jag pratar om :=Koko ) har säkert läst det innan men som vanligt glömt bort det.
Tack iaf., nu gäller det bara att komma ihåg var receptet fanns tills det är dags......................

Robban

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av P Falk »

Så fantastiskt snyggt byggt o målat! [JC_doubleup.gif]
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Nästa logiska steg i bygget är installation av belysning. Reflektorerna monterade, lampor inkopplade.
Här är kommer det i tidigare postning längst ned på sid 4 i tråden visade kretskortet till användning.
Ledningarna läggs plant utefter taket, tejpas ned och fästs sedan med kontaktlim. Det går att bryta limfogen ifall en lampa går sönder.
Tomrummet i A-ändan är avsatt för att fästa upp en dekoder med en häftkudde i korgens tak.
IMG_3964r.jpg
Lokets tyngd har fått översidan avfräst ca 2mm och skyddstejpad med kaptontejp. Kortet ryms mellan taket och vikten.
IMG_3960r.jpg
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Status för D 102 i dag.
Loket är körklart och detaljerat sånär som på visslor och lokskyltar. TB-bygeln skall monteras. Förhoppningsvis kommer lokskyltarna från Kuswa inom kort.
(Sådana här närbilder borde man undvika. Det är bara 3-4 ggr förstoring men perspektivfel, dammkorn syns...)
IMG_3981r.jpg
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av ford1929 »

Snyggt... [JC_doubleup.gif]

tyvärr så är det svårt med lackering kontra dammkorn...blir alltid något
har själv funderat på att bygga typ ett blästerskåp...men för lackering
av dylika objekt...på så sätt kan man reducera dammproblemet.
om man dessutom "slaimar"boxens insida så tar det hand om färg o damm

"slaim"=vattenlösligt medel för fullstora lackboxar..
blir ganska klibbig yta...
Roger(Forden)

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av S Johansson »

Instämmer. Snyggt!
Sicket pill. Handmålade slickepinnar också!
IMG_0038.jpg Du 218 Göteborg C Å1-31-71.jpg
Lokan var vackrare förr, åtminstone när de var i gott skick. Foto i Göteborg 1971.
Hälsningar SJ

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Hej Stig
Tack för den vackra bilden. Loket skiner som en fin möbel i solskenet!
1971 fanns det fortfarande pengar att underhålla materielen.

Föreningens D-lok, 101, blev klart före mitt. Det levererades i Torsdags.
Kämpar på med D 352..

Hälsningar
Hans
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
BR78
Inlägg: 724
Blev medlem: 15 aug 2014, 12:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av BR78 »

Haklapp på [JC_doubleup.gif]
Medlem i MRW: http://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Dagens produktion, två visslor till D102.
Dags att koja in. Klockan ringer 6 i morron bitti. Slut på ledigheten!
IMG_3983r.jpg
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Tjänsteresorna har duggat tätt efter nyår och tiden har inte räckt för att nå tillfredsställande progress i lokbyggena.
Nu har jag iaf fått några timmar vid byggbordet och jag kommer så sakta i kapp. Samtidigt som 102 slutförs har föreningens egen 101 fått lite omsorg.
Nu försedd med ljuddekoder, strålkastare och ny märkning på balken.
Bild på paret:
IMG_3989r.jpg
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av 1956 »

Snyggt Hans! [JC_doubleup.gif]

D-loket i trä är på något sätt ursvenskt. En fråga; Är det du benämner Jeco:s korgar det jag brukar kalla UGJ:s? Hur som helst, de håller fortfarande måttet. Jag har två, ett trä och ett stål som jag också köpte som omålade plastkåpor med Brimalms drivningar från 90-talet.

Tomass
Inlägg: 45
Blev medlem: 14 okt 2017, 10:32

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av Tomass »

[JC_doubleup.gif]
Fantastic perfekt build

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

1956 skrev:Snyggt Hans! [JC_doubleup.gif]

D-loket i trä är på något sätt ursvenskt. En fråga; Är det du benämner Jeco:s korgar det jag brukar kalla UGJ:s? Hur som helst, de håller fortfarande måttet. Jag har två, ett trä och ett stål som jag också köpte som omålade plastkåpor med Brimalms drivningar från 90-talet.
Tack så mycket!
Ja det är UGJ/Jeco korgar det rör sig om. De håller måttet rätt hyggligt ännu. Jobbar man med detaljerna så tycker jag att resultatet blir värt besväret. Jag har ett stålkorgat lok, 352, som står på tur när dessa två är helt klara.
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av 1956 »

Det enda hittills som slår det, trots flera andra försök från diverse välrenommerade tillverkare är väl Brimalms sista. eller låt oss hoppas på senaste istället, men då i stålversionen.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av ford1929 »

HLS skrev:Tjänsteresorna har duggat tätt efter nyår och tiden har inte räckt för att nå tillfredsställande progress i lokbyggena.
Nu har jag iaf fått några timmar vid byggbordet och jag kommer så sakta i kapp. Samtidigt som 102 slutförs har föreningens egen 101 fått lite omsorg.
Nu försedd med ljuddekoder, strålkastare och ny märkning på balken.
Bild på paret:
IMG_3989r.jpg


vackert [JC_doubleup.gif]
Roger(Forden)

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Postar en bild av några D-lok i en oförklarlig samling på Bredfors Station.
bredfors D.jpg
Fotograf: Bo Japlin
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Tomass
Inlägg: 45
Blev medlem: 14 okt 2017, 10:32

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av Tomass »

[JC_doubleup.gif]

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Hinsholmens mekaniska

Inlägg av HLS »

Så kom de äntligen, men så värda att vänta på. Rekommenderas!
IMG_3993r.jpg
Senast redigerad av HLS den 29 jan 2020, 21:08, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Skriv svar

Återgå till "Från min egen verkstad"