Toppbilden, visa:    


Nytt från One:87 Y1/YF1


Magnus P3
Inlägg: 624
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:04
Ort: Stockholm

Re: Nytt från One:87 Y1/YF1

Inlägg av Magnus P3 »

Finns det någon prisindikation från One:87?

Gissning: Om X5 kostar 25 kSEK kanske denna modell ligger kring 10 kSEK?

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: Nytt från One:87 Y1/YF1

Inlägg av Svante Andersson »

Magnus P3 skrev:Finns det någon prisindikation från One:87?

Gissning: Om X5 kostar 25 kSEK kanske denna modell ligger kring 10 kSEK?
Räkna med 15 kSEK. Inte tänkt som en trafikmodell... kommer mest att ligga i sin låda och becka ihop.

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

Användarens profilbild
Jigun
Inlägg: 337
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:01
Ort: Sölvesborg

Re: Nytt från One:87 Y1/YF1

Inlägg av Jigun »

Morron!!
Synd, priset är ju i klass med de finaste Brimalmmodellerna eller de handbygda småserier son T Ljung
tar fram och då är det inte ett välbygt ånglok med alla sina rörliga detaljer.
Hade inte ett betydligt lägre pris gennererat en betydligt större serie?
Hur roligt är det med lådvärmare?

Jigun

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Nytt från One:87 Y1/YF1

Inlägg av Johan Molin »

Det hade ju varit trevligt om One87 hade velat presentera sin nyhet själva, även här!
15.000? Jag har förhandsanmält till NMJ att jag vill ha ett E2-lok, och det skulle då t o m bli billigare. Känns inte riktigt proportionerligt rätt.

Hade vi skött våra kort med Heljan lite bättre en gång i världen (engelsmännen hävdar att de nuförtiden gör riktigt bra lok ...) hade vi kanske haft en Y1:a till en bråkdel av det priset!
Nej, det får nog bli en Lynette trots allt. Även fast en Y1:a i Östgötatrafikens färger hade suttit som en smäck!

Edit: Ser nu att Jigun tänkte i samma banor som jag i jämförelsen motorvagn / ånglok ...

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: Nytt från One:87 Y1/YF1

Inlägg av Svante Andersson »

Johan... det ÄR en småseriemodell och inte tänkt som något annat. Ett vettigt storseriepris för ett sådant fordon hade legat på max 3000 SEK men proportionen sålda modeller kontra produktionspris kanske hade blivit sämre för en sådan konstellation. Och... två motorer! Varför?

Däremot är ju informationen om att Mashima nu verkligen stoppat sin produktion klart intressant. Dags att kolla med firman i Polen där jag handlade senast om de har något kvar...

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Nytt från One:87 Y1/YF1

Inlägg av Johan Molin »

Svante; jag är fullt införstådd med det. ( :!: ) Låt mig uttrycka det så här då: Det är lite märkligt att man väljer en så pass "simpel" modell att göra som en svindyr småseriemodell! En Y1:a borde inte vara så svår att göra som en "storseriemodell" (nu bortser jag givetvis på alla affärsmässiga aspekter ...). Ungefär som Heljans Lynetter eller något sådant.

Skriv svar

Återgå till "Svenska Motorvagnar"