Toppbilden, visa:    


Fräna pryttlar till landskapsbygget!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Fräna pryttlar till landskapsbygget!

Inlägg av Mölle-Mats »

Hittade lite fräna prylar till landskapsbygget när jag rotade igenom alla plastbackarna med mina senaste inköp!
Bild

Vad sägs om en jägare, där mynningsflamman gnistrar till när han avfyrar geväret. Är väl ett måste för er som avbildar "hembrännar- och tjyvjägar-bältet" norr om "Masbäcken!?! :mrgreen:

En pump med "rinnande vatten" och två små barn som gungar gungbräda är ju lite sött. Men den stackars tösabiten som får dassdörren uppsliten när hon sitter där i godan ro och uträttar sina behov - för att inte tala om det kopulerande paret till sängs!!! :-JJ

Alltså måste jag ju åtminstone ha ett boningshus av lite enklare modell, men med fönster stora nog att titta in igenom, samt utedass i närheten av Frichs remisen! :-CO
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: Fräna pryttlar till landskapsbygget!

Inlägg av Svante Andersson »

Men Mats... för det första passar väl inget av det där på någon lokstation? Och en sådan bedrövlig samling med saker under midjenivå tycker jag nästan inte hör hemma på ett MJ-forum när det finns så mycket mer väsentliga saker att pyssla med.

Möjligtvis kan jag acceptera det rinnande vattnet... när fixar du en gubbe eller kä..ng som går dit med en tom eller därifrån med en full hink?

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Fräna pryttlar till landskapsbygget!

Inlägg av Mölle-Mats »

Svante Andersson skrev:Men Mats... för det första passar väl inget av det där på någon lokstation? Och en sådan bedrövlig samling med saker under midjenivå tycker jag nästan inte hör hemma på ett MJ-forum när det finns så mycket mer väsentliga saker att pyssla med.
Hahaha! :-JJ Jag vore inte jag om jag inte fick ett hjärnsläpp och skenade iväg inför sådana här prylar ... :mrgreen:

Ett kopulerande par (minus sängen) bakom någon kolhög skulle väl passa? Och visst måste det väl finnas ett dass vid en lokstation, även personalen där har väl naturliga behov som måste kunna förrättas någonstans? :-BS
Svante Andersson skrev:Möjligtvis kan jag acceptera det rinnande vattnet... när fixar du en gubbe eller kä..ng som går dit med en tom eller därifrån med en full hink?
Hmmm, det där gav mig en idé, men inte om en mand eller "kone" som kommer med en hink - nej bättre upp. Får kolla om det där rinnande vattnet kan opereras in i "vattenhästen", skulle ju vara rätt smutt att se ångloken tuffa fram och få vattenförråden påfyllda. :idea:
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: Fräna pryttlar till landskapsbygget!

Inlägg av Svante Andersson »

Mölle-Mats skrev:Hmmm, det där gav mig en idé, men inte om en mand eller "kone" som kommer med en hink - nej bättre upp. Får kolla om det där rinnande vattnet kan opereras in i "vattenhästen", skulle ju vara rätt smutt att se ångloken tuffa fram och få vattenförråden påfyllda. :idea:
Den saken har gjorts "for real"... tror jag såg det i MIBA i början på 70-talet. Någon hade Fallers fontänpump kopplad till en vattenhäst och en Liliput P8 med öppen lucka på tendern. Givetvis hål i botten på tendern och vattnet rann ner i tanken där pumpen befann sig.

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Fräna pryttlar till landskapsbygget!

Inlägg av Mölle-Mats »

Svante Andersson skrev:
Mölle-Mats skrev:Hmmm, det där gav mig en idé, men inte om en mand eller "kone" som kommer med en hink - nej bättre upp. Får kolla om det där rinnande vattnet kan opereras in i "vattenhästen", skulle ju vara rätt smutt att se ångloken tuffa fram och få vattenförråden påfyllda. :idea:
Den saken har gjorts "for real"... tror jag såg det i MIBA i början på 70-talet. Någon hade Fallers fontänpump kopplad till en vattenhäst och en Liliput P8 med öppen lucka på tendern. Givetvis hål i botten på tendern och vattnet rann ner i tanken där pumpen befann sig.

SA
Dj-t fränt! Något att tänka på ... :-BS
Also sprach der Matserschmitt!

Skriv svar

Återgå till "Landskapsbygge"