Toppbilden, visa:    


Halloj!

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
Användarens profilbild
skånelängan
Inlägg: 122
Blev medlem: 19 okt 2015, 22:28

Halloj!

Inlägg av skånelängan »

Nybakad forum medlem säger hej. Skåning till geografiskt läge men hälsing i hjärtat! Är inte känd som någon stor-postare, men jag ska iaf försöka dela med mig litegrann av någon bild här och där. Typisk soffrallare med en förkärlek till vädring och då helst amerikansk materiell.... :oops: Men jag har även lite svenskt i gömmorna.

Jag ska försöka mig på att ladda upp liter bilder med det samma.....får se hur det går.

Hursomhelst, hej på er och hoppas ni inte blir sjösjuka av amerikanska rosthögar!

mvh

Hans/Malmö

Bild
Har du inte kul, så gör du fel....

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Halloj!

Inlägg av Johan Molin »

Trevligt! Som du nog redan vet är såväl Skåne som Hälsingland och USA väl representerade på forumet! Varmt välkommen! Hoppas få se mer av dina alster, det blev ju onekligen en flygande start!

Användarens profilbild
skånelängan
Inlägg: 122
Blev medlem: 19 okt 2015, 22:28

Re: Halloj!

Inlägg av skånelängan »

Tackar ödmjukast Johan. :D Jag ska försöka hänga med i tempot och posta lite mer bilder vad det lider.

Hans
Har du inte kul, så gör du fel....

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Halloj!

Inlägg av P Falk »

Ser väldigt trevligt ut det här! Ser ut som du har mycket att dela med dig av efter denna introduktionen.
Det är ngt speciellt med en rostig amerikansk diesel (eller ånglok också för den delen). Vad kul!!
Välkommen! /Peter
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
skånelängan
Inlägg: 122
Blev medlem: 19 okt 2015, 22:28

Re: Halloj!

Inlägg av skånelängan »

Tackar Peter!

Jag har en hel del av både det ena och det andra! Både i 0 an och i h0...och N....och 0n3...och H0n3....det kommer mera [JC_doubleup.gif]
Har du inte kul, så gör du fel....

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Halloj!

Inlägg av P Falk »

Tack Hans! Vad roligt det låter. Jag fuskar även en del med Amerikanskt smalspår, men har gått den "enklare" vägen via 0n30 till att börja med, Jag vet att det inte är en "ren" skala, utan hamnar lite mellan 0n2 o 0n3. Men jag tycker mer om smalspårskänslan hos dessa modeller, än att det skall vara "exakt" i rätt spårvidd/skala. Men detta är ju högst personligt.
Jag ser gärna mer av dina fint vädrade modeller. De ger verkligen mersmak! [JC_doubleup.gif]
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
skånelängan
Inlägg: 122
Blev medlem: 19 okt 2015, 22:28

Re: Halloj!

Inlägg av skånelängan »

Ja det är något speciellt med riktigt smala spår! Jag själv har bara lite rullande materiell, främst lok, i on3 å då ser man ju inte rälsvidden [JC_doubleup.gif] . Jag kommer säkert lägga upp ngn bild så småningom....

Hans
Har du inte kul, så gör du fel....

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Halloj!

Inlägg av P Falk »

Jag längtar redan! :-T
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"