Toppbilden, visa:    


Ängelholm igen!

Sture Bylén

Ängelholm igen!

Inlägg av Sture Bylén »

Dags att utrusta sig med långkalsingar, Helly Hansen och paraply!
Den 29 och 30 augusti avslutas sommarutställningen "Verkligheten i miniatyr" vid järnvägsmuseet i Ängelholm. (En ruskigt kall regnig och blåsig stad, minns jag från invigningen den 30 maj.)

Förutom själva museet kan man t.ex. titta på modulkörning, prata med en lokdoktor och den här gången blir det även marknad.

När jag hade Arcego här på besök tyckte han att vi skulle försöka samla ihop Mötesspårarna och gå ut och äta lunch någon av dagarna. Även Mölle-Mats verkar sugen på att träffas.

Vilka flera är intresserade?

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Johan Molin »

Moi!

Pennstativ
Inlägg: 461
Blev medlem: 06 aug 2014, 17:09

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Pennstativ »

Hej!

Kan vara med på lördagen! Skulle vara jättekul att träffas!
Min modellvärld: VCJ/BAJ 1959-1969 ur ett Burserydsperspektiv.

TuveB
Inlägg: 962
Blev medlem: 29 dec 2011, 20:17
Ort: Lund

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av TuveB »

Åker nog upp på söndagen, lördagen tillbringas bland militärfordon på årets träff i Mölleröd utanför Hässleholm.
#JB17

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Mölle-Mats »

Ja jag är förstås på! [JC_doubleup.gif]

Fick en liten idé om "the Mad Maniac Mölle-Mats Crocodile Tour" och med start från Ängelholm följa veterantåget upp genom landet till Gävle (och kanske även återresan?) och fota/filma så ofta det går att göra det (givetvis passagen över Samojedridån på Hallandsåsen, men även världsmetropoler som Krylbo och Morshyttan ska ju passeras)! Är det några som är sugna på ett slikt äventyr?

Och om långväga forumbröder vill närvara vid dagarna innan på Järnvägens Muséum i Ängelholm, så finns ju som bekant goda övernattningsmöjligheter här i Mölle!

Lite "matnyttig" info finns här:
http://www.engelholm.se/jarnvagsmuseum/ ... erlysning/

http://www.trafikverket.se/Museer/Sveri ... september/
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av jogra »

Även här en som anländer på söndag.

Kanske blir det så då att Sture och ni andra på stället övernattande att ni få lov att käka lite varje dag. :roll:
Kom ihåg att komma ihåg.

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Johan Molin »

För mig är det lördagen som gäller. Söndagen är fölsekalas för äldsta barnbarnet ...

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Mölle-Mats »

jogra skrev:Även här en som anländer på söndag.

Kanske blir det så då att Sture och ni andra på stället övernattande att ni få lov att käka lite varje dag. :roll:
Äta ska man väl göra varje dag - eller? :D

För min del så är väl bägge dagarna OK för lunch (brunch blir det väl i mitt fall förstås ... 8-) ).
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
H0n3
Inlägg: 2749
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:04
Ort: Lindome
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av H0n3 »

Attans, fel helg! Vi har en födelsedagshelg då så den helgen är inte möjlig annars skulle jag gärna dykt upp.
Bygger Slötorp-Dåseberga Järnväg (SDJ) i H0 och H0n3.
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/

http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av PeO »

Samma dag som min lillebror, fast han är tre år yngre, men det är väl helgen innan?

Användarens profilbild
H0n3
Inlägg: 2749
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:04
Ort: Lindome
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av H0n3 »

Det är inte bara jag som fyller år i Augusti, så även min äldsta dotter ....

Det körde liksom ihop sig ...
Bygger Slötorp-Dåseberga Järnväg (SDJ) i H0 och H0n3.
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/

http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av S Johansson »

Oj, vad tiden rinner iväg... Jag ska försöka komma på lördagen.
/SJ
Bild
På utställningen i Ängelholm finns både stort och smått att beskåda.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:Dags att utrusta sig med långkalsingar, Helly Hansen och paraply!
Den 29 och 30 augusti avslutas sommarutställningen "Verkligheten i miniatyr" vid järnvägsmuseet i Ängelholm. (En ruskigt kall regnig och blåsig stad, minns jag från invigningen den 30 maj.)
Nåja, här skarvas det hejvilt vill jag lova! :shock: Förvisso drog det väl förbi en regnskur, men på den här bilden så skiner ju solen igen! Och blåsigt??? Se hur flaggorna hänger och slokar i bakgrunden ...
Bild

Till Sture: skippa "Ludviiikabläsern", långkallingarna och paraflaxen och packa med badbyxorna i stället när du kommer till Ängelholm!!! Finns en fin badstrand vid Skälderviken i stadens utkant, och jag skjutsar gärna ut dig för ett kvällsdopp när Järnvägens Muséum stänger för dagen!

Har precis varit och tagit årets premiärdopp här i Mölle, 19 grader i vattnet och 21 i luften - görskönt! Nu börjar den bästa halvan av sommaren: havet är ordentligt uppvärmt, det är fortfarande varmt i luften och turistsäsongen med trängsel och "liv" på stränderna börjar vara till ända! [JC_doubleup.gif]
Also sprach der Matserschmitt!

tågtyckarn

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av tågtyckarn »

Jag antar att du har sett på gamla vykort hur badbyxorna ser ut i Mölle. :lol: :lol: :lol:

Sture Bylén

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Sture Bylén »

tågtyckarn skrev:Jag antar att du har sett på gamla vykort hur badbyxorna ser ut i Mölle.
Ja, jag föredrar nog en dusch på hotellet. :?

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Johan Molin »

Vad är du för badkruka? Ända sedan Barsebäcks dagar har vi strålande vatten i Öresund!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Mölle-Mats »

Johan Molin skrev:Vad är du för badkruka? Ända sedan Barsebäcks dagar har vi strålande vatten i Öresund!
Mycket fyndigt och roligt formulerat broder Johan, och först tänkte jag klämma i med fem skrattande smajlisar ...

Men så ändrade jag mig! Egentligen är det inte roligt alls att vi har en risk för att radioaktivt vatten kan tränga ut i Öresund (eller i havet på andra platser runt om i vårt avlånga land eller i stora delar av resten av världen heller för den delen)! Även om Barsebäck är taget ur drift sedan snart två decennier, så har vi lämnat ett högriskavfall till många kommande generationer efter oss vid Öresunds strand! Hur många tusen år kan man förvänta sig att de gamla reaktorbyggnaderna står kvar intakta utan att vittra sönder och börja läcka ut radioaktivitet? Och de bolag som tjänade pengar på driften av reaktorerna, hur länge till finns de kvar och är beredda att offra av sitt profitutrymme och ta sitt ansvar för att underhålla det nedlagda kärnkraftverket?
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
arcego
Inlägg: 940
Blev medlem: 05 aug 2012, 18:32
Ort: Trelleborg

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av arcego »

Nu kanar jag säkert ut på hal is......

MEN jag förmodar att alla bränslestavar fraktats från platsen.
(Kommunen har ju överklagat bygglovet av högriskförvaringen).
Det självlysande vattnet har väl pumpats ut i Lommabukten?
Kontrollen av förvaltningen av den skånska betongen klarar väl Åsa Romson?

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av GammelDansken »

Sture skrev
Ja, jag föredrar nog en dusch på hotellet. :?
Håller helt med, jag är en tvättäkta badkruka, kan drunkna i handfatet. :=Koko :=Koko
När moppningen tagit får mycket fart, försvarar jag med,
Om et liv i havet är så underbart, varför kröp fiskarna då upp får flera 100 miljoner år sedan. :=f :lol:

// John

PS häftiga nya smilies

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Johan Molin »

Egentligen är det inte roligt alls att vi har en risk för att radioaktivt vatten kan tränga ut i Öresund
Givetvis håller jag med dig helt och hållet, Mats! MEN som jag så ofta hävdat; Livet är alldeles för allvarligt för att inte skrattas åt. Och allvaret i situationen blir inte mindre för att man gråter åt det. Märk väl att den som sannolikt gjort det allra effektivaste inlägget om kärnkraften var väl min salig landsman Tage Danielsson ... :-CO



(Tack för övrigt för de nya smiliesarna, jag antar att det är broder cgn1954 som varit i farten igen, det är väl åtminstone sannolikt ...)

tågtyckarn

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av tågtyckarn »

Okey, för att rätta alla dessa välinformerade herrar som egentligen inte lyckades få fram sitt budskap. Det finns ingenting sådant som radioaktivt vatten, radioaktivitet kan inte bevaras i vatten. Det r egentligen bara en solstråle med en annan våglängd och alla vet ju hur enkelt det är att bevara en sol stråle i et badkar. Det kan förekomma att radioaktiva partiklar finns vatten men dessa har en enormt stor densitet och kan inte flyta omkring. Reaktorvattnet kommer aldrig i kontakt med sjövatten eftersom det går i en loop mellan generatorturbinen och reaktorn. Såvitt jag vet har det aldrig förekommit något läckage radioaktivt vatten i Öresund, och hade det förekommit så hade det varit enkelt att spåra med en geigermätare. Dessa partiklar hade haft mycket svårt att färdas över 100 meter på grund av densiteten.

Det enda vettiga man kan göra med det här inlägget att testa smileys. :-JJ :=Koko :=f [JC_doubledown.gif] :-T :=S :-CO :=Koko :lol:

BAn
Inlägg: 801
Blev medlem: 23 okt 2012, 15:50
Ort: Sävedalen

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av BAn »

Förlåt en okunnigs undran...
tågtyckarn skrev:[...] Dessa partiklar hade haft mycket svårt att färdas över 100 meter på grund av densiteten.
Hur kom det sig att renar, abborrar, svampar och blåbär blev radioaktiva i Norrland 1986? Borde inte alla radioaktiva partiklar trillat ner i en liten hög med en radie på sisådär 100 m i norra Ukraina?

Kanske var det så osannolikt det som hände, så att det inte ens hände?

:=u
/Bengt
- en rest från sent fyrtiotal

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Johan Molin »

Tänk, här har man gått och varit orolig i alla år helt i onödan ... :o

tågtyckarn

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av tågtyckarn »


Bengt skrev.

Hur kom det sig att renar, abborrar, svampar och blåbär blev radioaktiva i Norrland 1986? Borde inte alla radioaktiva partiklar trillat ner i en liten hög med en radie på sisådär 100 m i norra Ukraina?
Jag tror jag ska göra som Sokrates , svara med en motfråga. :-JJ

Vad tror du är svaret på detta?

Du får ursäkta mig men jag har faktiskt inte lust att föra för många debatter här. Min erfarenhet är att det är mycket slit till liten nytta.

Inget illa ment. :=S :arrow: :=u :=KOMP :=nee :=f :-T :-J :=S

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Johan Molin »

Hör nu hör nu! Vi behöver människor som är "motvalls käringar" i likhet med kära salig Bang här i livet, både på jobbet, i vänkretsen och på Mötesspåret! Så kämpa på du! Så urtråkigt livet vore om alla tänkte lika! :-CO

Användarens profilbild
arcego
Inlägg: 940
Blev medlem: 05 aug 2012, 18:32
Ort: Trelleborg

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av arcego »

Med avseende på nyhetsinslaget på Rapport idag om Fryksdalsbanan och det bristande underhållet speciellt där, så lycksdes vi på Mötesspåret ordna en ordentlig urspårning helt på egen hand......

Från lunchmöte i Änglaholm till radioaktivitet från Tjernobyl.......

Nåväl vi la ner Barsebäck och får nya finska verk i istället....något mycket viktigare, när äter vi lunch och var?

Användarens profilbild
arcego
Inlägg: 940
Blev medlem: 05 aug 2012, 18:32
Ort: Trelleborg

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av arcego »

Ska kanske lägga till.....
Röstade på linje 3 när det begav sig....

Frågan är nu, vad ska jag tratta i min Tesla?

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Johan Molin »

Benägen att hålla med dig; träffas vi på lördag (och söndag?)? Jag hade ju tänkt mig att ta mig till museet på lördag eftermiddag, med en föregående lunch sisådär vid ett-tiden någonstans. Har inte stenkoll på Ängelholms näringsställen, men fr o m torget och längs gågatan lär väl finnas några stycken, och kanske t o m något värt att traktera?

Anders Johansson
Inlägg: 159
Blev medlem: 10 jul 2012, 11:35

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Anders Johansson »

Har restaurangen på området slagit igen?
De brukar ha öppet vid denna typ av arrangemang!

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Johan Molin »

Det är kanske den allra enklaste lösningen! Jag vet ingenting alls om näringsstället ifråga!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Mölle-Mats »

Har väl halvhyfsad koll på näringsställena i Änglarnas Stad (var f ö med 26 garder det varmaste stället i Sverige idag enligt Vädret i Rapport i kväll - det du Sture!!! :-CO ), var ju "verksam" där för några år sedan ...

Telegrafen hade i alla fall då väldigt bra käk, och ligger en liten bit upp från torget längs Storgatan (gågatan) - verkar i alla fall vara öppet från 12 på lördagen, så det skulle väl kanske passa att träffas där vid 13-rycket så att även vores Östdanske venner från Malmö hinner upp.
http://www.telegrafen.com/

Vid torget så finns (eller fanns i alla fall då) det även en bra asiatisk restaurang, kan kanske vara ett lämpligt förslag på söndagen? Minns inte på rak arm vad den heter dock ...

Annars finns det rätt gott om näringsställen i stan att välja på, så vi hittar säkert något lämpligt!
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Sture Bylén »

Anders Johansson skrev:Har restaurangen på området slagit igen?De brukar ha öppet vid denna typ av arrangemang!
De hade då öppet vid utställningens invigning, månadsskiftet maj-juni. Rymligt och med hyfsad husmanskost. Det är förstås som Johan säger den enklaste lösningen. Ska man träffas på en restaurang på stan är ju risken att man måste fråga någon inföding om vägen, och då är det ju kört.... :mrgreen:
Mölle-Mats skrev:med 26 garder det varmaste stället i Sverige idag enligt Vädret i Rapport i kväll - det du Sture!!!
Det är långt till den 29 augusti - kör nog HH i alla fall.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:
Mölle-Mats skrev:med 26 garder det varmaste stället i Sverige idag enligt Vädret i Rapport i kväll - det du Sture!!!
Det är långt till den 29 augusti - kör nog HH i alla fall.
Begreppet HH kan missförstås här på dessa breddgrader - med denna förkortning avses här i NV Skåne färjelinjen Helsingborg-Helsingør - och jag antar att det inte är för att "köra" en tura (även om det finns en helt okej restaurang ombord på M/S Aurora) som du korsar garnridån och tar dig ända ner hit till civiliserade trakter. :-CO

Om det är som jag tror att du med HH avser Ludddviiika-bläzern, så ger jag dig ett varningens tecken. Vet ju erfarenhetsmässigt att i rumpan av Dalom så är hösten redan tydligt igång i slutet av augusti - men här nere så råder fortfarande högsommar (och fortsätter vanligtvis att göra så en bra bit in i september)! Så om du kommer i "fleece-fracken" så kommer du helt enkelt att smälta bort!!! :-BS
Also sprach der Matserschmitt!

Torbjörn Holmberg
Inlägg: 21
Blev medlem: 05 sep 2013, 21:13

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Torbjörn Holmberg »

Kan meddela att Ysneforsbanan kommer även denna gång att medverka i Ängelholm den 29-30/8. Lite nya bilder finns på Smalspårsfrämjandet forum:
http://www.smalsparigt.org/nya_forumet/ ... f=6&t=2212

Tobbe H

Användarens profilbild
Worldinh0
Inlägg: 92
Blev medlem: 08 jun 2015, 06:11
Ort: Järna

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Worldinh0 »

Torbjörn Holmberg skrev:Kan meddela att Ysneforsbanan kommer även denna gång att medverka i Ängelholm den 29-30/8. Lite nya bilder finns på Smalspårsfrämjandet forum:
http://www.smalsparigt.org/nya_forumet/ ... f=6&t=2212

Tobbe H
Grymma bilder Tobbe, gubben på sista bilden har han möjligen ett glass rött stående innan för dörren :-BS
//Nisse
Bygger Gränslösa station, en påhittat nutida miljö där som namnet antyder det mesta i tåg väg kan förekomma.
Jag kör DCC och ställverket är från ESU Ecos II.

Sture Bylén

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Sture Bylén »

Torbjörn Holmberg skrev:Kan meddela att Ysneforsbanan kommer även denna gång att medverka i Ängelholm den 29-30/8.
Kul! Vi kör väl "Same procedure as last time"? ;)

Torbjörn Holmberg
Inlägg: 21
Blev medlem: 05 sep 2013, 21:13

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Torbjörn Holmberg »

Jodå herrn vid hållplatsen har ett namn, mer kan jag inte säga.
Visst samma procedur som förra gången.

Tobbe

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Johan Molin »

Nu fattar jag absolut ingenting alls! :shock:

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Johan Molin »

Jag förmodar att ett antal av oss tänker söka sig till Ängelholm på lördagen. Då är det kanske dags att stämma av; var och när ses vi? De som har föreslagit klockan 13:00 känns som genuina humanister; men VAR är det då tänkt att vi ska träffas?

Sture Bylén

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Sture Bylén »

Johan Molin skrev:Då är det kanske dags att stämma av; var och när ses vi?
Eftersom jag är en varm anhängare till KISS föreslår jag att vi satsar på restaurangen på området. Måhända att det finns kulinariskt intressantare ställen på stan men min erfarenhet är att det ofta blir ett tidsslukande irrande när man ska ge sig ut och leta lunchställen och med tanke på regnet och snålblåsten tycker jag det känns tryggast med endast cirka 50 meter till matstället.

Jag försöker dock även vara en varm anhängare till demokrati och är beredd att foga mig om ett majoritetsbeslut pekar mot irraruntvarianten.

Vad gäller tiden så märker jag att Johan är en senlunchare. Själv skulle jag föredra att äta lunch vid lunchtid, dvs kl 12. Vad säger övriga.
Mötesplatsen bör väl vara innanför museets entré? (I händelse av vackert väder föreslår jag att vi ses utanför entrén.)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:
Johan Molin skrev:Då är det kanske dags att stämma av; var och när ses vi?
Eftersom jag är en varm anhängare till KISS föreslår jag att vi satsar på restaurangen på området. Måhända att det finns kulinariskt intressantare ställen på stan men min erfarenhet är att det ofta blir ett tidsslukande irrande när man ska ge sig ut och leta lunchställen och med tanke på regnet och snålblåsten tycker jag det känns tryggast med endast cirka 50 meter till matstället.

Jag försöker dock även vara en varm anhängare till demokrati och är beredd att foga mig om ett majoritetsbeslut pekar mot irraruntvarianten.

Vad gäller tiden så märker jag att Johan är en senlunchare. Själv skulle jag föredra att äta lunch vid lunchtid, dvs kl 12. Vad säger övriga.
Mötesplatsen bör väl vara innanför museets entré? (I händelse av vackert väder föreslår jag att vi ses utanför entrén.)
Ja jag vet ju att det finns kulinariskt intressantare ställen i Änglarnas Stad, men broder Sture har ju förstås en poäng i att det skulle stjäla värdefull "MJ-kvalitets-tid" för att ta sig dit och tillbaka, så skolbespisningen på området är väl måhända ett tillräckligt bra alternativ (och passar väl en gammal skollärare bäst kan man tänka ...).

Röstar däremot för broder Johans förslag om att förlägga lunchen till kl 13, dels ger det oss "långvägare" möjlighet att ta oss dit utan att behöva starta dagen i svinottan ( :mrgreen: ) och dels så kan väl den värsta lunchrusningen och trängseln förväntas vara över då så att vi lättare kan finna bord så att vi kan sitta tillsammans hela gänget.
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Sture Bylén »

Mölle-Mats skrev:ger det oss "långvägare" möjlighet att ta oss dit
Ja, stackars ni långvägare, ja..... ;)
Mölle-Mats skrev:dels så kan väl den värsta lunchrusningen och trängseln förväntas vara över då
Bra synpunkt - föreslår då givetvis att vi är där redan klockan 11.30. :mrgreen:

Sture Bylén

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Sture Bylén »

Om nu någon skulle ha missat dem så kommer här länkarna till de två filmer jag gjorde i Ängelholm i månadsskiftet maj/juni.





Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Mölle-Mats »

Ja, även jag framställde ju några videofilmer i samband med säsongsinvigningen i maj - repeterar väl även dem här ifall någon är intresserad av att se dem igen (någon av dem innehåller ett litet sakfel, där jag baserat på lite vilseledande skyltning tillskriver Helsingborgs Moelljärnvägsklubb för att ha byggt en modell av ett lokskjul som i själva verket har byggts av forumbrodern Auhs):












Och jag kan väl förvarna om att vi nu börjar märka att en viss forumkamrat från bakom garnridån är i antågande - Vädrets Makter har börjat anpassa sig för att uppfylla hans (mestadels felaktiga) förutfattade meningar om klimatet här i NV Skåne. Temperaturen har nu på ett par dagar sjunkit ungefär 10 grader, och regnet hänger i luften (och när det gör så här i Mölle, så brukar det vräka ner i Ängelholm ...). Så packa med Ludddviiika-bläääzärn för säkerhets skull ...

Om övernattande/lokala modellmässebsökare är sugna på lite annat under lördagskvällen, så avhåller en av mina musikantbekanta (som f ö kan ses som sångaren i Peps Perssons "Falsk matematik" i en video från ett bluesjam som jag publicerade här på Mötesspåret för en tid sedan) en liten musikfestival i Ängelholms utkanter då! Jag tänker dra dit och fota/videofilma lite, och arrangören har bett mig att ta med fler hågade besökare till festivalen - så om ni är intresserade av lite musikalisk avkoppling från modellvärlden under kvällen så går det bra att haka på! Det blir säkerligen en del "malande tröskverksblues", men även lite annat (någon dr-gsp-ls-gammtjo kan jag väl däremot inte utlova, men arrangören svarade lite vagt att "man vet aldrig" ... :roll: ).
Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Mölle-Mats »

Mölle-Mats skrev:Och jag kan väl förvarna om att vi nu börjar märka att en viss forumkamrat från bakom garnridån är i antågande - Vädrets Makter har börjat anpassa sig för att uppfylla hans (mestadels felaktiga) förutfattade meningar om klimatet här i NV Skåne. Temperaturen har nu på ett par dagar sjunkit ungefär 10 grader, och regnet hänger i luften (och när det gör så här i Mölle, så brukar det vräka ner i Ängelholm ...). Så packa med Ludddviiika-bläääzärn för säkerhets skull ...
Nå, jag ska väl inte måla självaste Jularbo-Calle på väggen kanske ...

Vädret skiftar ju snabbt så här vid kusten, och under eftermiddagen så tittade solen fram och kvicksilvret klättrade raskt över 20-gradersstrecket. Efter en sväng runt tomten med Briggs&Stratton så kändes det lockande med att svalka av sig med ett dopp i böljan den blå, vilket var mycket skönt (så här års så är det ju som allra bäst här i Mölle, fortfarande varmt i luften och vattnet men inga turister - hade Fågelviken helt för mig själv! [JC_doubleup.gif] ).

Så - packa med badbyxorna också inför Ängelholmsresan, så är ni garderade för alla eventualiteter! :=KOMP
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Sture Bylén »

Mölle-Mats skrev:vi nu börjar märka att en viss forumkamrat från bakom garnridån är i antågande - Vädrets Makter har börjat anpassa sig för att uppfylla hans (mestadels felaktiga) förutfattade meningar om klimatet här i NV Skåne. Temperaturen har nu på ett par dagar sjunkit ungefär 10 grader, och regnet hänger i luften
Mölle-Mats skrev:Nå, jag ska väl inte måla självaste Jularbo-Calle på väggen kanske ...
Ha, ha, jag vet inte vad jag föredrar: Vackert väder och tillfredsställelsen att slippa släpa på ett paraply, eller regnväder och tillfredsställelsen att få säga: "Vad var det jag sa?" :-BS

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Arne Lindgren »

Mölle-Mats skrev: Nå, jag ska väl inte måla självaste Jularbo-Calle på väggen kanske ...
Vilken underbar graffitti-idé. :-JJ Snart på en järnvägsvagn på en modul.

Sture Bylén

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Sture Bylén »

Arne Lindgren skrev:Vilken underbar graffitti-idé. Snart på en järnvägsvagn på en modul.
Jag kommer med videokameran. Bakgrundsmusiken är ju given..... :-CO

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:
Arne Lindgren skrev:Vilken underbar graffitti-idé. Snart på en järnvägsvagn på en modul.
Jag kommer med videokameran. Bakgrundsmusiken är ju given..... :-CO
Arne Arne Arne, nu gav du dig väl ändå in på något som du kan komma att få ångra djupt!!! :=Koko
Also sprach der Matserschmitt!

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ängelholm igen!

Inlägg av Johan Molin »

E giovedi, e piove ...

Skriv svar

Återgå till "Föreningar och evenemang"