Toppbilden, visa:    


ESU Voith Gravita

Användarens profilbild
Worldinh0
Inlägg: 92
Blev medlem: 08 jun 2015, 06:11
Ort: Järna

ESU Voith Gravita

Inlägg av Worldinh0 »

Sommaren är jo ganska bedrövlig men solen skiner igenom då och då.
Mina två tjejer begåvade mig med en jätte fin model på min födelsedag. En modell från ESU av baneservice BR 261 Voith Gravita.
Modellen är jätte fin och går super bra, många ljud och lys funktioner. Den kommer att passa bra in på Gränslösa bangård framförallt med det automatiska kopplet som (borde) passa ihop med Roco's universalkoppel. Det var dock inte plug and play just på den funktionen, men efter lite efterforskning på div Tyska forum ovh ESU's hemsida hittades lösningen och nu fungera det som det ska. Ska bli kul att testa och växla med loket på riktigt.
Här följer en sån där "Unboxing" på äkta svenska. Jag är inte så bra på det där med video så det blir liten bildserie.
Ur låddan!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jag återkommer med mera bilder och kanske en liten video från Gränslösa.

//Nisse
Bygger Gränslösa station, en påhittat nutida miljö där som namnet antyder det mesta i tåg väg kan förekomma.
Jag kör DCC och ställverket är från ESU Ecos II.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: ESU Voith Gravita

Inlägg av Johan Molin »

Begåvade tjejer du har i din familj! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Magnus P3
Inlägg: 624
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:04
Ort: Stockholm

Re: ESU Voith Gravita

Inlägg av Magnus P3 »

Tack för bilderna. Intressant förebild och en fin modell. ESUs lok är de bästa man kan köpa i H0 just nu.

Nu hoppas jag bara att Tågåkeriet köper ett Gravita-lok och målar det i sina färger. Tyvärr är väl inte det så troligt.

Skriv svar

Återgå till "Svenska Diesellok"