Toppbilden, visa:    


Crawford Valley

Hit flyttas trådar som ägts av forummedlem som inte längre finns med oss i detta jordeliv.

Moderator: cgn1954

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Arbetet pågår, modulerna försedda med styrstift av 6mm träplugg för att underlätta montering av de som alltid sitter ihop i samma följd. Ett shims av styrén och slipers av kretskortslaminat sitter i spänn under plyfaremsan för att förbereda rälsläggningen.

Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Pendlar mellan julsysslor, hobbyrummet och garaget...

Nu har det kommit på både lite kork och spackel.
Bild

Och sedan Sculptamold resp färg
Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Det blir nästan som vanligt på idealtid... På söndag skall allt vara trafikeringsbart i Värnamo...

Den nya infarten med brofästen
Bild

Undersidan på nya modulen klar med växelmotor men även en microswitch för återkoppling...
Bild

Utsikt från bron, Crawford Valley är nu 4440mm lång
Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Lite sista minutenarbete pågår.-

Infartsväxel blir fjärrstyrd och visar även läget på en panel hos en ev. "Operator". Tanken är att även den andra infartsväxels skall utrustas så och läget på växlarna i tågspåren skall visas tillsammans med manövreringen av vägskydden...

Bild

Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Crawford Valley

Inlägg av ford1929 »

ser mycket bra ut..... :-T

Roger
Roger(Forden)

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

ford1929 skrev:ser mycket bra ut..... :-T

Roger
Tackar!

Vi får hoppas det flyter på, många lödpunkter blir det...
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Hej!

Pustar ut med frukost hemma efter årets första modulbegivenhet, Värnomo Moduldagar. En mycket lyckad träff som jag ser det, vi slog nog rekord i antalet genomförda trafikdagar, åtta genomförda pass. Dessutom för egen del var det jätteroligt, jag hade med två av döttrarna som deltagare en dag och dom frågar redan efter nästa tillfälle att köra!

Nu skall jag bara själv leta fram lite kort som blev tagna...
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

En översikt över americaN-banan under Värnamo Moduldagar

Bild

Banskiss som pdf

Linje började i Clarion Yard som var östkusten utanför banan men även en intensiv plats för att rangera lokalgodståg
Bild

Första anhalt men även förgreningsstation var Lillehamn
Bild

På vägen ut passerar vi Black Rocks
Bild

Linjen passerade en sjö
Bild

Innan vi kom fram till Crawford Valley på Prärien...
Bild

Nästa station var Emey Falls som låg på ett lite kurvigare parti.
Bild

Och sedan fortsatte linjen mot Chicago och Västerut, här i form av Scotland Yard, ett rent tågmagasin

En kort sidolinje gick från Lillehamn till Five Feet Creek, som sitt namn till trots expanderar som industrisamhälle.
Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Crawford Valley

Inlägg av Johan Molin »

Ser ju hur trevligt ut som helst! [JC_doubleup.gif]

Du får gärna berätta mer om själva trafikspelet!

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Johan Molin skrev:Ser ju hur trevligt ut som helst! [JC_doubleup.gif]

Du får gärna berätta mer om själva trafikspelet!
Jag kan försöka :)

Banan och Trafikspelet var lagt av vår trafikspelsguru Erik denna gång.

Rent schematiskt blev banan så här
Bild

Denna gången var vi så få (5st + lite besökande) att vi körde med s.k. Callboard i stället för med trafikledning via radio, "Dispatcher"
Utöver tågen fanns det ett uppdrag som "Yardmaster" Lillehamn, dvs sköta växlingen på station Lillehamn, vår enda bemannade...

Övriga skrev upp sig för tåg på Callboarden
Bild

När man tagit ett tåg följde man instruktionen på en "Jobdescription", så här såg de åtta för persontåg ut
Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Crawford Valley

Inlägg av Johan Molin »

Intressant!
Själva trafiken var alltså "sekvensstyrd"; det fanns ingen egentlig "tidtabell"? Det låter som ett behändigt sätt att komma runt problemet med "snabba klockor" som vad jag förstår ger orealistiska situationer, särskilt vid rangering.

Och godstrafiken (liksom mjölkvagnarna, vad jag förstår ovan), sköttes med vagnkort och lastkort antar jag? Eller vagnlistor?

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Johan Molin skrev:Intressant!
Själva trafiken var alltså "sekvensstyrd"; det fanns ingen egentlig "tidtabell"? Det låter som ett behändigt sätt att komma runt problemet med "snabba klockor" som vad jag förstår ger orealistiska situationer, särskilt vid rangering.
Alldeles riktigt! När det börjar växlas flyger ju tiden i väg, snabbklockan är ju till för att kompensera de förkortade avstånden mellan stationer och inte arbetet på stationen. Nu tog jag inte tiden men säg att det tog ungefär en kvart (riktig tid) att växla lokalgodståget på Five Feet Creek som var den minsta stationen.
Johan Molin skrev: Och godstrafiken (liksom mjölkvagnarna, vad jag förstår ovan), sköttes med vagnkort och lastkort antar jag? Eller vagnlistor?
Vi kör med vagnkort och fraktsedlar (Carcards och Waybills), stationsägarna förbereder enligt stationsöversikten innan körning.(Mer om Carcards och Waybills

För persontrafiken är det oftast en person som innan spelet förbereder motsvarande Waybills eller "Uppdragskort" för att få en helhet. Vid denna träffen hade vi bl.a. direkt sovvagn från väster som växlades in i lokaltåget mot Five Feet CreekLillehamn, Mjölkvagn till mejeriet och även REA /Railway Express Agency-vagnar mellan stationer.

Fortfarande är vi under utveckling, spelen förfinas för varje körning. Men även nybörjare kan kliva rätt in och till exempel börja som lokförare med hjälp av en erfaren "Conductor". Vi hade en besökande sjuåring som extraknäckte som lokförare med den äran, enda problemet var att han fick flytta med sig en stol för att kunna se.
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Crawford Valley

Inlägg av Johan Molin »

Det är imponerande att du lyckades göra dina döttrar intresserade! Hobbyn har ju tyvärr ett lite väl skevt genusperpektiv f n ... :-BS

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Johan Molin skrev:Det är imponerande att du lyckades göra dina döttrar intresserade! Hobbyn har ju tyvärr ett lite väl skevt genusperpektiv f n ... :-BS
Började i tidig ålder... Jag vet inte hur utan dom har kommit med ganska naturligt... Dessutom har nya frun varit med och kört vid några tillfällen också.
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Crawford Valley

Inlägg av Johan Molin »

:!: Bravo!

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Modulerna uppe i hobbyrummet igen sedan en vecka. Åtgärdat lite löpande underhåll och reparationer efter Värnamoträffen, bl.a. bytt ett par kontakter.

Inspirerad av trafikspelet under träffen har stationsbeskrivningen gåtts igenom och korrigerats lite för att få bättre balans i transporterna. Även en callboard för trafiken hemma är skriven och har börjat testas, jag körde "måndag" själv i förrgår. I går kväll var en Supervisor från ett grannbolag på plats och vi körde "tisdag" och hade en mycket roande kväll. En del småmissar i text och papper upptäcktes men i stort flöt trafiken på.
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Arbetet på "hemkurvan" har tagit fart. En inköpstur i tisdags resulterade i en ny industrilokal för "Kowal Manufacturing", en tillverkare av taggtråd som skickar mycket västerut på prärien med järnväg(såklart :) ) Hittade även en gammal Fallerkran i mina egna gömmor att sköta lastningen med.

Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Crawford Valley

Inlägg av ErikB »

Snyggt Micke, fortsätt så! [JC_doubleup.gif]

Byggnaden med torn på andra sidan gatan; vad är det? Ser intressant ut.
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

ErikB skrev:Snyggt Micke, fortsätt så! [JC_doubleup.gif]

Byggnaden med torn på andra sidan gatan; vad är det? Ser intressant ut.
/Erik
Tackar :)

På banan är det "Mars Textile", en Kibribyggsats (37223) som jag hade liggande som passade som industrifastighet från förra sekelskiftet.
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Bråda dagar hos Skrothandlaren, Plåtar, balkar och ett par cementbehållare, dessutom en gammal motor ... Högen börjar bli stor, det är dags att sortera och köra iväg skrotet ;)
Bild

På bangården växlas tomma lite tomma "Hoppers"
Bild

Innandömet har blivit ordentligt rostigt. Nackdelen med "Hoppers" är att det är svårt att gömma ballasten, en vagn på 10g går inget vidare. Ett tips säger att svarta vagnar ser rostiga ut inuti och röda ser "kolsvarta" ut, letar man bilder på nätet ser det ut att kunna stämma, konstigt (?)
Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Lite pill i hörnet hos skrothandlaren. Han travar upp lite prylar för vidareförsäljning, vagnshjul, boggiedelar, balk och plåt...

Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Crawford Valley

Inlägg av ErikB »

Sånt här gillar jag Micke! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

ErikB skrev:Sånt här gillar jag Micke! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Tackar!
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

En "klutt" med trä, styrén och sculptamold skall bli stomme till en skrothög.
Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

En bild på "bakgrunds"-högen som den kommer att se ut på modulträffar, ett foto limmat på en bit akrylplast(?), tids nog skall det på ett på baksidan(!) som oftast är mot eventuella åskådare.

Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

Sture Bylén

Re: Crawford Valley

Inlägg av Sture Bylén »

MickeC skrev:En bild på "bakgrunds"-högen som den kommer att se ut på modulträffar, ett foto limmat på en bit akrylplast(?),
[JC_doubleup.gif] Illusionsskapande är kul - alla medel är tillåtna!
MickeC skrev:baksidan(!) som oftast är mot eventuella åskådare.
Hm... ständigt denna baksida. Och apropå "ständigt denna" så vill jag påminna om att uttrycket ursprungligen inte kommer från Mölle utan från Ture Sventon: "Ständigt denne vessla" som han sa om boven Ville Vessla. Och eftersom vi är i semletider (temletider) kommer jag att tänka på en episod från där en av mina döttrar var mycket liten. Min fru var på stan med henne och när de passerade Wienerkondis sa den lilla: "Mamma, vi kan väl gå in och köpa en sådan där....sådan där...vessla".
(Förlåt utvikningen, Micke. :oops: )

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Sture Bylén skrev:...

]Hm... ständigt denna baksida. Och apropå "ständigt denna" så vill jag påminna om att uttrycket ursprungligen inte kommer från Mölle utan från Ture Sventon: "Ständigt denne vessla" som han sa om boven Ville Vessla. Och eftersom vi är i semletider (temletider) kommer jag att tänka på en episod från där en av mina döttrar var mycket liten. Min fru var på stan med henne och när de passerade Wienerkondis sa den lilla: "Mamma, vi kan väl gå in och köpa en sådan där....sådan där...vessla".
(Förlåt utvikningen, Micke. :oops: )
Ingen fara Sture.

Baksidor kan vara bra ibland... Under DreamTrack drabbas Crawford av att bägge sidor blir framsida... :?
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

En efterfrågad byggnad på plats, B Fasth Transportation har uppfört "Warehouse 2" nere vid kajen jämte TeamTrack...
Bild

Frågan var om det var så klokt att anställa en byggmästare som hette Potemkin?
Bild

Här kan man fundera på baksidan av framsidan eller hur det nu var :?
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Crawford Valley

Inlägg av ErikB »

Detta måste ju vara ett extremfall av "baksideslöst hus"? Här är väl frågan om inte till och med Sture blir tveksam? :=nee

Men snyggt! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Sture Bylén

Re: Crawford Valley

Inlägg av Sture Bylén »

ErikB skrev:Här är väl frågan om inte till och med Sture blir tveksam?
Nej, nej, jag blir bara stum av beundran inför detta djärva grepp! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Crawford Valley

Inlägg av Johan Molin »

Sture är ju gjuten som lämplig medlem sedan tidigare; nu undrar jag om det inte är Mickes tur också:

http://www.theflatearthsociety.org/cms/

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Johan Molin skrev:Sture är ju gjuten som lämplig medlem sedan tidigare; nu undrar jag om det inte är Mickes tur också:

http://www.theflatearthsociety.org/cms/
[JC_doubleup.gif]
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Crawford Valley

Inlägg av thorpe »

Märkligt: Efter att ha varit medlem i "The Society" sedan 30 år och ha blivit bespottad och begabbad så talas det idag bland bröderna om medlemskap etc. Det är på tiden!!!
För övrigt vill jag bara meddela att jag år 1976 köpte 4 tomter om 1 acre/st på månens baksida av "The Moon Man" till en kostnad av 20 dollar. Han sålde dem på en "Farmers Market", inga kvitton. Tyvärr har jag tappat bort dokumentet och ännu går inga emigrantfartyg dit men i sinom tid....... I will claim my land! ;)
Tack och lov för flippade tankar med humor!!! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Sture Bylén

Re: Crawford Valley

Inlägg av Sture Bylén »

Johan Molin skrev:Sture är ju gjuten som lämplig medlem sedan tidigare; nu undrar jag om det inte är Mickes tur också:
thorpe skrev:För övrigt vill jag bara meddela att jag år 1976 köpte 4 tomter om 1 acre/st på månens baksida av "The Moon Man" till en kostnad av 20 dollar. Han sålde dem på en "Farmers Market", inga kvitton. Tyvärr har jag tappat bort dokumentet och ännu går inga emigrantfartyg dit men i sinom tid......
...och jag köpte en andel i "Dala djupgas" för cirka 30 år sedan och väntar fortfarande på att den ska rusa i höjden... :(

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Crawford Valley

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:...och jag köpte en andel i "Dala djupgas" för cirka 30 år sedan och väntar fortfarande på att den ska rusa i höjden... :(
... men den pös väl ut på baksidan av Dalarna! :-JJ
Bild
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Crawford Valley

Inlägg av Sture Bylén »

Mölle-Mats skrev:men den pös väl ut på baksidan av Dalarna!
Ha, ha, tänk om gasletarna varit lika "fyndiga" som du. :lol:

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Sture Bylén skrev:
Mölle-Mats skrev:men den pös väl ut på baksidan av Dalarna!
Ha, ha, tänk om gasletarna varit lika "fyndiga" som du. :lol:
Nu får vi snart återbörda tråden till rätt världsdel även om det inte alltid är lätt https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mora,_Minnesota
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Crawford Valley

Inlägg av Johan Molin »

Been there! Det här är riktigt "Sweden country" med nämnda Mora, Lindstrom där en kopia av Karlshamns staty av Karl Oskar och Kristina står, och slutligen Center City, där Glader Cemetery finns, beskriven i utvandrarserien. Glader var tydligen en f d indelt soldat som begravdes på plats 1850 som förste person där kyrkogården sedan växte fram.
I Center City finns också Chisago Lake Swedish Lutheran Church. Mer "utvandrarskt" än så kan det knappast bli!

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Crawford Valley

Inlägg av thorpe »

Om bageriet i Lindstrom finns kvar vet jag inte men det som fick mig att le inombords och hålla en "neutral" men vänlig min utåt var det inglasade korsstygnsbroderi som hängde på väggen bakom disken. Broderiet föreställde hoppbacken i Holmenkollen och under det hela stod det broderat "Home Sweet Home".

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

thorpe skrev:Om bageriet i Lindstrom finns kvar vet jag inte men det som fick mig att le inombords och hålla en "neutral" men vänlig min utåt var det inglasade korsstygnsbroderi som hängde på väggen bakom disken. Broderiet föreställde hoppbacken i Holmenkollen och under det hela stod det broderat "Home Sweet Home".
Det stämde i alla fall till 1905, nästan ;)

Oavsett finns det många fall där europeiska orter har dubbelgångare "Overthere"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gothenburg,_Nebraska
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Crawford Valley

Inlägg av FredrikÅ »

Hej Micke,
Jag har först nu kikat in på denna avdelning på Mötesspåret :oops:
Har snöat in mest på "anläggningsavdelningen", därav många outforskade underavdelningar...
Det ser supertrevligt ut med moduler och är säkert hur kul som helst [JC_doubleup.gif]
Kul med mycket byggbilder med!
/Fredrik

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

FredrikÅ skrev:Hej Micke,
Jag har först nu kikat in på denna avdelning på Mötesspåret :oops:
Har snöat in mest på "anläggningsavdelningen", därav många outforskade underavdelningar...
Det ser supertrevligt ut med moduler och är säkert hur kul som helst [JC_doubleup.gif]
Kul med mycket byggbilder med!
/Fredrik
Inte lätt när den är både anläggning och moduler ;)

För mig för modulerna hobbyn ett steg vidare med träffar och trafikspel.
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Crawford Valley

Inlägg av P Falk »

Härligt att se när moduler och modeller växer vidare. Och bra blir det också! [JC_doubleup.gif]
Ja, modul-erandet är definitivt en spännande del av den här hobbyn!
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Betydligt snyggare med namn på huset... (och konstaterat att jag måste göra om de modernare skyltarna p g a stavfel ...)

Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Nu är det nära! :)

Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Påbörjat slutspurten mot DreamTrack. Bl.a. innebär det att grustaget skall göras färdig med en förvaringssilo. Snart återstår bara ett transportband, det "stora" grustaget ligger lämplig nog utanför modulens kant...

Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

MickeC
Inlägg: 318
Blev medlem: 30 dec 2011, 23:12

Re: Crawford Valley

Inlägg av MickeC »

Softar i soffan 10 min innan lastning och resan till DreamTrack börjar.

Bild
//Micke C
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Crawford Valley. RIP MickeC!

Inlägg av Johan Molin »

På olika sätt har jag fått kännedom om att vår käre forummedlem MickeC tyvärr inte finns med oss längre.
Vår likaledes forummedlem Daniel987 har bekräftat farhågorna för mig ikväll och har skrivit en fin liten minnesruna på Svenskt Modulforum, som av förståeliga skäl väl var den "mötesplats" som låg honom varmast om hjärtat:

http://www.modulsyd.se/forum_new/viewto ... 965024f27b

Det är med sorg vi noterar att en mycket vänlig själ slutat sin jordevandring, och som fann i sitt hjärta att även berika vårt forum med kunskap, vackra bilder, och mycket god forumkamratskap. Tyvärr fick jag aldrig träffa Micke irl, men våra forumdiskussioner var mycket trevliga; för mig var Crawford Valley sinnebilden för Nebraska i den kargare delen av Mellanvästern, något han absolut inte ville dementera. Jag skulle gärna se att denna tråd fick en permanent minnesplats på forumet. Hittills har vi ju - gudskelov - inte behövt fundera på sådant, men detta är kanske ett lämpligt tillfälle att överväga det.

Tack för givande diskussioner genom åren Micke, tack för att du t o m hann berika tråden om Internationella Tåg med inlägg! R I P!

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Crawford Valley

Inlägg av FredrikÅ »

Johan Molin skrev:På olika sätt har jag fått kännedom om att vår käre forummedlem MickeC tyvärr inte finns med oss längre.
Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag är chockad.
Mina tankar går till hans familj i denna svåra stund.
Hemskt. Usch.
/Fredrik

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Crawford Valley

Inlägg av ErikB »

Mycket tråkigt att höra; Micke var en så trevlig diskussionspartner här på forumet. Jag vet inget om hans familjeförhållanden men hur de än ser ut går mina tankar till Er.
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Låst

Återgå till "Minnenas spår"