Toppbilden, visa:    


Glädjande besked! (för oss i söder...)

Ihopsamlade rykten om vad som händer bland tillverkare och bland andra hobbyister!
MatsN
Inlägg: 228
Blev medlem: 01 apr 2012, 11:01

Glädjande besked! (för oss i söder...)

Inlägg av MatsN »

Besökte idag Triangelns köpcenter i Malmö.
Fick där veta att "Slöjd-Detaljer" ska öppna affär i Triangelns köpcenter måndagen den 4/8. [JC_doubleup.gif]
Affären kommer att ligga på 2:a vån.
Slöjd-detaljer (som för övrigt finns avbildat på Skövde-anlegget som "Slöj-Detaljer") har ett för oss järnvägsmodellbyggare ganska intressant sortiment.
Det är mycket "pyssel-grejor" de säljer, typ "Panduro-Hobby" men de har även verktyg och materiel för silversmide, plåt, tråd, spännande verktyg, intressanta hammare, hållare för materiel, lödverktyg mm.
Tyvärr så har de väl inte (ännu i alla fall) Perl- eller Rimbo Grande-modeller i sitt sortiment. Kanske lite tjat skulle råda bot på detta? :mrgreen:

Kommer säkerligen själv att köra dit och botanisera en del. Var faktiskt i affären i Skara i Juni i år i samband med det årliga besöket på Bankalaset hos WNJ.

Och Nej! Jag har inga aktier eller andra intressen i Slöjd-detaljer! Tycker bara att det är roligt att en affär man kan tänkas ha nytta och glädje av öppnar i hyfsad närhet till där man bor.

/Mats

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Glädjande besked! (för oss i söder...)

Inlägg av Johan Molin »

Jag bor också hyfsat nära, bara två kvarter bort! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

MatsN
Inlägg: 228
Blev medlem: 01 apr 2012, 11:01

Re: Glädjande besked! (för oss i söder...)

Inlägg av MatsN »

Så passande! :D
Då kan kanske du göra ett besök på måndag och ge din syn på butikens sortiment.

När jag besökte Skara-butiken i Juni kom jag ju ut med div verktyg till mig själv (som jag väl egentligen inte behöver men inte kunde låta bli att köpa) samt en massa färgade snören, pärlor och annat pyssel till mina 3 små döttrar.
(Tur att döttrarna inte var med i affären för då hade vi inte fått plats i bilen... :lol: ).

/Mats

Skriv svar

Återgå till "Andra förvaltningar"