Toppbilden, visa:    


KällarSvängensJärnväg

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Arne Lindgren »

HLS skrev:
Arne Lindgren skrev:Söndagsöppet bara.. Går det att passa in i semesterplanerna tro. Hmm, om man tajmar in en semesterstart lördag morgon i Fjollträsk borde man vara i Tyskland lördag kväll. Paderborn och Hermann-moumentet, Bad Dreiberg, och sen Harz och en tågtur upp på Brocken. Känns lite tveksamt om sällskapet tycker det är lika intressant som jag. Brocken köper hon vet jag.. sen Vogeserna och det där huset jag övernattade i söder om Cayolle. Smalspårsbanan Nice-Grasse vill jag ta lite bilder på, sen Camargue.. Och stationen i Canfranc innan det bär norrut utefter atlantkusten. Kanske man kan se en TdF-etapp i Pyreneerna. Och på uppvägen är man ett dygn sen om man ska jobba måndag morgon.
Bundesmodellbahn får bli en annan gång. Och i september ska jag färja via Gdansk och kolla smalspår i södra Polen innan jag åker sämsta vägen förbi Krimmlbahn, Zillertalbahn och Furkabahn mot högvägen vid Tenda.
Näpp, inte i år. :(
Berätta några rader om smalspårsbanan Nice-Grasse!

När du är i krokarna av HSB, boka in dig och frun antingen i Wernigerode (Hotell Altora), tvärs över från lokstationen eller så på hotellet i Drei Annen Hohne (Hotell der Kräuterhof)..
Sen finns det minst fem 1000mm banor till mellan HSB och Dresden... och glöm inte de två banorna på Rügen... fast då ryker väl Camargue..

Hälsningar
Hans
http://www.beyond.fr/themes/lostrailways.html

Jag har cyklat utefter den upp från Nice, små rälsbussar, små radier. Kändes smalspår, men jag har inte forskat förrän nu idag.
Tydligen är den riven och normalspårad nu. Men jag måste kolla i alla fall.
Tydligen finns lite banvallsrester kvar.

Edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chemins_de_Fer_de_Provence
Kanske 1000mm ändå..
Slut edit:

Harz, om man kommer från Göttingen mot Braunlage finns två campingar, den första vid en liten kraftverksdamm, den andra vid ett värdshus där som utfordrar vildsvin kl 18 nmed gårdagens bröd. Vi har bott på campingen, men har siktat in oss på värdshuset. Sist var det stängt.

Dresden.. jag hittade en östtysk bok om deras smalspår, underbara bilder av tåg på gator. Får se på höstresan med mc om jag kommer åt. Tänkte passera Zakopane på den turen också. Men jag lovar att plåta allt jag ser. T.ex. övergången mellan vanligt normalspår och kuggstång i Brünig (CH).

jean
Inlägg: 83
Blev medlem: 16 maj 2012, 08:50

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av jean »

Ser inte kopplingen till Källarsvängens järnväg i de senaste inläggen? Eller?

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Arne Lindgren »

jean skrev:Ser inte kopplingen till Källarsvängens järnväg i de senaste inläggen? Eller?
Trådstartaren nämnde visningsbanor, någon hängde på med en bana till och spånade om en resa dit, jag skrev hur man skulle kunna komma dit på nästa resa och hur jag prioriterade bort den, nån hängde på mig med Harz och Dresden, sen spårade det längre.. Stör det dig, men framörallt om det stör peking, så kan jag iofs ändå rensa i mina inlägg.. :oops:

jean
Inlägg: 83
Blev medlem: 16 maj 2012, 08:50

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av jean »

Nja, inte störs jag speciellt mycket men jag tänkte att folk kanske missar era tips och reseförslag/skildringar om dom skrivs i denna anläggningstråd. Det finns ju flera andra kategorier att skriva sådant i på detta forum.. Men nu ska vi väl inte besudla Pekings tråd med mer inlägg av "off-topic"-natur.. :D

Bra jobbat med "Källarsvängen" för övrigt, Peking..

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hej
Jag flyter gärna ut lite i min tråd så alla är välkomna att fylla på med sina erfarenheter och tips som nämndes ovan så har jag varit på resa och kikat på lite modelljärnvägsbygge . Och nu har jag och kanske andra fått lite trevliga tips på mera sevärdheter
Mycket välkommet tycker jag. Vad gäller bygget på KällarSvängen så går det sakta framåt kontaktledning på övre stationsområdet är på gång väntar leverans från Tyskland , lite bryggstolparna och annat smått o gott :mrgreen:

Med vänlig hälsning, Ola L ( peking )

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Arne Lindgren »

Men jag lovar att mina bilder från sensommarens botanisering bland kontinentens olika spårvidder kommer i en egen tråd. [JC_doubleup.gif]
Den här tråden all anledning att besöka ändå.

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Då har man fått hem det beställda paketet med bryggstolparna och byggsatser till kontaktledningarna. Får se om vädret ser till att jag bygger något i sommar ;)
Det som är tänkt är att få till kontaktledning på övre stationen som jag beskrivit ovan så är denna del lite krångligare med spårkors och kryssväxlar som ligger i anslutning till varandra.

Trevlig Sommar / Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hej glada rallare
Fick värmeslag och bestämde mig för att svalka mig i källaren lite grann..
Vad saknar jag på min anläggning ( förutom färdigt landskap och massa detaljer ) vore det inte trevligt med lite spårvagn
Eller tricken som vi säger här i Norrköping så nu ett stycke beställning hastats i väg på ett sådanhär ex med drivning :

Bild

Oj oj nu är man med i DC gänget eller? :mrgreen:

Ola

Sture Bylén

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Peking skrev:Oj oj nu är man med i DC gänget eller?
Förrädare!! :evil:
(Men kul med spårvagn på anläggningen! [JC_doubleup.gif] )

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19974
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Härligt! Har en långvarig relation till "Lottorna" som spårvagnarna i Norrköping kallades förr i världen — mina morföräldrar bodde vid Trädgårdsgatan och jag fick ofta sova över i gästrummet ut mot gatan. Först kom sopåkaren med häst och vagn (!), sedan kom just en gammal rödmålad "Lotta" — skenrensningsvagn, och därefter började spårvagnarna gå på riktigt. Detta var förstås tiiiidigt på morgonen.

Så bortsett från att du bevisar att du inte är en fullfjädrad treskenstaliban tycker jag du gjort ett mycket trevligt inköp (med "treskenstaliban" menar jag inte trevligt folk som Sture och pareng, utan fastmer dem som aldrig missar en chans att tala om hur dumma i huvudet vi tvåskensmänniskor är och "att det finns bara en sanning och den proklamerar jag med Gud sittande på min högra sida!")!

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av PeO »

Leopold Halling ser vi tyvärr inte så mycket av i Sverige, en inte så liten wienerfirma i bezirk 10, Favoriten! Har inte besökt dom på sådär 10 år, dottern Susanne (Rupprecht) satt på kontoret då. Jag blev förvånaad över hur många nya modeller dom fått fram på ett enda år mellan två besök. Dom har drivningar passande till många småfordon, ett par olka 18-tons Bjurströmare t.ex. - eller Z3 om man inte kräver Sture-klass

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Susanne jobbar där ännu jag praktiserade lite skoltyska per telefon med henne. En mycket trevlig dam.
Jag fick en inbjudan till dem och deras butik, Vem vet jag var i Tyskland i år så varför inte Österike nästa år ?
Ola

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av PeO »

I ett nummer av SMALSPÅRIGT för 10-15 år sedan fanns en helsida med mj-affärer i Wien. några har försvunnit, men flera finns kvar.
http://www.bahn-austria.at/linkc_a.htm visar en lista, tyvärr verkar Brummi ha stängt, Hobby Sommer flyttade, jag tror till Linz, men Ingrids, som låg illa till för 10 år sedan, verkar vara kvar. För att komma till Favoritner Gewerbering: ta U-bahn så långt söderut som går, fortsätt några hållplatser med Strassenbahn.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19974
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Ser att Kleinbahns butik vid Schottenring fortfarande listas! Om det verkligen är så att den finns kvar, finns där ju en synnerligen centralt benägen butik.

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Tackar för alla trevliga tips för en kommande resa till Wien
Ser ju ut att kunna finnas Endel sevärt !
Mvh Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Så har paketet anlänt från Wien.
En enligt mig fin modell av Spårvagn som rullar i Norrköping. Destinationsskyllt för linje 2 och 3 medföljer. Vagnen har två drivenheter i ändesdelarna som är snyggt dolda under inredningen. Jag har i dagsläget ingen räls eller transformator till att testa kör egenskaperna . Det får bli en framtida investering. Likaså kan man digitalisera den nu är den analog för ljud och lysen. Får se vad det blir.
Spårvagnen ligger bra förpackad med lite skumgummi runt.
Här är ett par bilder:
Bild
Bild

Med vänlig hälsning, Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Har upptäckt att denna modell har varit på andra ställen i Sverige förutom Norrköping:
https://www.sparvagssallskapet.se/forum ... p?p=180067

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=3999112

Så nu kan alla som måste ha en verklig förebild ( Alltså om man byggt med dessa ställen som förebild) Slå till på ett stycke prima spårvagn från Österike :mrgreen:

Mvh Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19974
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Malmöbanan blir ju ett rätt enkelt projekt. Den är inte mycket mer än dubbelt så lång som själva spårvagnen ...

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Se där inte ett omöjligt projekt!

Testade lite malmtrafik :
Bild

Bild

Bild

Bild

Kul var det Da 1 rullade snällt utan hack trots långt uppehåll ! lokalen fick en städomgång på några timmar nu är det roligare att börja bygga igen ;)

Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Javisst lite inspirerad av mitt yrke så inskaffades denna i Lübeck. Passande piedestal ?
Bild
Har letat efter Mercedes ambulanser men inte hittat , jag åker i dessa fast nyare modell så det var kul att hitta något liknande :)
/ Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19974
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Bild
Littmann är stetoskopens Rolls Royce. Det är m a o stetoskop som man faktiskt kan höra någonting i. Till skillnad mot det skräp som landstingsvärlden köper i parti och minut, troligen från någon mindre nogräknad tillverkare från Ryssland.

Jag köpte mitt Littmann-stetoskop för 35 år sedan och det är fortfarande som nytt (möjligen kan det spela in att det nästan aldrig är använt ...)!

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Du har så rätt Johan med skräp kan man inte arbeta!
Mvh Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19974
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Vem tillverkar den spännande ambulansen? Häftig modell!

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Det är Herpa som gjort den. Jag har ikväll ropat in en annan modernare på tradera som liknar den jag sitter i natt. här är förebilden:
Bild
mvh Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Färsk leverans av motsvarande ambulans i skala 1:87 fin modell från Herpa
Bild
Och så lite trevliga konteinervagnar så att Kalmartrucken har lite att lyfta:
Bild
Bild på piggar:
Bild
Bild
/Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19974
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Trevligt! Kalmartrucken, vilket fabrikat är den?

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hej Johan
Trucken är tillverkad av Kirbi / Mvh Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19974
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Förstås, höll jag på att skriva. Tur att jag inte gjorde det ... :roll:

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

No worries my friend !

Användarens profilbild
arcego
Inlägg: 940
Blev medlem: 05 aug 2012, 18:32
Ort: Trelleborg

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av arcego »

Ola,

Hittade din tråd om modellen på Stinsen nu i kväll och har studerat ditt playwood bygge.
Imponerande!
Såg att Sture var på dig redan där!
Funderade på spårplanen men såg att jag redan frågat dig här om sådam.
Imponerande bygge, men hur funkar spår i 2 plan med 20 cm höjdskillnad med den helix du byggt.
Fler foton?

// god fortsättning // Thomas

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hej Thomas
Jodå visst lever anläggningen ännu dock har den gått på sparlåga senaste året. Helixen är i brantastes laget men den fungerar med ordentlig dragkraft rc med 5 personvagnar är inget problem. Däremot ett Da med 18st mas blir bekymmer då slirar loket ska testa att dubblera med två Da . Nerför är inget problem :mrgreen: under Helixen finns en vändslinga för det yttre dubbelspåret. Samt ett uppställningsspår. Sture brukar jag stöta på mjmässorna och ljuga lite... Förbannat trevligt att få tjata lite Mj i min övriga vänkrets är det tunnsått med Mj-intresserade.... Funderar på att fortsätta med bergens ovansida här tänker jag mig granskog. Under året är förhoppningen att all kontaktledning ska vara uppsatt, trixig över kors och korsväxlar men inget är ju omöjligt bara olika svårt...
Jag körde häromdagen här kommer lite bilder...
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
God fortsättning / Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

arcego skrev:Ola,

Imponerande bygge, men hur funkar spår i 2 plan med 20 cm höjdskillnad med den helix du byggt.
Fler foton?

// god fortsättning // Thomas
Hej här kommer lite dåliga filmsnuttar på bl.a. Tåg i Helixen vem vet kanske blir det mer film med lite tanke bakom 8-)
http://youtu.be/zFNtE6jiWv8
http://youtu.be/qCYtSng2zWM
Med vänlig hälsning, Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19974
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Härliga bilder Ola! Man anar Kolmården torna upp sig lite smått hotfullt i bakgrunden ... [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Tack Johan !
Det var snällt sagt , men visst med mycket fantasi så :mrgreen:
Här kommer en intressant sida:
http://www.kopparbo.se/OmgVast/Sandvike ... dviken.htm
Du som gillar fartyg lite bilder från Nunnebannan under storhets tiden jag är ju uppvuxen i samhället ovan stationshuset i Bodaviken förutom timmer fraktades det metall upp till Stavsjöbruk och kanoner i andra riktningen 2001- 2002 fans ett av loken uppställda i Bodaviken för jubileums firande av nunnebanan loket Virå finns väll numera i Mariestad tror jag
På sidan ovan finns också lite om Getåolyckan som ligger några kilometer in mot Norrköping

Med vänlig hälsning, Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19974
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Jag har redan botaniserat där! Stort tack i alla fall!

Min mormor (som med familj flyttade till Norrköping 1935 från lilla Värnamo, enligt henne själv lyckligaste dagen i hennes liv) brukade berätta om lilla ångaren Barbro, som fördes av "kapten Grogg" med anlöp av en massa bryggor på väg från Norrköping till Kvarsebo och Nävekvarn (jodå, hon visste exakt vilka alla var, och jag har det nedskrivet ...).

Mina föräldrar träffades första gången på skolresa från Norrköping respektive Sölvesborg till Visby 1939, mor Ulla bar bara 16 år då. En mycket sporadisk brevväxling ledde så småningom till att Ragnar bjöds till Norrköping till midsommaren 1942, och på midsommaraftonen sade det klick på dansbanan på Svinnsta Skär ...

Så Bråviksstränderna har en viss "proveniens" i familjen. Förlåt för tillfällig kapning av tråden ... :oops:

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av PeO »

Dansade de till den här?

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Trevlig kapning Johan Svinnsta skär har jag varit mycket som grabb, dock inte som dansare! Jag sommar jobbade med att köra turister efter fallskärm och motorbåt så kallad Parasail som var populärt samt på vattenrushtbanan på Campingen i Bodaviken.
Vissa vindriktningar gjorde att vi startade från Svinnsta skär båten en Vator med ordentligt med ös :mrgreen:

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hej kamrater
Här går det långsamt.... Har det hänt något alls? Nej inte mycket men intresset finns kvar lurar med kontaktledning på övre plan
svårt att få till på ett någorlunda trovärdigt sätt ett par kryss och korsväxlar ställer till det :cry: men men jag har inte givit upp. En annan sak på listan att göra ( Förutom mer landskap förståss Sture ;) ) är att få till en liten bit spårvagnspår. Ev blir det ett plan till ovan stationen bakom bergen.
Jag har nu två styck Norrköpingsvagnar från Halling med drivning dock har jag inget att köra med får se om jag investerar i någon billig startsats och säljer det rullande i denna. Funderar också på att sätta decoder i spårvagnarna Halling föreslår: http://www.halling.at/Zubehoer/Decoder/ ... referid=74

Någon som vet om det är ett ok val?
Tänker på om det är en bra decoder ,den ska vara avpassad till befintlig kontakt i drivningen som sitter i spårvagnen.
I övrigt så har det smugit in sig lite Norska tingestar:
Bild
Väntar på detta som ska få dra Malmvagnar:
Bild

Det var det hela heja Sverige !
Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Mera Norskt på banan:
Bild
Testar med lite Ica ...
Bild
/Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Så har man knåpat lite mellan OS lite mera godslokaler lagt på lite papptak för att försvenska något:
Bild
La till lite blyerts för att simulera papprullar:
Bild
Blev väl rätt ok iallafall för mig 8-)
Bild
Bild
Vi hörs Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19974
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Ditt papptak blev väl hur bra som helst! Applåd från mig i varje fall!!!

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Tack Johan visst är det kul när man klurat ut något som man kan använda på forat hittar man en massa matnyttigt [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Johan Molin skrev:Ditt papptak blev väl hur bra som helst! Applåd från mig i varje fall!!!
Instämmer ! Syggt och prydligt [JC_doubleup.gif] Hade detta magasin med i min planering för Bärby hamn från början men det tog för mycket plats :roll: /Anders

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Här kommer lite uppdatering..
Spårväg under uppbyggnad: kommer att bli lite av höglinje kommer att bygga bro över järnvägsspåren på övre bangården.
Bild
Bild
Här blir till att spränga lite i berget !
Bild
Ett av de rullande ekipagen
Bild
Och så en premiär mina första gubbar på anläggningen:
Bild
Mitt favorit lok:
Bild
Mvh Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hallå !
Längesedan man postade i denna tråd men här kommer ett litet filmklipp (ber alla proffsfilmare om överseende )
Robel en trevlig liten Maskin med ljud och ljus, tycker att man lyckats bra från tillverkaren. Har en likadan utan drivning sedan tidigare.
Glada hälsningar Ola

http://youtu.be/T0agzeT6ZgA

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av GammelDansken »

[JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Den är riktigt NICE [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

//John

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Tycker jag också :mrgreen:

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19974
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Mycket trevlig liten film!

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Tack Johan.
Lite lurigt att knappa på centralen och hålla mobilen någorlunda still :?
Får väll fråga mäster Sture hur det ska gå till! Men då är det ju till att lite mer att filma ;)
Jag har ju min anläggning i en lokal så det har varit dåligt med min närvaro där... Det är så mycket man ska hinna med ....
Tänkte röja lite i lokalen plocka undan lite och satsa på att bygga färdigt slingan för spårvagnarna får se hur det går och när det går :mrgreen:
(Fick ett litet återfall av är pågång att utöka dragkraften med ett av mig högt önskat lok ett Rapid från Jeco . Om det går som det ska dyker det upp i mitten av Mars
Den som väntar på något gott.....

Ha det gött !

Sture Bylén

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Peking skrev:Lite lurigt att knappa på centralen och hålla mobilen någorlunda still Får väll fråga mäster Sture hur det ska gå till!
Videokamera i mobilen är ju en fantastisk grej, men som alla kombinationsapparater blir det förstås en kompromiss. En riktig videokamera och ett stativ, Ola, och det blir jättelätt att filma.

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"