Toppbilden, visa:    


KällarSvängensJärnväg

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hej forum vänner
Här tänkte jag visa och beskriva min lilla konstgjorda verklighet. Jag tog tillfället att döpa den till KällarSvängensJärnväg KSJ. Jag har valt att ha en lite flytande tidslinje Allt från de härliga Brunloken och framåt är tilllåtna på denna plats. Finns det då någon förebild ? Nja Sverige så klart men ingen direkt avbild finns i nuläget. Jag bygger i en källarlokal och smiter dit när tid finnes så det är en ganska långsam process.
Kommer så klart att lägga in bilder på det hela och tar tillfället och varna för jag är ingen proffsfotograf och ingen proffsbyggare! Men roligt har jag. Vi höres och synes

Mvh Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Härligt! Blir trevligt att få följa framöver!

Sture Bylén

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Peking skrev:Vi höres och synes
Ja, det hoppas jag verkligen.... :D Upp till bevis nu, Ola! (Jag syftar förstås på landskapsbyggandet....) :mrgreen: :mrgreen:

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Har testat med några svängar till på Krokeks blivande stationsområde det som tillkommit är uppställningsspåren ev går de bort helt och hållet för undvika spårsallad, men det är kul att ha mycket att åka på.
Bild
mvh Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Tänk du har allt det roliga kvar (som Sture säger, landskapsbyggandet, och tillverkandet av diverse små hus!) :D

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Absolut känns lite övermäktigt att fylla med landskap, får väll börja i ena hörnet :mrgreen:
Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hejsan
Har pillat lite med luftledning :
Bild
Kommer att bygga ihop märklins byggbara master över stations området. Har sneglat lite på entecs bryggor får se vad det blir.
Bild
Bild
Bild
Trevlig sommar på er !
Tyvärr till min stora sorg arbetar jag när det är bankalas denna gång det är lite av julafton hade sett fram att träffa lite polare från detta forum.
Men det går väll fler tåg ?

mvh Ola
Senast redigerad av Peking den 04 jun 2012, 22:18, redigerad totalt 1 gånger.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Hoppas jag verkligen! Omständigheterna kring min strokedrabbade och sjuka mamma gör att jag tvingats revidera mina planer för att åka till Skövde - med stor sorg i hjärtat, men vi får väl säga som alla andra i "mj-diasporan" - Next year in Skövde! :D

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Ser fram mot detta hoppas din mor kryar på sig / Ola

Sture Bylén

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Kul att se att du är aktiv med bygget, Ola, men tråkigt att vi inte kommer att ses i Skövde.

Jag förstår också att du, Johan, har det tungt med din mamma för närvarande. Jag beklagar detta och att inte vi heller kommer att råkas i Skövde, men vi siktar som sagt på nästa år.

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Arne Lindgren »

Kvadruppelbokad den helgen.. En hojträff i dragspelsland som jag velat åka på i 4 år nu. Äntligen. Men nästa år så.. Insåg just att det går att vara i Skövde på lördan, och Velodromloppet i Karslkoga går både Lördag OCH Söndag. Ses nästa år, efter nästa hus som blir klart i morgon börjar jag forstätta med det jag ska ta med till kalaset.

Btw, snyggt med så mycket luftledning. :D

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hej Har testat utan kontaktledning och med och kommit fram till att jagkommer att använda kontaktledning.
Har köpt på mig Märklin och Viessmans produkter. Märklin har lackat sin ledning svart det tycker jag fungerar bra
Här är några bilder ( mobil )
Bild
Bild
Bild
Trevlig Sommar !
Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Byggt en av flera kommande bryggor till stations området. Byggde en enkel jigg där jag monterade bryggstolparna på rätt avstånd. monteringen var ganska enkel men hängtråden i resor var lite pillig att hantera. Men med lite tålamod så gick det väl.
Bild
Bild
Bild

mvh Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Det här blir väl hur bra som helst! Kul att det finns fler som "sommarjobbar"!

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Japp trevligt med lite pyssel i lagom tempo :)
Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Knåpat ihop två bryggor till lite mobil bilder på arbetet:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Börjar få kläm på de små plast delarna annars är det ganska enkelt att trycka dit byglarna omdet nu kallas så ...
Mvh Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Roligt att se att det går framåt! Keep us posted!

Hoppas du kan koppla av nu i sommar från ditt vanliga arbete! Mina privata omständigheter har ju gjort att jag pratat rätt mycket med ambulansfolk senaste fyra månaderna, och oj vad då tycker väldigt lite om Region Skåne, precis som vi som står på "mottagarsidan" gör ...

Skönt att det finns en kul hobby och kamrater i den förutom ens närmaste nära och kära givetvis!

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Mmmm semester vankas i augusti snart så . Våra kära mödrar ja var på vårdplanering för min förra veckan lite kämpigt . Att flytta från eget boende till omsorgsboende känns ju bra för oss barn (tryggare) men Mamsen tycker inte det känns bra fullt ut jag förstår henne , Men det verkar vara ett trevligt boende så förhoppningsvis kommer hon att trivas. Nä jag vill sluta som min härliga morfar med ett höjt champanje glas så lämnade han jordelivet knall och fall. Blev väll lite of topic men här på mötesspåret känner jag ingen oro att skriva lite som man vill [JC_doubleup.gif]
mvh Ola
Senast redigerad av Peking den 25 jul 2012, 21:47, redigerad totalt 1 gånger.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Det låter som en av de bästa tänkbara av dödar! Vilket osöööökt får mig att tänka på följande:

http://www.youtube.com/watch?v=LPceRQrvSPo

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

:lol: alltså inta gapa efter hela stycket !
Ola

Användarens profilbild
Jan
Inlägg: 1085
Blev medlem: 03 jan 2012, 00:05
Ort: Eckernförde

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Jan »

Peking skrev:Nä jag vill sluta som min härlig morfar med ett höjt champanje glas så lämnade han jordelivet knall och fall.
Jag håller med dig och Johan, det är precis det slutet man vill ha när den dagen kommer. Förhoppningsvis har man då hunnit höja glaset ett antal gånger. När det gäller skrivandet här på Mötesspåret kan du nog känna dig trygg. Det är relativt högt i tak. [JC_doubleup.gif]

Jan
Planerar bygget av Helsingborg F i skala N.

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Nu är jag klar med stationsområdets kontaktledning (tror jag kommer ev att sätta ett par bryggstolpar där jag har små stolpar för snyggare utsende).
Här kommer lite bilder:
Bild
Bild
En nykomling på anläggningen: Men var är arbetarna har ska ju byggas perong och grusas? upphandling pågår Frugan vill ha en viss arbetare till annat :mrgreen:
Bild
Bild
testat med persontåg till belåtenhet.
Bild
Bild
Det var alles för denna Gång / Ola

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av 1956 »

Plywoodens diskreta charm! ;) Verkligen imponerande bygge! [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Ja jag har nästan komplex över att ha fastnat i detta stadie men roligt det har jag :mrgreen:
Sture brukar vara på mig , men jag skyndar långsamt jag räknar mig som ungdom i sammanhanget... blygsamma 43 :oops:
Härligt med inspiration i tex din fina anläggningstråd Rickard som jag ofta dreglar över [JC_doubleup.gif]
Mvh Ola
Senast redigerad av Peking den 28 jul 2012, 19:46, redigerad totalt 1 gånger.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Håller helt med Rikard! Sedan får du tala om för din bättre hälft att vi alla konstiga typer här på Mötesspåret längtar efter den dagen när du blir frisläppt att agera "banverk" på riktigt! Här är ett stabilt gäng som står bakom dig med spett och hackor och verkligen ser fram emot att våra förhoppningar blir grusade! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hej har smygit iväg till lokalen.
Här är en bild på ena sidan av stationsområdet jag kommer att byta ut dessa mindre stolpar mot en brygga till på så sätt får jag en mer enhetligt och i mitt tycke mer estetiskt utsende över de kommande perongerna. Jag har kalmar mjklubbs byggsats liggande med förläningsdel. Så det får bli en perong med tak o en utan tänkte jag mig.
Bild
Har tagit upp nya servicehål under växlarna :
Bild
Bild
Och tillsist varför göra något enkelt när man kan krångla till det lite här skruvas rälsen fast i helixen :mrgreen:
Bild
Bild
Mvh Ola

Sture Bylén

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Imponerande, Ola!
Här händer det en hel del, minsann!!
(Notera att jag inte sa ett ord om landskapsbygge.. ;) )

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hallå där Sture Skänkte dig en glad tanke härom dagen gick en film om Kalle hjullarbo på burken :mrgreen:
:oops: mmm här grönskar det inte riktigt ännu . Men stolparna är ju gröna :mrgreen:
Men nu närmar jag mig denna roliga hoppas jag fas..... Har minsan beställt lättgips från Woodland S. Samt lite bergsformar som grädde på moset lite rostfärgad ballasten så vänta bara och de har ju ni gjort tålmodigt.
Har du lite tips över kulörer som man kan tänkas använda till bergsmålning?

Mvh. Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Kolla naturen! Det måste vara olika beroende på vilken sorts berg som ska avbildas? Kolmårdsmarmor? Granit — vardådå? osv. Bäst är väl att utrusta sig med foton av verkligheten!

Bild
"Bohus-granit"

Bild
Granit utan närmare specifikation, SGU.

Bild Bild
Två varianter från Nordiska Riksmuseets hemsida:
http://www.nrm.se/faktaomnaturenochrymd ... .1605.html

Bara några små exempel.

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Lite Kolmårdsmarmor får det nog bli från 1:ans brott av den ljusgröna sorten .
Om man t.e.x. Handlar på Clas Ohlsson ska man satsa på akryl färg och grunderna svart vit grön brun med olika blandning. Har för mig att något som kallas ockra ? Typ jordfärg ?
Mvh Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Ockra, umbra och liknande är alltid bra att ha tillhands. Ockra i sig själv är väl lite för ljus för ren jordfärg men borde gå bra att blanda i andra färger.

För mig var Norrköpings spårvagnar förr gula med dragning åt ockra. Finns väl en och annan museivagn kvar med "rätt" (!) färg.
Ockragul var också en gång i världen den färg man fick lära sig att man skulle måla Airfix ökensoldaters uniformer från Afrikakåren och 8. Armén med. En sanning med viss modifikation, men allting var enklare förr.

Graffen har någonstans på forumet dragit en lans för den gudabenådade Troels Kirks DVD om hur man målar (framförallt hus, men det är ett nöje att höra en riktig konstnär beskriva sina metoder! Troels är dansk, men han håller hela föredraget på engelska. Föredömligt didaktiskt, det är nästan så man inbillar sig att man begriper hur det går till när man hör honom! En mycket prisvärd investering!

http://www.youtube.com/watch?v=iLK-t4ghcpE
Youtube-trailer

Jag fick köpa min DVD genom förmedling av Michael Graff. Det kan ju vara ett tips. Troels bör väl annars gå att hitta genom att googla också så att du kan maila eller ringa honom.

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Tack för tipset [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Då kommer en liten uppdatering. Först ett gladbygge försvenskande av Märklins spårövergång till en lite mer försvenskad version. Har bara målat rött och gult istället för vitt och rött. Sedan har jag Entecs stolpar med varing för kontaktledning . Den ska målas en gång till hade lite svårt att få färgen att fästa på Entecs metall .
Bild
Bild
Och så lite trafiknyheter Senaste dragkraften på plats Märklins Rc 1058 Här med Nmjs personvagnar av passande sort:
Bild
En mycket trevlig modell som har bra köregenskaper kryper i låga farter utan inkörning samt jämn och fin gång.
Svenskt ljud bla. stations utrop och stinsvissla mycket kul :D
mvh Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hej Haft några trevliga timmar med tågtrafik. Här kommer lite bilder:
först är T44 med lite tyskt panzar. Men var är injörtrupperna ? Får väll låta leoparderna spränga lite markisolerinsskivor så de ser ut som berg i väntan på...
Bild
Bild
Bild
Bild

Greencargo med lite tankvagnar i kroken:
Bild
Bild

Ub anmäler sig för kommande växlingsarbete här tillsamnans med ytterligare tyskt :
Bild
Bild

Men här då kanske lite pigga och arbetsvilliga banbyggare kan de finnas i detta ekipage?
Bild

Slutligen lite översiktsbilder på hur långt arbetet med kontaktledning nått :
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Mvh Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Jag är full av beundran för din spårspiral!

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Tack den fungerar bra var lite skeptisk när jag byggde den inga urspårningar ännu . Utmaningen är klä den i snyggt berg . Invändigt är det öppet så att man kommer åt när Murfis lag börjar gälla vilket jag tror blir så fort jag byggt igen :D
mvh Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Då så har man varit ute i gamla hemtrakter närmare bestämt Bodaviken. Där har jag en kompis som har Marmorverkstad. Tänkte använda lite avspillet i hans produktion att blanda med gipset för att få lite bergskänsla a´lla Kolmården i mitt bygge. För se hur det funkar. Är det någon som provat att blanda gipset med stenmjöl ?

Bild

Bild

mvh Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Har testat olika färger men inte blivit riktigt nöjd Graffiti spreyen bet lite väl hårt svårt att torkabort på rälsen även om men var snabb.
Då har jag tänk prova ett alternativ till att måla min c-räls - Airbrushing testar med Biltemas billiga sett och drivgas på burk om det är något för mig kanske jag investerar i kompressor och finare spruta. Men jag testar med detta först- köpt vattenbaserard färg på Panduro återkommer med resultat om det blir något visa :roll:

Bild

Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Jaha då har man testat Biltemas billigaste airspruta den var svår att hantera koppen sitter på undersidan opch trotts att jag spädde färgen satt sprutan igen ganska omgående :cry: Jag upplevde att att det var svårta att kontrollera flödet men kul var det. Kommer att investera i en med mera kvalitet . Fanns en typ bagder kopia med tre koppar för 399 och en kompressor som var tystgående för 749 pistoler får se om det blir någat att köpa i framtiden.
här kommer en bild på resultatet.
Bild
ska lägga grus också imorgon blir det test för att se om de rör på sig som de ska :?:

Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Jaha nu har man planterat sin första grönska det skedde mellan spåret på stambanan som vid tillfället fylldes med stenmaterial :
Bild
Bild
Bild

Detta användes plus hamstersand som fylnadsmatrial :
Bild
Ola

kilowatt
Inlägg: 724
Blev medlem: 29 dec 2011, 17:18
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av kilowatt »

Snyggt, tar bort plywood känslan helt!

Sture Bylén

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Nu jäklar, Ola, tar jag av mig hatten och ångrar djupt all psykning jag utsatt dig för vad gäller landskapsbyggande.. :oops: :oops:
Instämmer helt med Kilowatt. Bravo! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Tack och kul var det också kommer att ge mig på lite bergstillverkning också ;)
Sture : att få knuffar i rätt riktning har i mitt fall varit behövligt ;)
Sedan får man i det närmaste ångest när man kikar på vad ni andra åstadkommer !!!! Skojade lite inspiration ska det vara!
Men jag är nöjd, nu är det bara att fortsätta / Ola

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Jobbat vidare med stambanan klar med nedre nivån här kommer lite bilder på detta :
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Mvh Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Johan Molin »

Detta blir hur bra som helst! Att bygga med märklinräls känns som ett miljömässigt handikapp om än fördelar på annat sätt, men du visar nu liksom pareng Och givetvis Sture ( om han nu bara kommer loss med sin duvblå pv 444!) hur man övervinner detta med bravur och glans! :D :D :D

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Hej Johan och tack för berömmet får väl se om jag vågar mig på att lägga lite grus mellan syllarna också för att dra blickarna från mitt piggarna. Men jag väntar lite med detta just nu är jag nöjd med att växlarna fortfarande fungerar [JC_doubleup.gif]
Ska låna storebrors bandsåg och försöka få till lite peronger återkommer om jag har några fingrar kvar att knappa på burken med :mrgreen:
mvh Ola

CSX
Inlägg: 177
Blev medlem: 16 apr 2012, 12:39

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av CSX »

Jag kan inte göra annat än instämma med Johan. [JC_doubleup.gif] Var rädd om fingrarna bara!

/Kalle

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Då har man inhandlat lite trä till perongtillverkningen samt har bandsågen på plats. Vidare har bergstillverkningen startat så till vida att det finns material att förädla genom skulptering samt målning:
Bild
Bild
Bild
Nu kommer jag att tyvärr att jobba intensivt med vanliga jobbet så det dröjer lite innan det blir något att visa .... Ola

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av P Falk »

Ser väldigt snyggt ut mellan spåren. Tänk vad mycket det gör med lite strömaterial... [JC_doubleup.gif]
/Peter
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: KällarSvängensJärnväg

Inlägg av Peking »

Fortsatt med att bygga perrongerna :
Bild
Bild
Sidorna ska planhyvlas på kanterna för att få bättre passform mot rälsen. Får se hur jag kan få trät att se ut som betong med någon lämplig färgkulör. / Ola

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"