Toppbilden, visa:    


X2 bistro

Crusaris
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 feb 2014, 11:41

X2 bistro

Inlägg av Crusaris »

Hej.
Ny på forumet men har läst alla olika forum ett bra tag och fascinerats av den gemensamma kunskapsbanken.
En sak har dock förundrat mig enormt bland alla "niträknare"... Jeco's X2000 bistrovagn.

Det har framkommit på olika ställen att det är en kanonmodell mm med en liten brist dels på färgval på inredningen i vagnarna och att det inte sitter någon internetkupol på bistron. Kanske lätt för den händige eller byggsvenskt (el motsv.) att ta fram som lull lull del?
Vad värre är så tycks CAD-ritningarna vara fel eller så har någon klåfingrig kines inte följt dom fullt ut. Lång väntan på ett magplask skulle jag säga. Nu verkar det inte gå att lägga in bilder utan att använda sig av webhotell (vilket jag inte vill), men det är uppenbart fel i proportionerna på dom höga långa "köksfönstren" mellan förebild och modell. Modellen har kantigare fönster och mycket tätare ihopsatta jmf originalet. Har bilder som mycket tydligt visar detta, men jag kan rekommendera er intresserade att undersöka detta. Tråkigt tycker jag, för modellen går ju fint och har rätt färger enligt mig och det är roligt att Jeco satsar på att ta fram så fina modeller. De e ju dessutom inte det lättaste att justera en sån sak med en etsdetalj heller på ett snyggt sätt. :(

Återgå till "Svenska Motorvagnar"