Toppbilden, visa:    


IRR (Ingelstorp RailRoad)

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av P Falk »

FredrikÅ skrev:Hallå gents!
Blir inte så frekventa besök som jag önskar nuförtiden men det sköter Ni andra med bravur [JC_doubleup.gif]
Nej, så är det.. Ibland kommer livet och tränger sig på..
Men vi tycker det är härliga miljöbilder du bjuder på, Fredrik! :-T :=KOMP
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ford1929 »

Hallå gents!
Blir inte så frekventa besök som jag önskar nuförtiden men det sköter Ni andra med bravur
/Fredrik

blev lite orolig att du hade gått under "banan" eller kansk det heter det "Jorden" ;)
Roger(Forden)

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hej,
ford1929 skrev:blev lite orolig att du hade gått under "banan" eller kansk det heter det "Jorden" ;)
Hehe, ja det kanske man skulle kunna tro. Just nu bygger jag inte alls utan låter tågen rulla lite då och då.
Är väl lite i ett vakuum om vad jag skall hitta på härnäst. Jag låter tiden skapa ide'er och utgår från det.
Planer på inköp av kyl/ölvagnar och patinera dem. Bygga en liten kreatursbro mm. Måla växelomläggarna (eller vad det heter)
Tills dess :-CO
/Fredrik

Bild

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Mölle-Mats »

FredrikÅ skrev:Jag låter tiden skapa ide'er och utgår från det.
Planer på inköp av kyl/ölvagnar och patinera dem. Bygga en liten kreatursbro mm.
Kylvagnar är kul, har själv flippat ut på sådana på sistone (och som vanligt så är det broder Johan Molin som inspirerat mig till den urspårningen). Men icke förty så kommer jag att vräka ut ett gäng till försäljning på Tradera ikväll (fr a en hel del svenska av Liliputs tillverkning - jag ska ju inte ha svenska modeller själv ...), kika gärna där ifall du hittar något av intresse.

Och kreatursbron - den ser jag verkligen fram emot!!! :-CO
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Sgt pepper »

FredrikÅ skrev:Hej,
ford1929 skrev:blev lite orolig att du hade gått under "banan" eller kansk det heter det "Jorden" ;)
Hehe, ja det kanske man skulle kunna tro. Just nu bygger jag inte alls utan låter tågen rulla lite då och då.
Är väl lite i ett vakuum om vad jag skall hitta på härnäst. Jag låter tiden skapa ide'er och utgår från det.
Planer på inköp av kyl/ölvagnar och patinera dem. Bygga en liten kreatursbro mm. Måla växelomläggarna (eller vad det heter)
Tills dess :-CO
/Fredrik

Bild
Alltid lika trevligt att se bilder från färdiga anläggningar [JC_doubleup.gif] Själv har man en hyfsad uppförsbacke kvar så man kan se tågen "rulla " runt :-r2

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Johan Molin »

Ja, fast färdig blir man väl aldrig (även om Sture haft antydningar åt det hållet :-CO )?
Därigenom hoppas jag vi får fortsätta följa varandras vedermödor här framöver!

Den där tankvagnen var ju imponerande! Inget för MHJ:s klena räler precis (och då har jag ändå ett par "tungviktare").

Växelklot – är det väl vad du tänker på. Har du skaffat statiska, modell TeknoBygg? Jag köpte ett helt gäng rörliga från Brimalms. Pillerigöra på min ära – flera år senare har jag hittills lyckats få ihop EN ...

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av 1956 »

Instämmer, det är väl få anläggningar som blir helt färdiga, jag vet bara två; Uno Miltons och Stures.

Hur som helst så läste jag på grannforumet en sur kommentar från någon som tyckte att nu fick det minsann räcka för det börjar bli tjatigt att se dina bilder. Bry dig inte Fredrik, oftast är det de som inte presterar något själva som kommer med dylika magsura kommentarer.

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av cgn1954 »

Verkar kämpigt vara mellan två MJ-aktiviteter och bara kan låta tågen rulla... önskar jag hade en anläggning själv... å bara kunde låta dem rulla. :-BS

Beträffande surkart - inget att hänga upp sig på. Här på detta forum ser jag fram mot massor med nya bilder, nya motiv, nya vinklar, nytt ljus... vem vet - världens bästa MJ-bild missar vi om inga nya bilder publiceras. Så jobba på bara... :-J

Vem vet när världens allra bästa MJ-bild dyker upp!
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hej,
Tack för Er omtanke mina herrar.
Jag förstår inte hur man kan vräka ur sig något sådant. Plus att jag skulle "gotta mig".
Min anläggning är i det närmaste färdigbyggd och det kommer inte att uppstå fler nya byggnationer att tala om.
Fotografering är ett komplement till byggandet/hobbyn och jag liksom många andra, försöker att ständigt hitta nya vinklar för att det inte skall bli enahanda. Jag njuter själv av att se på bilderna och delar dem gärna. Och visst, får man positiva tillrop är det ju alltid kul.
Så om jag skulle följa "instruktionerna", innebär det att man skall avsluta sin tråd när anläggningen är klar!?!
Jaja, inte värt att lägga ned energi på det.
Mvh
Fredrik

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Mölle-Mats »

FredrikÅ skrev:Hej,
Tack för Er omtanke mina herrar.
Jag förstår inte hur man kan vräka ur sig något sådant. Plus att jag skulle "gotta mig".
...
Jaja, inte värt att lägga ned energi på det.
Bra Fredrik - skit högaktningsfullt i slika magsura omdömen, de säger betydligt mycket mer om personen som yttrat dem än om dig! Keep up your good work med att fota och lägga ut bilder på din härliga anläggning och läckra patinerade tåg (och trevliga betraktelser) - vi är många som njuter mycket av att ta del av dem! :-T :=KOMP
Also sprach der Matserschmitt!

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av PeO »

Johan Molin skrev:Ja, fast färdig blir man väl aldrig (även om Sture haft antydningar åt det hållet :-CO )?
Därigenom hoppas jag vi får fortsätta följa varandras vedermödor här framöver!

Den där tankvagnen var ju imponerande! Inget för MHJ:s klena räler precis (och då har jag ändå ett par "tungviktare").

Växelklot – är det väl vad du tänker på. Har du skaffat statiska, modell TeknoBygg? Jag köpte ett helt gäng rörliga från Brimalms. Pillerigöra på min ära – flera år senare har jag hittills lyckats få ihop EN ...
Då ligger vi lika :oops: Jag etsade fram ett gäng för 10 år sedan, flera år innan Brimalms fanns, har också bara fått ihop och provat en. (dessutom inte målat, hjälper det att bli statsanställd?)
Instämmer även i övrigt.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Johan Molin »

Jag har ibland väldigt svårt att förstå mig på vårt grannforum, och framförallt de medlemmar där som anser att de har rätt att diktera villkoren för vad andra ska göra och visa. I efterhand blir det högst begripligt att det fanns de som såg rött på Stinsen den infama hösten 2011, när vi var några som vill försöka framhålla vikten av "att låta hundra blommor blomma". Det var de surkartarna som landade på SvMJF därefter, och har väl bidragit till att den "intressanta" stämningen spridit sig där.

Censur och "inställning i ledet" leder alltid till att människor krymper, och att utveckling avstannar.

So, keep up the good work! Här lär du i alla fall slippa den sortens kommentarer som du drabbats av!

Sture Bylén

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Sture Bylén »

FredrikÅ skrev: inte värt att lägga ned energi på det.
Helt rätt, Fredrik! [JC_doubleup.gif] Jag har varit inne på grannforumet och kikat och ser att väldigt många baxnat även där.
Kör på bara, på det sätt du själv vill. Vi är många som följer och uppskattar vad du gör.
(Det vore väl för eländigt om man skulle särbehandla färdiga anläggningar. Då skulle ju du och jag bli tvungna att starta ett eget forum: FAF=Färdiga Anläggningars Forum ;) ;) )

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:(Det vore väl för eländigt om man skulle särbehandla färdiga anläggningar. Då skulle ju du och jag bli tvungna att starta ett eget forum: FAF=Färdiga Anläggningars Forum ;) ;) )
Såsåså, mittåt i ledet!

Ni har ju båda själva antytt att ni har fler planer i pipe-linen, Fredriks kreatursbro t ex väntar jag ju med spänning på. Och i Stationshusets inre så väntar ju fortfarande tre av fyra väggar på landskapsbygge runt spåren, även om det väl är byggnadens yttre snarare än dess inre som är i fokus för tillfället! :mrgreen:

Och apropå när en anläggning är färdig, så kan jag erinra om den här "slagväxlingen" i Parillien-tråden för ett halvdecennium sedan:
kilowatt skrev:
Adde Johansson skrev:När är man färdig förresten? :roll:
Straxt innan Mats börjar :lol: :lol:
Jag kan försäkra er om att ni har gott om tid att bygga vidare på era anläggningar ... :-BS
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av GammelDansken »

Fredrik, jag har inte läst på grannforumet, men vågar ändå säga att du går rät i att strunta i deras kommentarer,
jag for min del blir alltid glad av att se dina foto, så fortsätt snälla. [JC_doubleup.gif] :-JJ [JC_doubleup.gif]
// John

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ford1929 »

fortsätt och ta foto och visa på detta forum...det ger Inspiration (av latin inspiro, inblåsa, väcka liv i), ett stimuli som sätter igång mental verksamhet och även förhoppning om "byggverksamhet" för vissa ;)
Roger(Forden)

ubjs
Inlägg: 307
Blev medlem: 29 dec 2011, 12:04

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ubjs »

Vill bara meddela till er som inte läst tråden på Sv mjforum att det handlar bara om en person som framfört kritik och han har fått rejält mothugg och varnats av admin (var värt en månad i frysen tycker jag (avstängning alltså är väl bäst att tillägga)).
Inlägget var nog det märkligaste jag läst på ett mjforum. Att kritisera att någon lägger ut bilder och till råga på allt verkar tycka det är kul, hur konstigt är inte det?

Jag tycker fotona i den här tråden är väldigt bra och inspirerande.
Jag gillar också den härliga blandningen på rullande material och även på olika scenerier.

Mvh UB

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hej alla,
Tack för supporten boys!
Nu skiter vi i det och går vidare som det heter.
:=KOMP :=KOMP :=KOMP
/Fredrik

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av 1956 »

ubjs skrev: Inlägget var nog det märkligaste jag läst på ett mjforum. Att kritisera att någon lägger ut bilder och till råga på allt verkar tycka det är kul, hur konstigt är inte det?
Instämmer, Spirres inlägg är enligt min mening det grövsta påhopp jag hittills har upplevt på alla mj-fora eftersom det kommer helt oprovocerat mot Fredrik som i all välmening visar bilder på sin anläggning.

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av cgn1954 »

FredrikÅ skrev:... och går vidare som det heter.
Tja.... det var väl en dålig dag helt enkelt och konsekvenserna blev ju rätt omfattande. Trist. Så det finns ju nåt att lära samtidigt som det förstås finns surkart överallt - även här. Svårt för vissa kanske att hålla distans till sin egen viktighet på forumet och hobbyn - modelljärnväg.

Så - rätt slutsats Fredrik - vi får alla gå vidare och förhoppningsvis har vi en smula glädje av det vi gör här på forumet eftersom det för det mesta sker i all välmening och för att det är kul med denna hobby. Så det så.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
P Ekstrand
Inlägg: 623
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:33
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av P Ekstrand »

cgn1954 skrev:
FredrikÅ skrev:... och går vidare som det heter.
Tja.... det var väl en dålig dag helt enkelt och konsekvenserna blev ju rätt omfattande. Trist. Så det finns ju nåt att lära samtidigt som det förstås finns surkart överallt - även här. Svårt för vissa kanske att hålla distans till sin egen viktighet på forumet och hobbyn - modelljärnväg.

Så - rätt slutsats Fredrik - vi får alla gå vidare och förhoppningsvis har vi en smula glädje av det vi gör här på forumet eftersom det för det mesta sker i all välmening och för att det är kul med denna hobby. Så det så.
Hej !

Det tycker jag var bra skrivet [JC_doubleup.gif]

Det är lätt att göra misstag, jag tycker det är fint när man kan lära av dem, be om ursäkt om det är aktuellt och göra bättre
nästa gång. Att komunicera via forum, email mm är som upplagt för missförstånd och eskalerande konfliketer är väl ganska klart.
Det är så mycket lättare att skriva något nedlåtande eller elakt på andra sidan en datorskärm, avsiktligt eller oavsiktligt, än då man
samtalar öga mot öga med någon. Det är lite som i Stockholms trafiken där en del förare beter sig på ett sätt de aldrig skulle göra
om de inte satt i sina bilar.

Fredrik, kul om du vill fortsätta att dela med dig :=KOMP
Jag brukar titta lite på forumen nästan varje dag och det vore ju inget om det inte vore för personer som Du som delar med dig
och skriver inlägg. Det förgyller dagarna lite.

MvH
Pär

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hej,
Jag är fullt medveten om att det kan bli "fel" bakom tangentbordet ibland. Det är dock en markant skillnad när man skriver en tvivelaktig kommentar som kan vara tvetydig, mot ett helt inlägg där avsikten var uppenbar.
Det har ju dessutom varit lite tendenser tidigare från samme person om vad han uppskattade och inte uppskattade.
Klart man inte tycker lika men man väljer ju själv om man skall delge eller ej.

Det finns de som grubblar i all oändlighet men dock inte jag. Uppskattar högt Era fina och värmande kommentarer allihop.
Bilder kommer framöver i skiftande kvalitet kanske är bäst att tillägga :-BS

Nu vänder vi blad som kungen sa :-CO
/Fredrik

Användarens profilbild
P Ekstrand
Inlägg: 623
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:33
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av P Ekstrand »

FredrikÅ skrev:Hej,
Jag är fullt medveten om att det kan bli "fel" bakom tangentbordet ibland. Det är dock en markant skillnad när man skriver en tvivelaktig kommentar som kan vara tvetydig, mot ett helt inlägg där avsikten var uppenbar.
Det har ju dessutom varit lite tendenser tidigare från samme person om vad han uppskattade och inte uppskattade.
Klart man inte tycker lika men man väljer ju själv om man skall delge eller ej.
/Fredrik
Hej Fredrik !

Jag förstod också det inte var ett sådant misstag denna gång, menade inte det. Det här tycker jag
bara var/blev elakt. Men jag tycker det är bra att man lär sig av sina misstag och undviker att såra
nästa gång förhoppningsvis.

Mvh
Pär.

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

God afton!

Har nu äntligen tagit tag i broskrället. Efter en stunds letande i bra-att-ha-lådan, så hittade jag lite användbara delar.
-Till stommen skall tilläggas.
Fackverksbenen är en kortad plastdito, ursprungligen till min gruva. Kortat dem lite grand och de skall så småningom "inkorporeras" med naturen. Överliggarna är en bit räls som ju är en H-profil.
Ni får se det som ett premiärstadie (lite snett och så vidare)
/Fredrik

Bild

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Johan Molin »

Samma gamla sepiatoner som alltid! Det är bara "1956" som kommer undan med det, och hör sen! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Allvarligt talat, kul projekt; ser väldigt fint ut! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Johan Molin skrev:Samma gamla sepiatoner som alltid! Det är bara "1956" som kommer undan med det, och hör sen! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:-BS :-BS :-BS
Ja det är nog sant!

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hej,
Har kommit lite längre med stommen. Förstyvningsstag är på plats och lite grundfärg.
Nästa steg är att påbörja ovandelen med "bordläggning", staket osv.
/Fredrik

Bild

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Mölle-Mats »

FredrikÅ skrev:Hej,
Har kommit lite längre med stommen. Förstyvningsstag är på plats och lite grundfärg.
Nästa steg är att påbörja ovandelen med "bordläggning", staket osv.
Wunderbaum (nej, Wunderbar skulle det ju stå förstås ...)!!! [JC_doubleup.gif]
Also sprach der Matserschmitt!

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av PeO »

Så du har inte sjunkit så här lågt ännu :-BS

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ford1929 »

FredrikÅ skrev:Hej,
Har kommit lite längre med stommen. Förstyvningsstag är på plats och lite grundfärg.
Nästa steg är att påbörja ovandelen med "bordläggning", staket osv.
/Fredrik

Bild

återstår och få korna att gå över bron... ;)


[JC_doubleup.gif] snyggt
Roger(Forden)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Johan Molin »

Har ni sådana kor däruppe i norr? Jag tycker det ser ut som hästar! :=Koko

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Johan Molin skrev:Jag tycker det ser ut som hästar!
Jag tyckte själv så men försäljaren insisterade på att de var kor :-CO
ford1929 skrev:återstår och få korna att gå över bron... ;)
[JC_doubleup.gif] snyggt
No problems Roger.
Korna är av plast :-BS :-BS :-BS

Tack grabbar!
/Fredrik

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Sgt pepper »

Johan Molin skrev:Har ni sådana kor däruppe i norr? Jag tycker det ser ut som hästar! :=Koko
Dom var billiga, köpta i "Korea" :mrgreen:

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Mölle-Mats »

Johan Molin skrev:Har ni sådana kor däruppe i norr? Jag tycker det ser ut som hästar! :=Koko
Tja, det var väl sådana där "kor" som bl a hamnade i köttfärsform i Den Gamble Möbelhandlarens "svenska" köttbullar för några år sedan - och som gömde sig lite här och var under devisen "Here they won´t FIND US" ... :=nee
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ford1929 »

FredrikÅ skrev:
Johan Molin skrev:Jag tycker det ser ut som hästar!
Jag tyckte själv så men försäljaren insisterade på att de var kor :-CO
ford1929 skrev:återstår och få korna att gå över bron... ;)
[JC_doubleup.gif] snyggt
No problems Roger.
Korna är av plast :-BS :-BS :-BS

Tack grabbar!
/Fredrik
ok ok :oops: nu var det väl inte "kohästarna" i bakgrunden som jag tänkte på att du skulle få över bron..utan korna (MUUU) :lol:
Roger(Forden)

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av GammelDansken »

Du får väl göra som i filmen Repmånad, fram med färgen, och skriva, här dog inte helikopter men väl Ko/Kosa.
Och du slipper vifta med armen. :=u :=u
//John

Sture Bylén

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Sture Bylén »

Mycket trevlig detalj på en anläggning, Fredrik! [JC_doubleup.gif]
Jag hyser stort förtroende för att du så småningom ska "befolka" den med rätt sorts kreatur. ;-)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:Mycket trevlig detalj på en anläggning, Fredrik! [JC_doubleup.gif]
Jag hyser stort förtroende för att du så småningom ska "befolka" den med rätt sorts kreatur. ;-)
Sådana där Morshytte-getter med storhetsvansinne som råmar som kor kanske? ;-)
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hej,
Liten uppdatering på mitt lilla projekt:
Staket med "reling" är på plats. Klippte till små bitar av styrén och försökte pilla dit dem... :-Dia
Räcket rätas upp vid montaget senare mot moder jord så att säga.
Fixade även till ett takskydd mot - ja kanske nedfallande ting vad vet jag :-BS
Slutligen är allt målat i en matt svart nyans. Vädring nästa och därefter läggs golvtiljorna!
/Fredrik

Bild

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Mölle-Mats »

FredrikÅ skrev:Hej,
Liten uppdatering på mitt lilla projekt:
Staket med "reling" är på plats.
Blir ju döschuckert det här! [JC_doubleup.gif]

En liten fråga - nätet i staketet och "taket" (som väl är tänkt att skydda mot att någon gör något dumt och kortsluter kontaktledningen - och som nog därmed borde vara heltäckande plåt och inte nät), är de gjorda av klassikern Plastic Paddings aluminiumnät? Sådan har jag använt massor av, men dock inte i modellbyggarsammanhang - den var utmärkt som stöd när man skulle "baka igen" lite större rosthål i gamla bilök med PP! :-BS
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Mölle-Mats skrev:kortsluter kontaktledningen
Nja eftersom jag helt saknar kontaktledning, går det utmärkt med perforerad plåt :-BS
Plåten är från Entec vill jag minnas.

:=KOMP
/Fredrik

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Mölle-Mats »

FredrikÅ skrev:
Mölle-Mats skrev:kortsluter kontaktledningen
Nja eftersom jag helt saknar kontaktledning, går det utmärkt med perforerad plåt :-BS
Ja just ja, glömde - du kör ju bara med ång- och ackumulatorlok (och kanske någon diesel också?)! :mrgreen:
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
Simpan
Inlägg: 187
Blev medlem: 05 mar 2017, 00:09

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Simpan »

Halloj Fredrik,

Saknar dina inlägg sedan en lååång tid tillbaka. :-r2
Det vore kul att få en uppdatering kring din modell och lite nytt bildmaterial.
Hur har det gått med kobron t.ex.? Eller har du påbörjat ett helt nytt projekt som jag har missat?
Bästa hälsningar,
Simon

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Halloj Simpan,
Kul att höra ifrån dig!
Jag går in då och då på din tråd och kikar lite - ser hur bra ut som helst [JC_doubleup.gif]
Tyvärr kan jag ju inte kommentera då jag inte är medlem längre men läsa och njuta funkar länge :-BS

Min anläggning vilar nu över sommaren och jag behövde ladda batterierna kände jag. Bron är inte klar och det är jag glad för då
jag behöver något att pilla med i höst. Kommer också att detaljera och köpa in några vagnar.
Har faktiskt varit och tjuvkikat på anläggningen några gånger - ska bli kul att komma igång igen.
Tills dess får du ha det så bra och snickra vidare på din fina anläggning. :=KOMP
Mvh
Fredrik

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hej alla!
Har hittat tillbaka till lusten som försvann som en avlöning :-BS
Byggtempot är väl inte att skryta med men lite har jag hunnit med.

Min lilla bro är klar med golvtiljor å allt. MölleMats påpekade ödmjukt att plåten för "kontaktledning" borde var ohålad vilket jag har försökt att åstadkomma. Lite tjockare färg och några skikt senare, så är plåten någotsånär "ohålad".
Golvtiljorna är gjorda av tandpetare som kapats i lagom längd. De är ju svagt koniska så man kan lägga dem omlott för ett mer naturligt resultat - tycker jag
Ett tunt lager med sand har jag petat ned mellan tiljorna för att skapa mer naturlighet.
ny bro.jpg
En godsvagn har jag gett mig på med. Nedskitad och ny "bordläggning" i trä. Färger direkt ur "vadharjagimålerilådantro" :-BS
/Fredrik
ny vagn 2.jpg

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av P Falk »

Trevligt att se att lusten hittat tillbaka till dig. Det är ju ofta så att det går lite i vågor.
Arbetet kräver sitt, familj, hus och hem likaså... Tror de flesta av oss känner igen sig i det.
Roligt att se att du hittat till banan igen och att du dessutom delar med dig på detta forum. [JC_doubleup.gif]
/Peter
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ford1929 »

Kul att du är tillbaka...har hållit ställningen på mötespåret ;)
Roger(Forden)

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av jogra »

ford1929 skrev:har hållit ställningen på mötespåret
Jasså... :o


;) ;) :lol:


Å jo, vare gott tebax me dej Fredrik! [JC_doubleup.gif]
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Tack ska ni ha gossar!
Alltid fint och välkomnande klimat på Mötesspåret [JC_doubleup.gif]

Ja nu är lusten tillbaka och vädret inbjuder till utlopp för modellbyggeri.
Sen underlättar det att man har svårt att sitta still i soffan förståss :-BS
/Fredrik

Användarens profilbild
P Ekstrand
Inlägg: 623
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:33
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av P Ekstrand »

Hej !

Tjusigt [JC_doubleup.gif]
Kul att du är tillbaka :-T

MvH
Pär

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"