Toppbilden, visa:    


Amagerbanen på en hylde

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
mylle
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 aug 2013, 22:32
Ort: Fredericia, Danmark
Kontakt:

Amagerbanen på en hylde

Inlägg av mylle »

Til en start: Amagerbanen var en ganske kort bane ca 15 km fra København til Dragør, de sidste mange år kun som godsbane. I kan læse meget mere på http://www.evp.dk, i øvrigt en fremragende hjemmeside. Mit forrige anlæg måtte nedtages da vi skulle flytte her til Fredericia, og her er kun plads til et ganske lille hyldeanlæg 430 x 30/50 cm
Amagerbanen havde en masse industri og er oplagt som rangeranlæg. Og så kommer det.... hvordan lægger man billeder ud på siden???

Användarens profilbild
Jan
Inlägg: 1085
Blev medlem: 03 jan 2012, 00:05
Ort: Eckernförde

Re: Amagerbanen på en hylde

Inlägg av Jan »

Hej Mylle,
och välkommen till Mötesspåret. Du har valt en väldigt intressant förebild som kommer att passa perfekt på en hyllbana. [JC_doubleup.gif]
Jag kommer att följa ditt bygge med stort intresse.

När det gäller bilder så måste du först ladda upp bilderna på en webbsida som du sedan länkar till forumet. Jag använder http://www.photobucket.com som bilduppladdningsplats och det har fungerat utmärkt så här långt. När du laddat upp en bild på den webbtjänst som du valt måste du sedan kopiera direktlänken till den bild som du vill visa i ditt inlägg. På Photobucket ser det ut som nedan:

Bild

Högerklicka på rutan till höger om texten "Direct" och kopiera länken.

Länkningen i forumet gör du sedan genom att klicka på "Img" ovanför skrivfältet när du skriver ditt inlägg. Du skall sedan lägga in bildlänken som du kopierat från din bildtjänst där markören är placerad. Klart. Ser ut ungefär så här.

Bild

Inte svårt alls.

Lycka till.
Planerar bygget av Helsingborg F i skala N.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Amagerbanen på en hylde

Inlägg av Johan Molin »

Varmt välkommen! Och vilket spännande projekt! Jag har med stor glädje botaniserat hemsidan du länkar till, med alla danska små bibanor förnämligt presenterade, och Amagerbanan var en av de som jag verkligen fäste mig för! I övrigt kan jag bara hålla med Jans beskrivning av hur du använder en bilduppladdningstjänst. Jag använder också Photobucket. Fungerar hur enkelt som helst, när man bara lärt sig de första stegen.

Skapa sedan en egen tråd i "Min anläggning". Och oroa dig inte för den ibland råa men hjärtliga stämningen där. Det mesta av det är Sture Byléns fel ... :mrgreen:

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Amagerbanen på en hylde

Inlägg av Johan Molin »

Återupptäckte den här gamla tråden från Mylle! Vet inte om du är med oss längre; är det så vore det riktig morsomt att få veta vad som hänt med din Amagerbane, en förebild som jag själv blev väldigt sugen på när jag läste om den. Om du ser det här och har lust; hör gärna av dig igen!

mylle
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 aug 2013, 22:32
Ort: Fredericia, Danmark
Kontakt:

Re: Amagerbanen på en hylde

Inlägg av mylle »

Jo jeg har været væk noget tid. Der var en del fejl på min "Amagerbane" så den blev pillet ned, og nu er jeg ved at bygge op igen. Min fejl var at bruge flamingoskum som underlag. Dur ikke. Nu overvejer jeg at bygge spor selv, men måske det alligevel ender med færdigkøbt finescalespor. Anlægget bliver det samme.

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"