Vi tackar för uppskattningen och fortsätter med ett par bilder till och lite text.
Ett av våra mål är att kunna avbilda hur trafiken såg ut under perioden Augusti 1959 till April 1977 invändningar mot detta är höger trafik + nedläggningen av linien mot Falun 1965. Ok! men det går att överleva då det handlar om några enstaka punkter däremot så är 1959 svårare att ändra på och skall man helt komma ifrån frågan så är det bara att bestämma sig för ett datum nu är det dock på det viset att trafiken med enbart ånglok, blandat Diesel och ånga samt alla diesel fordon gör det mycket intresantare tex. att september 1975 Köra tåg 641 med Tb lok och RB10,TGOJ B1, BF1,SJ B5 och AB3 samt SV1 är ju en höjdare i detta tåg förekom både lokkopplingar och variabel dragkraft.När det gäller årtalen så tog man bort semaforerna och flyttade ställverket 1959 samt gjorde slut på det roliga 1977 när man drog den fåniga tråden och det blev bruna tråkiga lådor som drog tågen.
Ställverkskur och Våg dito.
Rättvik hus 1 under byggnad, inpassning av tak pågår.
Inspirations resa med riktigt persontåg:
Utby och bakom ryggen gick Järnvägen mot Falun.
Lite inspiration, B1324 var stationerad i Rättvik som påskjutlok och är nu på väg till Falun från uppställning i Skatan, läggmärke till den smala tidiga C tendern vilket går att få till med Perls tender till Cc´n och tex. Brimalms B.
Med ovanstående i ryggen så vänder vi mot Falun passerar Västgärde och kommer till Slättberg.
Ja nu skall vi bygga mer både hus att vara i , hus till banan , bansektioner , planera färdigt , kompletera de hyllmetrar vi har i dokumentation , bygga landskap , göra träd och bygga mer rullande matriel. / Mvh LPalm