Toppbilden, visa:    


Backen, Bärby-Järnväg

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

[JC_doubleup.gif]
Bild
T o m för en gammal flottist som jag så väcker pbv 302 varma känslor!

Min gamle vän, den numera pensionerade översten Ronald i Skövde berättade att i sin militära ungdom körde man i fordonskolonn på E6:an genom Halland. Fick order att vända. Någon gjorde en "stridsvändning", dvs full fart framåt på ena bandet och full fart bakåt på det gamla. Asfalten lär ha skrynklat ihop sig c:a 50 m på kuppen. Sannolikt med en arg överste som följd.

Han berättade också att den svenska pansarbandvagnen var god för över 90 km / tim, betydligt mer än som officiellt angavs. Inte utan en viss stolthet i rösten ...

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Ett till militärt mål till får anses som klart...
Även om det är skala 1:76 så tycker jag att "Boforsen" fungerar som trevlig last för en O-vagn. Man kanske skulle satsa på en till :-r2
Bild
Bild

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av FredrikÅ »

Sgt pepper skrev:Även om det är skala 1:76 så tycker jag att "Boforsen" fungerar som trevlig last för en O-vagn. Man kanske skulle satsa på en till :-r2
Tycker jag absolut!
Fint som vanligt Anders [JC_doubleup.gif]
Tål att studeras med lupp minsann :-T
/Fredrik

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

På "G"...
Tack Fredrik :D . Hämtar plywood och tretex skivor imorgon (kapat och klart :-JJ ). Det blir till att bygga "lådor" imorgon för anpassning på ramverket :-J .
Bild
Bild
Tungtransportvagnar införskaffat för Centurionstridsvagnarna, någon tyckte dom förra såg lite klena ut :-r2

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av FredrikÅ »

Hej Anders,
Jag önskar att jag hade dina möjligheter att bygga.
När man kommit en längre bit fram så inser man - eller iallafall jag, att man inte vill att det ska ta slut.
Dina alster andas kvalitet Anders. Försök att njuta av det som är färdigt och inte misströsta över det som inte är klart.
:=KOMP
/Fredrik

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Sakta i små steg framåt...
Det börjar dra ihop sig för rälsläggning nu när dom 2 sektionerna är färdigsnickrade :-JJ , vilket kommer gå lika långsamt för tillfället :-r2
men säkert mycket roligare...
Bild
Bild

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Det händer lite i taget i lagom takt...
Rapport från STUREVIK:
Inte så mycket kvar med spårläggning och eldragning. "Råvaran" till perrongen är klar för målning och montering av sidorna samt att jag har
knåpat ihop det stora godscentralen och uppdaterat modellen med målningsarbete vilket ser bättre ut en plastigheten i färdiga modeller.
Kommer nog sätta mig inne och bygga ihop och måla ett gäng stadshus ett tag nu./Anders
Bild
STUREVIKS bangård Söder.
Bild
Närbild Söder.
Bild
STUREVIKS bangård Norr
Bild
Närbild Norr

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av ErikB »

Här händer det något Anders! Ska bli verkligt roligt att följa det fortsatta arbetet! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Den där lagerbyggnaden för jordbruksprodukter är verkligen ett "showpiece"! Hamn och lantbrukstransporter på min ära! Vilka utomordentligt kloka val! :-CO

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av FredrikÅ »

Ser kalasfint ut Anders!!!
Avundsjuk de luxe är man :-BS
/Fredrik

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av 1956 »

Instämmer, det här ser verkligen bra ut! [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Johan Molin skrev:Den där lagerbyggnaden för jordbruksprodukter är verkligen ett "showpiece"! Hamn och lantbrukstransporter på min ära! Vilka utomordentligt kloka val! :-CO
Man känner "pressen" att införskaffa ett par traktorer och några jordbruksredskap för uppställningsområdet i mitten av avlastningsområdet :shock:

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Provkörning pågår...

Eldragning för körström är nu klart och jag har för mig att det var Jecos F-lok som är känsligast genom växelgator och det fungerade utmärkt :-T . Värre är det med Z-70 nya versionen men den verkar strula överallt. Mitt gamla Z-65 från Jeco i metall fungerar bättre och låter mer än Z-70 som har en väldigt tystlåten ljuddekoder :-Dia. Verkar som jag får plocka upp en växel längst ner norr ut, strömlöst i hjärtstycket på ena sidan. Ingen storrivning behövs efter som det är en ensam växel som leder till det gamla godsmagasinet :-BS. Montera och koppla in 15 st växelmotorer underifrån är inget man ser fram emot, har även några kvar att montera i Bärby hamn och Backen. Ryggskott :-J /Anders
Bild
Bild

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av P Falk »

Här jobbas det på av bara den! Härlig känsla att kunna koppla in körström o provköra! [JC_doubleup.gif]
Ser jättefint ut!
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

2 av 7 stadshus klara...
Man får tacka för trevliga kommentarer :=KOMP /Anders
Bild
Frågan är om man skall montera markiserna eller "suga på karamellen" ett tag till?

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Det var min själ större cigarrer än t o m Groucho Marx brukade röka!!! :-CO

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Johan Molin skrev:Det var min själ större cigarrer än t o m Groucho Marx brukade röka!!! :-CO
Senaste Castro modellen, stödhjul ingår :-BS

NisseH0
Inlägg: 359
Blev medlem: 20 maj 2018, 16:57

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av NisseH0 »

Den här tråden är ganska ny för mig- det här blir en stor härlig anläggning med
möjlighet att köra långt...men det som verkligen sticker ut är de dämpade naturliga
färgerna, och att du placerar ut byggnader så att de ser ut att ha stått på platsen i
många herrans år. Får man fråga hur du fixar belysningen inomhus?

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

NisseH0 skrev:Den här tråden är ganska ny för mig- det här blir en stor härlig anläggning med
möjlighet att köra långt...men det som verkligen sticker ut är de dämpade naturliga
färgerna, och att du placerar ut byggnader så att de ser ut att ha stått på platsen i
många herrans år. Får man fråga hur du fixar belysningen inomhus?
Hej och välkommen hit :=KOMP
Angående belysning i stadshusen, så hade jag tänkt att använda mig av ett gäng överblivna lampsocklar från Faller (har legat på hyllan sedan -92) som har små glödlampor vilket ger ett mer dämpat sken (varm-gult) Den övriga belysningen såsom bangårdar och gatbelysningen kommer ha ett skarpare ljus vilket jag tror kommer ge en bra effekt när husen står längre bak. Jag har även tänkt att montera typ en dimmer så att jag kan dra ner ljuset lite till i husen ifall det skulle behövas. Hoppas att det va det du ville veta eller kanske det va inomhus i Hobbylokalen du menade? /Anders

NisseH0
Inlägg: 359
Blev medlem: 20 maj 2018, 16:57

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av NisseH0 »

Ja det var närmast i modellhusen jag menade- håller själv på med en kiosk och
ett stationshus, jag testar också med små glödlampor som legat i en låda sedan 80-talet. Kul med belysning, och nästan ett måste om man vill se inredning märker jag.
Problem i min lilla kiosk med att det blir för varmt med lampan.
Kanske borde jag leda in fiberoptik.
Men visst ger glödlampor ett varmt nostalgiskt ljus!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Jag har också sådana glödlampor i socklar. Frågan är – vad gör man när dessa lampor brunnit ut? Byter hela klabbet mot ngon annan sockel för LED-belysning eller vad?

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Johan Molin skrev:Jag har också sådana glödlampor i socklar. Frågan är – vad gör man när dessa lampor brunnit ut? Byter hela klabbet mot ngon annan sockel för LED-belysning eller vad?
Jag har många mer än jag behöver så jag kommer ha ett reservlager kvar. Jag har även funderat på att slakta min flaggstångsbelysning som har
400 lysdioder som även har gulare sken liknade glödlampor i storlek 10mm x 3 mm. (9 v) :-r2

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Det växer sakta i STUREVIK...
4 av 9 klara (det blev 1 till inköp :? )
Jag vill även passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL :-JJ
Bild


HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av HLS »

Johan Molin skrev:Jag har också sådana glödlampor i socklar. Frågan är – vad gör man när dessa lampor brunnit ut? Byter hela klabbet mot ngon annan sockel för LED-belysning eller vad?
Sockeln heter E5.5, det finns både glödlampor och LED ersättningar till avsalu på eBay;

https://www.ebay.de/itm/5-Lampen-19V-40 ... :rk:5:pf:0

https://www.ebay.de/itm/LED-Ersatzlampe ... :rk:2:pf:0

God Jul
Hans
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
P Ekstrand
Inlägg: 623
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:33
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av P Ekstrand »

Hej !

Fina hus [JC_doubleup.gif]

God Jul Önskar
Pär

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

God fortsättning på nya året...
Nu blir det bara ett till hus, man börjar bli less på att måla och bygga ihop hus :oops: Man behöver nog byta till annat inom anläggnings bygget. /Anders
Bild
Nåja 7 st klara :shock:

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Ser ut lite grann som Norrköping såg ut före de stora rivningarnas dagar, med Varuhuset Spiralen m fl och ett dussin p-hus. M ao en miljö i en hyfsat stor (med svenska mått) stad!
Får se om Magnus63 läser det här och kan bekräfta!

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Beslutsångest och omflyttningar...
Började med att vrida "huslängan" utåt från höger och låter det det hålla en parallell linje med spåren vilket blir bättre för gatulinjen.
Man har flyttat runt "Macken", kiosken och Polishuset ett flertal gånger :oops: Nu är det dags att bestämma sig så man kan börja skära till gatstenen och och limma dit trottoarer. Det enda jag känner mig "hundra" på är att det ska vara industristängsel och gatsten runt jordbrukslagret och jag ska försöka hålla mig att till att göra färdigt längst bak och jobba mig utåt på denna del av anläggningen men man är bra sugen på att börja jobba med detaljerna runt lokstallet :-r2 /Anders
Bild
Det blir en häck mellan busshållplatsen och spårområdet längst hela den ritade linjen.
Bild
Vid den markerade linjen i växeln blir grinden in till lagret och från vagnarnas läge blir det gatsten över spårområdet vilket underlättar för transportfordon och truckar.

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Gatsten på "G"...
Började med att göra perrongen klar, vilket ledde till gör om gör rätt :oops: Jag glömde att dra av för perrongsidorna när jag la rälsen. Bara riva upp och bredda 4 mm ( gårdagens jobb) Idag har man jobbat på med att skära ut och anpassat gatorna i STUREVIK och troligtvis blir till att göra klart och måla trottoarerna i veckan. Känns som det går väldigt långsamt nu :roll: /Anders
Bild
Bild
Bild
Bild
Det händer inte så mycket just nu på delen "Backen", endast lite godstrafikkörning mellan STUREVIK och BÄRBY HAMN med tågmöte i BACKEN :shock:

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av ErikB »

Det gör väl inget om det går lite långsamt Anders? Huvudsaken är att Du själv blir nöjd med det Du gör och det har Du all anledning att vara. Mycket snyggt blir det! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

ErikB skrev:Det gör väl inget om det går lite långsamt Anders? Huvudsaken är att Du själv blir nöjd med det Du gör och det har Du all anledning att vara. Mycket snyggt blir det! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Tack Erik. Det är som du säger, varför ha bråttom när man har 6-7 år kvar till pension :=KOMP
Efter 2 veckors "Flunsa" så har man jobbat med lite småsaker när man har haft lite lust göra något efter jobbet.
Målat och limmat dit alla trottoarer samt fixat lite med perrongen såsom räcken, bänkar och lite figurer./Anders
Bild
Bild
Men jag har fortfarande inte lyckats att limma dit stationsnamnet på stationshuset, kanske ett litet helgprojekt :-r2

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Prydligheten är öronbedövande! :=u [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Tack Johan :D . Man kan inte låta bli att jobba med detaljer vilket ger en bra paus från övriga uppdrag på anläggningen och uppfattning hur det kommer att se ut. (det finns mer detaljer av gods att måla och placera ut :=u ) Jag har börjat attackera lager och av/omlastningsområdet i STUREVIK och tar mycket bilder för senare kika igenom i soffan./Anders
Bild
Bild
Bilderna ser även ut som en arbetsplats i skala 1:1 :-BS

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Jobbar med småsaker...
Verkar som man har fastnat i detaljträsket :shock: . Det brukar sluta så i slutet innan man lägger av för säsongen eftersom man drar sig för att måla räls och grusa innan man gör dom lite större sakerna. Man hinner nog göra detaljerna runt lokstallet innan man lackar ur helt :-r2 ./Anders
Bild
En fullastad jäkligt skitig Scania.
Bild
Lite måsar skulle sitta fint, när man ändå håller på med smådetaljer :-CO

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Skulle givetvis vara perfekt i den miljön!
Finns väl hos Preiser t ex!

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Provfilm...
Testade kamerans videoinspelning för att lägga ut på "Tuben". Ställde upp kameran på en fast punkt, men som sagt auto focus och djupskärpa verkar saknas för video inspelning samt att jag ville pausa istället för att visa "jättens" hjälpande finger att lägga om växeln.(växelmotor ej monterad ännu :-r2 ) Man kanske skulle ladda ner något redigeringsprogram :? /Anders
https://www.youtube.com/watch?v=m7vtRDL ... e=youtu.be

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Varför inte en till...
Testade lite högre upp och mindre zoom :=Koko /Anders
https://www.youtube.com/watch?v=GJjko7V ... e=youtu.be

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av S Johansson »

Tack! Med en så här fin miljö, som blir allt mer komplett, är det roligt att också få se tåg i rörelse.
Har mycket ringa erfarenhet av film, men förstår att man ska akta sig för långa brännvidder.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av ford1929 »

[JC_doubleup.gif]
Roger(Forden)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Effektfullt med oljetåget! [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Tackar för trevliga komentarer :=KOMP . Jag Googlade efter redigering för film för fri nerladdning och fick ett resultat som jag kände igen :shock: , Imovie!!!. Har ju det på Mac-datorn. Pinsamt :oops:. Jag plågar er med en film till som jag kunde både kunde ljusa upp och klippa :-CO /Anders
https://www.youtube.com/watch?v=FSLLsDi ... e=youtu.be

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

[JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Bock och tack! Då vet jag också vad jag ska använda när den dagen nalkas! Och macare emellan ...

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

:-BS
Johan Molin skrev:[JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Bock och tack! Då vet jag också vad jag ska använda när den dagen nalkas! Och macare emellan ...
När den dagen nalkas så skall man: 1 Ha ett gott humör 2 Vara fullt frisk 3 Ett stadigt hårfäste 4 Ett stort tålamod. :-BS
Jag vart testad på alla 4 eftersom jag tillämpar den envisa metoden "learning by doing" :=Koko

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Inga större jobb gjorda nu när våren är på gång...
Jag har bara lyckas bestämma mig var Mobförrådet skall stå :-J Troligtvis så blir det kanske jobb som jag kan sitta ute på verandan att göra så som spraymåla diverse saker samt fixa klart så mycket träd jag hinner och ev. kanske något mindre landskapsdel på annläggningen :shock: /Anders
Bild

Bild

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av ford1929 »

är det storövning på "G" ;) för här uppe har dom just avslutat övningen...
Roger(Forden)

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Det va ju köpstopp på rullande... :-r2
Slog till på 3 st BP-boggi-tankvagnar. ! 17 st nu :shock: /Anders
https://www.youtube.com/watch?v=q_O_3uXiB7g&t=7s

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

God afton i höstmörkret...
Det var ett tag sen sist det hände något här men jag har följt forumet regelbundet.
Tänkte mig att köra igång för säsongen med fortsatt arbete med BBJ. Efter mail flertalet gånger från "Fotohinken" att betala för tjänsten mot betalning vilket jag tycker är lite av ett hutlöst pris.Efter första sk "hotet" så vart alla mina bilder vattenstämplade och nästa steg vart dom "blurrade", man undrar vart nästa steg blir :-ras
Vad använder ni andra för tillfället för uppladdningstjänst av bilder :?: /Anders

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Jag använder forumet självt!

Du kan ladda upp ett foto från din egen hårddisk (i jpeg-format) via "bilagor" nedan. Jag har faktiskt ägnat mig åt en inte helt psykiskt hälsosam manöver genom att ladda om varenda fotografi som finns i min MHJ-tråd på detta sätt för att bilderna ska räddas, och tänker aldrig ägna foto-(slask)-hinken en tanke mer. Samma gjorde jag med min tråd om internationella tåg.

Vill du sedan använda ditt foto någon annanstans kan du faktiskt använda bild-adressen till fotot på forumet!
Väldigt trist att du drabbats av detta; vi är säkert många som njutit väldigt mycket av dina bilder hittills.

Har du frågor om hur du ska göra så fråga Göran (cgn1954), han är ju den store IT-experten på forumet!

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Tack för svar Johan :-T Jag provade med att ladda upp via bilagor men han säger ifrån att jpeg-format är för stort. Har även provat med bildtagg.se som BOISAR Janne verkar använda men man ser hans bilder direkt. Jag får bara upp bildadressen som fungerar med att klicka på. Kan vara en tillfällig lösning om någon skulle vilja se något när fortsatt arbete kommer igång :-r2 "Testing"
https://www.bildtagg.se/file/zp5ju8jsp7x1leo6j4imffj

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"