Toppbilden, visa:    


Backen, Bärby-Järnväg

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Mot nya delmål...
Tackar för uppmuntrande stöd :-T Det blir ingen inredning tyvärr men belysning kommer det bli i dom flesta byggnaderna i det större samhället.
Sen var det där att namnge samhället så man kan limma dit bokstäverna högs upp på fasaden :-r2 /Anders
Bild
Bild
Bokstäverna skall få plats på fasaden nedanför vindfönsterna. GRUNDVIK=7 STUREBY=7. :-r2 Förslag? (MÖLLE=Helt borta :mrgreen:

Sture Bylén

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Mycket välbyggd kåk. [JC_doubleup.gif]
Namnfrågan är ju en verklig rysare. ;)

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av FredrikÅ »

Det där perrongtaket var ju hur fint som helst :-T
Håller med Sture. MYCKET välbyggt.
Lite schratchbyggt ser jag och återigen, väldigt fint.
/Fredrik

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Mycket snyggt och välbyggt!

Namn är knepigt. Jag antar att det är en trakt i höjd Småland - Gästrikland och inåt.
En idé är ju att kolla vad som framförallt är vanliga slutled i ortsnamn.
-stad och -lösa hör till mina trakter. Där har ju Krister Brandt et consortes redan snott Kvarstad, och mina östgötavänner på motsvarande sätt Normlösa (som ju finns på riktigt också).
-ryd är ju klassiskt småländskt och -red mera västsvenskt.

Med tanke på stationens förebild kanske Mellanmål vore något? :-CO

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Andra förslag vore väl t ex Dalmål eller Klämbälte? :=u

Garngärde eller Garnhult kan ju också vara alternativ om det ska vara mycket skog på anläggningen ...

Användarens profilbild
Simpan
Inlägg: 187
Blev medlem: 05 mar 2017, 00:09

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Simpan »

Tjusig modell och vädringen av taket har du fått till riktigt bra tycker jag. [JC_doubleup.gif] Jag skall måla och försöka få till samma typ av plåttak i dagarna på mitt lilla magasin och försöker komma på hur jag skall göra för att få till "plåtfärgen", du kanske har något bra tips?
Bästa hälsningar,
Simon

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Simpan skrev:Tjusig modell och vädringen av taket har du fått till riktigt bra tycker jag. [JC_doubleup.gif] Jag skall måla och försöka få till samma typ av plåttak i dagarna på mitt lilla magasin och försöker komma på hur jag skall göra för att få till "plåtfärgen", du kanske har något bra tips?
Hej Simpan kul att du är på "G" [JC_doubleup.gif] Jag har använt Auhagens plattor för plåttak. Målade Humbrol matt svart först och torrborstade (uppifrån och ner ) med Humbrol matt mörkgrå. Du kan skära till en liten bit först och prova först. /Anders

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

[quote="Johan Molin"]Mycket snyggt och välbyggt!

Namn är knepigt. Jag antar att det är en trakt i höjd Småland - Gästrikland och inåt.

Nja jag tänkte hålla mig i Södermanland samt lite anknytning till vatten och fisk som tex GÖSHOLMEN men jag bugar och bockar för arrangemang och stärkande kommentarer/Anders

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

FredrikÅ skrev:Det där perrongtaket var ju hur fint som helst :-T
Håller med Sture. MYCKET välbyggt.
Lite schratchbyggt ser jag och återigen, väldigt fint.
/Fredrik
Tack Fredrik, ska även få lite fart med övriga saker som står på listan.

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Sture Bylén skrev:Mycket välbyggd kåk. [JC_doubleup.gif]
Namnfrågan är ju en verklig rysare. ;)
Kaotiskt snurrigt i hela huvudet :-J

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Varierande ljud...
Senaste inköp för lokparken skedde på "Black Friday" Mj-Hobbyexperten. Väldigt låg ljudvolym på Z-70 och väldigt hög på Du loket :shock:
Måste väl gå att justera ? Det höga cv värdet för ljud volym får jag ej fram på Rocos system, men det kanske är bara något skit bakom hantaget :-r2
Bild

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av jogra »

Sgt pepper skrev: kanske är bara något skit bakom hantaget :-r2
Skall det stå så, något? Du menade då inte någon.... :=u ;) ;)
Kom ihåg att komma ihåg.

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av PeO »

Error code 30.
Felet ligger 30 cm framför tangentbord/skärm menar du? Kan även bara FPG, praktiskt i dessa hönsaktiga tider, då G kan betyda antingen gubben eller gumman.
Här på forumet gäller gör om- gör rätt. Learn by trial and error. (Nu rasade glashuset :oops: )

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

jogra skrev:
Sgt pepper skrev: kanske är bara något skit bakom hantaget :-r2
Skall det stå så, något? Du menade då inte någon.... :=u ;) ;)
Visst ska det vara någon dvs jag som inte har en minsta lust att läsa manualer. :oops:

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

PeO skrev:Error code 30.
Felet ligger 30 cm framför tangentbord/skärm menar du? Kan även bara FPG, praktiskt i dessa hönsaktiga tider, då G kan betyda antingen gubben eller gumman.
Här på forumet gäller gör om- gör rätt. Learn by trial and error. (Nu rasade glashuset :oops: )
Hej PeO. För lokens meny för olika ljud dvs från F 0 till F 22 står F 21=volym. Har provat detta men det händer inget ang. justera volym.
Sen står det att kan man öppna volym genom att slå in CV 256 på handkontrollen. Jag får väl läsa igenom Rocos manual försöka sätta mig in i den Digitala världen. :oops:

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av PeO »

Sgt pepper skrev:Visst ska det vara någon dvs jag som inte har en minsta lust att läsa manualer. :oops:
:=KOMP

Ser ut som du kommit snäppet längre än jag. Jag har bara fått upp det på "Det där måste jag göra nå'ngång"-listan :oops:

I mitt fall ligger E-loket före på listan, (och även E2)
Ångljudet enerverande högt, liksom manuell kolskyffling o c hastigheten på ångstötarna ändras obetydligt med hastigheten på loket. Stämmer vid ungefär 2/3 pådrag, men det låter som om loket gör 50 km redan vid krypkörning.

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

PeO skrev:
Sgt pepper skrev:Visst ska det vara någon dvs jag som inte har en minsta lust att läsa manualer. :oops:
:=KOMP

Ser ut som du kommit snäppet längre än jag. Jag har bara fått upp det på "Det där måste jag göra nå'ngång"-listan :oops:

I mitt fall ligger E-loket före på listan, (och även E2)
Ångljudet enerverande högt, liksom manuell kolskyffling o c hastigheten på ångstötarna ändras obetydligt med hastigheten på loket. Stämmer vid ungefär 2/3 pådrag, men det låter som om loket gör 50 km redan vid krypkörning.
Kan det vara så enkelt om du PeO provar med att öka eller minska körstegen? Dvs jag kan välja 14 eller 28 eller högsta 128 för känslighet för lokets krypkörningsegenskaper och jämnare gång :o Man kan kanske även ställa acceleration och inbromsningen på högre värde?
Troligtvis är man väl ute och "cyklar" :roll:

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Beslutsångest...
Kanske på väg mot en katastrof :oops: eller åker man ut i "kylan" för fel beslut?
Bild
Bild
Snart finns inga undanflykter kvar att dra upp på farten :shock: Planerar att få bygga lite i helgen om inget kommer i vägen.
Det som bromsar lusten är ett ställe som har formeln, "Gör om gör rätt" dvs sluttningarna ner mot ån på andra sidan är för branta :-Dia
Bild
Det blev ett par timmervagnar till :-r2

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

"Stureby": Helt fel beslut! Ger vibbar av sturemorden i svensk historia ... :=u

Du måste hitta något mer hederligt ordinärt och tråkigt ...

Johansfors t ex är jättetråkigt (men finns i verkligheten). Sturefors finns också i verkligheten för all del (dessutom i Östergötland!!!) ...

Nytt förslag: Surströmmingsånger tycker jag t ex låter väldigt ångermanländskt ...

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av jogra »

Namnet blir nog bra, finns ju tydligen vissa invändingar. Men, stormarna har ju tendens att lägga sig... ;) ;)

Annars, det var väldans till trafikstockning det var där! :o Både till räls och landsvägsgods. :D
Kom ihåg att komma ihåg.

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av PeO »

Krånglar det flyttar du bara R:et ett steg vänster och sätter in ett L där det satt :-BS

Användarens profilbild
Simpan
Inlägg: 187
Blev medlem: 05 mar 2017, 00:09

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Simpan »

Sgt pepper skrev: Det blev ett par timmervagnar till :-r2
Jösses! Har du några träd kvar på modellen efter den leveransen? :-BS
Härlig bild förresten, skall de två cementavagnarna till Skånska Cementgjuteriet i Tureberg månne?
Angående namnet, Stureby, så tycker jag det är utmärkt. :-J
Bästa hälsningar,
Simon

Sture Bylén

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Sgt pepper skrev:Kanske på väg mot en katastrof :oops: eller åker man ut i "kylan" för fel beslut?
Om jag får säga min mening så tycker jag det var ett smakfullt och klokt beslut av en modig man som bevisligen är kung i sitt rike.[JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

PeO skrev:Krånglar det flyttar du bara R:et ett steg vänster och sätter in ett L där det satt :-BS
Genialt om det strular för "Stadsarkitekten" :=KOMP

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Simpan skrev:
Sgt pepper skrev: Det blev ett par timmervagnar till :-r2
Jösses! Har du några träd kvar på modellen efter den leveransen? :-BS
Härlig bild förresten, skall de två cementavagnarna till Skånska Cementgjuteriet i Tureberg månne?
Angående namnet, Stureby, så tycker jag det är utmärkt. :-J
Finns träd kvar men kostar på att scratchbygga i 1:87, tappade även bort den lila motorsågen (1:87) efter halva averkningen :-cry

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Sture Bylén skrev:
Sgt pepper skrev:Kanske på väg mot en katastrof :oops: eller åker man ut i "kylan" för fel beslut?
Om jag får säga min mening så tycker jag det var ett smakfullt och klokt beslut av en modig man som bevisligen är kung i sitt rike.[JC_doubleup.gif]
[JC_doubleup.gif] En avgörande komentar vilket leder till att bara gå ut och limma med superlimmet. Om nu anläggningen blir klar så ser jag gärna vederbörande på plats och klipper bandet vid invigningen av stationshuset ;)

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av PeO »

Limma inte fast de fyra första bokstäverna hårdare än att du kan flytta. Omutifallatt ;)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Mölle-Mats »

Sgt pepper skrev:
Sture Bylén skrev:
Sgt pepper skrev:Kanske på väg mot en katastrof :oops: eller åker man ut i "kylan" för fel beslut?
Om jag får säga min mening så tycker jag det var ett smakfullt och klokt beslut av en modig man som bevisligen är kung i sitt rike.[JC_doubleup.gif]
[JC_doubleup.gif] En avgörande komentar vilket leder till att bara gå ut och limma med superlimmet. Om nu anläggningen blir klar så ser jag gärna vederbörande på plats och klipper bandet vid invigningen av stationshuset ;)
Ujujuj, du åker inte bara ut i kylan - du blir definitivt förvisad till den eviga permafrostens kulturälla friiisbox dännä bakanför garnridån!!! :=u
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Sgt pepper skrev:Om nu anläggningen blir klar så ser jag gärna vederbörande på plats och klipper bandet vid invigningen av stationshuset ;)
Om du med "vederbörande" menar undertecknad så ställer jag givetvis upp. Man tar sig ju alltid tid för en kulturgärning. :D

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Du får väl ordna en liten vattenpöl som du döper till Sturebadet också ...

Allt enligt Blandarens förteckning av äldre folkmusik; "Gammal trätrall från Sturebadet" ...

(en ännu vassare är förstås "Gammal vals från Kvarnsvedens pappersbruk" ... )

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Johan Molin skrev:Du får väl ordna en liten vattenpöl som du döper till Sturebadet också ...
Han kan ta rälsbussen från STUREBY till backen och bada i ån, jag kan tillverka en skylt med ovanstående namn och placera där :mrgreen:

Sture Bylén

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Sgt pepper skrev:Han kan ta rälsbussen från STUREBY till backen och bada i ån, jag kan tillverka en skylt med ovanstående namn och placera där
Vilken service! [JC_doubleup.gif]

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

Glöm bara inte bort att i pölen ska det ligga en upp-och-nedvänd kanot, och en skäggprydd man som sprattlar i vattnet! :mrgreen:

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Sture Bylén skrev:[Vilken service! [JC_doubleup.gif]
:-J Även tillåtet att åka i badrock hela vägen ;)

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Johan Molin skrev:Glöm bara inte bort att i pölen ska det ligga en upp-och-nedvänd kanot, och en skäggprydd man som sprattlar i vattnet! :mrgreen:
I dont think he kan(ot) do that :-BS

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Höjningar och sänkningar...
Är det Frigolitens dag idag :=KOMP... såg att det finns fler på forumet som är i det "smuliga" sällskapet :-r2
Jag har jobbat på ett par timmar i helgen med att börja såga ur och fälla ner sänkningar och sågat ut markisolering för höjningar vid tunnelbygget. Man har även hunnit med lite gipsgjutning i bergsformarna och skall ta tag i målningen av tunnelportarna :roll:
Bild
Det blir lite höjningar bakom spåret mot väggen.
Bild
"The frigolit county"

Sture Bylén

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Sgt pepper skrev:åg att det finns fler på forumet som är i det "smuliga" sällskapet
Jodå, vi är några stycken som kämpar sida vid sida.
Sgt pepper skrev:ag har jobbat på ett par timmar i helgen med att börja såga ur och fälla ner sänkningar och sågat ut markisolering för höjningar vid tunnelbygget. Man har även hunnit med lite gipsgjutning i bergsformarna och skall ta tag i målningen av tunnelportarna :roll:
Kors! Det var inte dåligt på "ett par timmar". :o :o

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Sture Bylén skrev:
Sgt pepper skrev:åg att det finns fler på forumet som är i det "smuliga" sällskapet
Jodå, vi är några stycken som kämpar sida vid sida.
Sgt pepper skrev:ag har jobbat på ett par timmar i helgen med att börja såga ur och fälla ner sänkningar och sågat ut markisolering för höjningar vid tunnelbygget. Man har även hunnit med lite gipsgjutning i bergsformarna och skall ta tag i målningen av tunnelportarna :roll:
Kors! Det var inte dåligt på "ett par timmar". :o :o
Nja vars det var 2 på Lördagen samt 2 idag Söndag och helgen är inte slut än :=Koko

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av ford1929 »

Sgt pepper skrev Är det Frigolitens dag idag ... såg att det finns fler på forumet som är i det "smuliga" sällskapet


japp.....eller är det "Statiska"sällskapet.....har en förmåga o fastna överallt
Roger(Forden)

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Johan Molin »

En oljeterminal. Hmmm, då behöver du en sådan här:
gyro.jpg
Tankbåten GYRO, knappa 21 m lång, en av rätt många som gick med olja från Göteborg till oljeterminalen (!) i Jönköping, samt till Motala Verkstad. Lagom storlek för H0!

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av FredrikÅ »

Jag gillar din anläggning skarpt!
Tycker att den uppvisar kvalitet rätt igenom.
[JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]
/Fredrik

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

FredrikÅ skrev:Jag gillar din anläggning skarpt!
Tycker att den uppvisar kvalitet rätt igenom.
[JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]
/Fredrik
Tack Fredrik :=KOMP
Det kommer bli ett litet arbetsstopp ett tag med byggandet :=u Inskrivning för operation imorgon, planerad hemgång Söndag :roll:
Bild
Det är även trafikkaos på andra sidan :shock: Landskapsarkitekten stuvar undan till alla platser som har lite yta. Vekligen dax att ta tag i att bygga upp STUREBY med den stora bangården :mrgreen:

Sture Bylén

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Sgt pepper skrev:Vekligen dax att ta tag i att bygga upp STUREBY med den stora bangården :mrgreen:
[JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Mölle-Mats »

Sgt pepper skrev:Vekligen dax att ta tag i att bygga upp STUREBY med den stora bangården :mrgreen:
Men men men - nu är du väl helt fejl po de!?! :shock: Stureby och stor bangård - för att leva upp till det stationsnamnet så borde du ju gömma bangården bakom en garnridå! :=u
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Mölle-Mats skrev:
Sgt pepper skrev:Vekligen dax att ta tag i att bygga upp STUREBY med den stora bangården :mrgreen:
Men men men - nu är du väl helt fejl po de!?! :shock: Stureby och stor bangård - för att leva upp till det stationsnamnet så borde du ju gömma bangården bakom en garnridå! :=u
En stad med ett så ståtligt namn behöver inte gömmas :-r2 Hör och häpna det blir ett lokstall där oxå :mrgreen:

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Mölle-Mats »

Sgt pepper skrev:
Mölle-Mats skrev:
Sgt pepper skrev:Vekligen dax att ta tag i att bygga upp STUREBY med den stora bangården :mrgreen:
Men men men - nu är du väl helt fejl po de!?! :shock: Stureby och stor bangård - för att leva upp till det stationsnamnet så borde du ju gömma bangården bakom en garnridå! :=u
En stad med ett så ståtligt namn behöver inte gömmas :-r2 Hör och häpna det blir ett lokstall där oxå :mrgreen:
Now you´re talkin´! Det där låter som att det kommer att bli ett upplägg helt i min smak (och självfallet ska ju inte sådana härligheter gömmas undan)! [JC_doubleup.gif]
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sture Bylén »

Mölle-Mats skrev:Stureby och stor bangård - för att leva upp till det stationsnamnet så borde du ju gömma bangården bakom en garnridå!
Sgt pepper skrev:En stad med ett så ståtligt namn behöver inte gömmas
Min uppställningsbangård heter Matsby. Då förstår man varför jag väljer att ha den dold..... :mrgreen:

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

Sture Bylén skrev:
Mölle-Mats skrev:Stureby och stor bangård - för att leva upp till det stationsnamnet så borde du ju gömma bangården bakom en garnridå!
Sgt pepper skrev:En stad med ett så ståtligt namn behöver inte gömmas
Min uppställningsbangård heter Matsby. Då förstår man varför jag väljer att ha den dold..... :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av P Falk »

Vilket härlig träindustri som växer fram bakom stationsområdet. Där är det massor på gång! [JC_doubleup.gif]
Snyggt! [JC_doubleup.gif]
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Backen, Bärby-Järnväg

Inlägg av Sgt pepper »

P Falk skrev:Vilket härlig träindustri som växer fram bakom stationsområdet. Där är det massor på gång! [JC_doubleup.gif]
Snyggt! [JC_doubleup.gif]
Tack Peter :) Ska komma igång med lite småsaker vilket man kan pyssla med i bostaden istället för vara ute i magasinet under återhämtningen. Tåget är lastat med 7(O) vagnar "massor" :-J samt 3 vagnar (kbps) med prima fullängd fura för sågverket vilket Z-70 måste rangera undan snabbt för Y-6:an avgår snart från Bärby Hamn. med andra ord: På den här tiden var tidtabellen en hederssak :-BS

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"