Toppbilden, visa:    


Någonstans i Sverige

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Tack ska du ha Johan.
Det är lite lustigt Göran att du sneglat på samma objekt som mig vad det gäller detta bygge. Jag gick in på nätet och sökte information om kyrkor med en omkrets av ca 10 mil från Göteborg. Det ända jag från början var säker på var att det skulle bli en mindre kyrka i trä.
Jag föll för denna och tog bilen dit för fotografering samt uppmätning. Det finns ju en hel uppsjö av kyrkor att välja på men kanske inte så många byggda i trä.....Men det gäller ju att vara först ;)

ubjs
Inlägg: 307
Blev medlem: 29 dec 2011, 12:04

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av ubjs »

Hej

Den här lilla diskussionen väcker lite funderingar.
Är det ett ¨brott¨ mot en oskriven regel att bygga en modell av samma hus som någon annan redan byggt?
Innan Internet och digitalkameror spelade det väl ingen roll, risken var ju minimal att någon annan skulle få reda
på om jag byggt en modell av samma förebild som någon annan.
Men idag publicerar vi ju gärna bilder på det vi bygger så läget har kanske förändrats.

Mvh UB

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Hej
Naturligtvis är det fritt att avbilda samma objekt som andra. Den här lilla ordväxlingen här är bara med glimten i ögat ;) .
Och som Göran påpekade tidigare att när modellbyggare söker objekt för sina byggen så fastnar man omedvetet då och då för samma sak.

ubjs
Inlägg: 307
Blev medlem: 29 dec 2011, 12:04

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av ubjs »

Jo, jag har förstått glimten.
Men jag funderade ändå lite på hur det skulle kännas om någon i MMM byggde exakt samma kåk som jag gjort.
Jag tror att det är skillnad på om det är hus runt stationen, stationshus, magasinsbyggnader osv.
Men om jag har letat upp ett speciellt hus någonstans och sedan bygger någon annan en modell av just det.
Lite skumt skulle det nog kännas.

Mvh UB

Göran T
Inlägg: 508
Blev medlem: 01 okt 2012, 11:36

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Göran T »

ubjs skrev:Men om jag har letat upp ett speciellt hus någonstans och sedan bygger någon annan en modell av just det.
Lite skumt skulle det nog kännas.
Skumt kanske det skulle kännas Ubbe men inte förbjudet. Det gå aldrig att hindra någon från att bygga samma hus som man själv har byggt. Men jag förstår ibland inte poängen med att kopiera varandras kåkar, förebilder saknas ju som sagt inte och på alla de MMM moduler som finns så borde inte samma kåk förekomma två gånger. Standardiserade hus såsom bv-stugor och godsmagasin kan med förde"reproduceras" och ges lite individuella skillnader men hur kul är det att se posthuset i Karlsborg eller Amerikahuset i Tidaholm på var och varannan anläggning? Det är speciella hus som säger mig någonting och som jag anser passar in i min minitayrvärld. Och utmaningen och tjusningen för mig ligger i att hitta förebilder som ingen annan byggt tidigare. Vill någon kopiera mitt bygge så var så god och gå ut och mät upp världen. Frisk luft blir det på köpet.
Apropå Thomas fina kyrkobygge så är det bara att gratulera och för mig känns tankarna kring det bygget avslutat nu. Men som sagt, det finns fler kyrkor ;)
/Göran T
Att tänka fritt är stort.
Att tänka om är större.
Tage Danielsson

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Jag har faktiskt råkat ut för just sådan kopiering. Till min modell av Väderstads station byggde jag en scratchmodell av VSBJ:s lokstall så gott det nu går att gissa hur det såg ut (jag har bara sett ett fotografi av det, som visar stallporten och ena långsidan).

Och minsann, något år senare kan man på internet se fotografier av samma lokstall i modell som någon annan har gjort, kom nu inte ihåg vem eller i vilket sammanhang.

Det intressanta är att utseendet förefaller stämma exakt överens med min modell, så det är troligen modellen och inte den svårfångade förebilden som kopierats! Och vad ska man då säga om detta? Tja, that's life. Jag tror inte man kan hävda att man har några intellektuella rättigheter ens av ens egen tolkning av verkligheten, och byggnaden var ju inte gjord i kommersiellt syfte.

Mer intressant blir det så småningom när jag tänker bygga några kåkar utifrån min pappas ritningar. Undrar hur det ställer sig?

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Arne Lindgren »

Johan.. du hade ju bara halva huset. Så om nånting är lika på det du har byggd på dom okända sidorna så borde du kunna vara ganska säker på att det är en modell av din modell.
En kul grej vore att du lägger till nåt på den okända baksidan som går att ta bort om nån sätter dit det på ett likadant hus. T.ex en dörr som sticker ut.
Sen tar du bort dörren och byter ut alla dina bilder (som du tagit i två varianter) och undrar från vilket foto dörren kommer. :)

Personligen tycker jag att vi lär oss av varandra, hela tiden. Jag skulle bli stolt om nån använde "mitt" hus för att göra ett likadant. Vill nån bygga Idrottsgatan 7 i Haparanda så vaersgo. Det visar bara att modellen gav nån positiva vibbar och inspiration.

Sen växte jag ungefär 2 centimeter när Sture sa att han använde min materialidé för korrugerad plåt.
:)

Sture Bylén

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Sture Bylén »

Arne Lindgren skrev:Sen växte jag ungefär 2 centimeter när Sture sa att han använde min materialidé för korrugerad plåt
Ha, ha, bara du inte också ökade 2 kg i vikt för då får man det väl hett om öronen.. ;)

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Det har inte hänt så mycket på min anläggning på det senaste.Jag har istället lagt lite tid på att försöka färdigställa mitt Cc-lok.

Bild


Tendern ska bara ha lite bättring av färg. Jag har monterat en zimo-detektor och provkört lite .

Bild

Hytten är även den klar.

Bild

Jag hade också monterat drivhjulen på underredet men det visade sig att avstånd mellan hjulcentrum och koppeltapparna var för stort. Detta medförde för stora rörelser på vevstakar och tvärstycke. Det blev till att demontera dessa igen så att leverantören kan justera det hela.

Pannan väntar också på lite smådetaljer. Jag hade hoppats på att få klar den här byggsatsen undet julen men som allt annat så tar det längre tid än vad man tror.

Användarens profilbild
loktok
Inlägg: 1403
Blev medlem: 29 dec 2011, 20:25

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av loktok »

Lär bli en skönhet Thomas.Ser du har det äldre Brimalm underredet.Jag köpte en "fyndlåda" för några år sen med delar för 3 st Cc lok.Där saknades en del som Per L tacksamt fixa så att allt som fattades gick köpa seperat.Då upptäckte jag det finns olika chassiplåtar för drivhjulen.De nya verkar vara stela.

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av S Johansson »

Det här blir fint! Byggsatser till 1800-talslok är en bristvara! Och det gäller i ännu högre grad för färdigmodeller.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av 1956 »

Det där ser verkligen fint ut, Tomas! Mitt lok är SMJ-byggt och det går fantastiskt bra med SB-drivningen, har du den också?

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Tack för era uttalanden om mitt bygge.
Det är ju som ni vet Perl:s byggsats men Tumba lokverkstad har tagit fram ett driv. Han levererar också en flexiupphängning för drivhjulen.

Användarens profilbild
mikath
Inlägg: 1789
Blev medlem: 28 dec 2011, 20:00
Ort: Skultorp
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av mikath »

@Koster
Mycket snyggt bygge med riktigt fin yta på målningen.

/Mika
Bild

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

I väntan på delar så är pannan i bara mässingen.

Bild

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Bild

I väntan på delar till Cc-loket har jag pillat ihop denna Oa-vagn och lastat den med ett par lynx.

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Falk »

Snyggt Thomas! Trevligt att följa ditt fina lokbygge.
Och det är dessutom mycket glädjande att se att du rustar för Svenskt försvar mot den lede fi. Det har ju varit ett diskussionsämne i media sista tiden, men här har vi ju t o m bildbevis på att styrkorna samlas i det tysta... :D Vi kan sova gott om nätterna, känns tryggt för alla boende i Korted.
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av 1956 »

Frågan är bara hur långt de där puttefnaskkanonerna räcker mot Ryssen! :roll:

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Falk »

1956 skrev:Frågan är bara hur långt de där puttefnaskkanonerna räcker mot Ryssen! :roll:
Oj oj, de räcker långt... och glöm inte hemvärnet, Rikard! Dom e livsfarliga... ;)
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

glöm inte hemvärnet, Rikard! Dom e livsfarliga...
Absolut! Med sådana vänner ...

Användarens profilbild
arcego
Inlägg: 940
Blev medlem: 05 aug 2012, 18:32
Ort: Trelleborg

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av arcego »

P Falk skrev:
1956 skrev:Frågan är bara hur långt de där puttefnaskkanonerna räcker mot Ryssen! :roll:
Oj oj, de räcker långt... och glöm inte hemvärnet, Rikard! Dom e livsfarliga... ;)
Javisst, frågan är bara för vem...? :mrgreen:
Finns ju historier? om tyskarnas stridsvagnshinder i slutet av WW2, vilken tid det tog för ryssen att skratta på sig och vilken tid det tog att köra rakt igenom hindret.
Kanske samma här?

Användarens profilbild
mikath
Inlägg: 1789
Blev medlem: 28 dec 2011, 20:00
Ort: Skultorp
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av mikath »

P Falk skrev:
1956 skrev:Frågan är bara hur långt de där puttefnaskkanonerna räcker mot Ryssen! :roll:
Oj oj, de räcker långt... och glöm inte hemvärnet, Rikard! Dom e livsfarliga... ;)
Prostatagerillan är totalt livsfarlig...

/Mika
Bild

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Ja, då var det dags för Flanagan och Allen igen ...


Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Så var det dags för att visa nästan färdiga vagnar från SV.LV.

Bild
SJ litt CD6a

Bild
SJ litt Elc

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Falk »

Snyggt Tomas! Ser jättefint ut! :D
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Sgt pepper »

Koster skrev:Så kommer en liten uppdatering av Ålviks stationsområde.

Bild
Den dagliga pratstunden i väntan på lokaltåget från Gullringsnäs.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Hatten av och tackar mycket för fina och inspirerande bilder. Återkommer gärna längre fram med lite frågor [JC_doubleup.gif] /mvh Anders

Jan Frelin
Inlägg: 358
Blev medlem: 10 jul 2012, 08:17

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Jan Frelin »

Mycket läckert! Och bra plåtat.

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Tack Anders och Jan.
Det är bara att höra av dig Anders om det är något du undrar över. /Tomas

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Som jag skrivit ett antal gånger förut: Suverän kombination av landskapsbygge och bakgrundskulisser!

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Sgt pepper »

Koster skrev:Tack Anders och Jan.
Det är bara att höra av dig Anders om det är något du undrar över. /Tomas
Hej Tomas! Det börjar bli dax för lite "utsågningar" i tågbordet så att säga. Tänkte liga steget före i planeringen med vatten. Tekniken du använder för detta är det
typ grundfärg-bottenfärg-flera lager av båtfenissa med slipning efter torktiden i flera omgångar?
Mvh Anders :roll:

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Jag har gjort precis som du skriver. Färg i botten och flera lager båtlack på detta. Önskar du ett skogstjärn så låt botten vara mörk och om du vill att det skall grunda upp med en sandstrand så lägger du ljusare färger ju närmre land du kommer. Krusningar har jag fått då sista lagret flödas på riktigt tjockt. När detta torkar vilket kan ta en vecka så ändras ytans karaktär på sina ställen och kan då bli som ex. små krusningar. Detta har jag inte full kontroll på utan blir som det blir. /Tomas

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Arne Lindgren »

Koster skrev:Jag har gjort precis som du skriver. Färg i botten och flera lager båtlack på detta. Önskar du ett skogstjärn så låt botten vara mörk och om du vill att det skall grunda upp med en sandstrand så lägger du ljusare färger ju närmre land du kommer. Krusningar har jag fått då sista lagret flödas på riktigt tjockt. När detta torkar vilket kan ta en vecka så ändras ytans karaktär på sina ställen och kan då bli som ex. små krusningar. Detta har jag inte full kontroll på utan blir som det blir. /Tomas
Det här är båtlack. Jag har olika djup i sjön för att bilen ska få plats och efter ett halvår hade lacken sjunkit lite där det var djupt. Men det syns inte att det inte är djupt överallt.
Bild
Så om man ska sänka ner en dykdalb i ett hål i en hamn, eller sänka några Saabar eller lokomotiv så får man vara beredd att kompletteringslacka. Och lacka alltid hela ytan, det syns direkt när man lämnar en kant, och det går inte att slipa ner. Det syns bakom bilen.

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Bild
Ett Hg-lok dragandes på vagnar som är lastade med timmer passerar här Ålviken.

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Sgt pepper »

Koster skrev:Bild
Ett Hg-lok dragandes på vagnar som är lastade med timmer passerar här Ålviken.
Den va Go [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

I väntan på bättre tider i Gullringsnäs så kommer här lite gammal skåpmat.

Bild

Bild

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Bild

Så har jag äntligen fått SJ litt KA 689 på min anläggning.

Bild

Kyrkan lite mer i närbild.

Bild

Ett annat bygge som skall placeras ut när jag färdigställer den kvarstående delen av min anläggning.

Bild

Kyrkgäster på väg hem efter söndagsgudstjänst

Bild

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Falk »

Härligt att se dina bilder igen, Tomas. De ser väldigt fina ut både lokmodell, kyrka och kyrkobesökare. Verkstaden är ju lite av en favorit förstås, kanske beroende på att vi var några som fick lite förhandstitt av den då den presenterades på Dalaträffen hos Peo i Gräfsnäs nu i juli. Den kommer att bli fin när den smält in på övriga banan. :D
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av jogra »

En röst till för verkstaden, den är häftig!
Kom ihåg att komma ihåg.

Sture Bylén

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Sture Bylén »

Finns bara ett att säga: [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Falk »

Tack för senast ner i N Sandby. Trevligt med Kaffe o macka därute på trappen!
Funderade lite kring din verkstad... Hur har du gjort den fina putsade ytan på verkstadens vägg?
Har ett bussgarage, som du vet, som behöver slammas upp lite... ;)
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Hej Peter
Det var trevligt att träffas igen .Har planer på att besöka MRW ikväll men har inte adressen klar för mig. Har du möjlighet skicka ett PM.
Vad det gäller putsen på min verkstad så silade jag blästersand genom en damstrumpa för att få ett så fint material som möjligt. Penslade sedan väggen med lim och silade försiktigt över med sanden. Vände sedan på väggen för att få bort löst material. Tror att jag upprepade detta några gånger. Därefter målning med matt färg./Tomas

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Falk »

Tack Tomas!
Då får vi prova detta.
Har PM:at adress o mitt mobilnummer! Väldigt trevligt att du kommer på besök! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]
Varmt välkommen!!
/Peter
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Bild

Så en första bild på min mormors och morfars hus som till för 5 år sedan fanns i Bommersvik. Fastigheten ägdes av förbundsskolan Bommersvik där morfar var anställd som trädgårdsmästare och min mormor som husmor . Dom fick bruka fastigheten så länge dom levde. Den stod kvar ett antal år efter deras död men jämnades med marken för ca 5 år sedan. Förklaringen till detta skulle vara bristande underhåll. Min mor med hennes tre systrar och kusiner firade alla skollov här och vi har många härliga minnen därifrån. Bara 200 hundra meter ifrån deras hus lät Tage och Aina Erlander bygga sig ett hus där dom levde sina sista år. Mormor berättade att under perioden som han författade sina memoarer så promenerade han fram och åter timme efter timme för att sedan försvinna in några timmar för att skriva av sig. Samma mönster dag efter dag. Dom hade ett visst umgänge med kaffedrickande hos varandra. Vi har möjlighet att fortfarande samla ihop släkten och hyra in oss på förbundskolan där mat och logi kan ordnas. Då vi samlades där senast var deras gamla hus rivet men jag har lyckats få fram ritningar för att bygga upp det i modell. Jag får se om det blir ett diorama eller om jag planterar in det på min anläggning.

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Falk »

Jätteläckert, Thomas!
Roligt att kunna bygga efter en riktig förebild från din uppväxt.
Spännande arkitektur på kåken. Rabatterna är också väldigt snygga.
Svårt med blommor, lätta att det blir för mycket eller för lite av det goda. Här är det väldigt lagom, det märks att din morfar var trädgårdsmästare... [JC_doubleup.gif]
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Underbar miljö! Fastnade särskilt för regntunnan ...

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av S Johansson »

Finfint! Passar var som helst i Sverige!

Sture Bylén

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Sture Bylén »

Vilken spännande kåk, Tomas! Både arkitektoniskt och historiskt.
Välbyggd och atmosfärrik modell, till på köpet. [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Svenne

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Svenne »

Jättefint Tomas! [JC_doubleup.gif]

Hemtrevlig direktkänsla och realism. Kronan på verket är tegeltaken.

Sture Bylén

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Sture Bylén »

Nu är det ett tag sedan man fick se något nytt i denna intressanta tråd. 8-)

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Ja Sture det är mycket länge sedan. Jag är inne och läser Mötesspåret regelbundet utan att scanna allt men av olika anledningar så har mitt byggande varit på nollnivå.
Jag hade tron att det istället skulle öka när jag fick erbjudande att sluta tidigare i min yrkesroll. Men det dök upp erbjudande om att starta upp en liten rörelse för att hjälpa gamla kunder till mig.
Detta blev mer än jag räknat med och har tagit mycket tid men jag tror mig fått det på en lagom nivå nu.
Det andra är att jag monterat ner hela min anläggning och byggt ett nytt rum (lite mindre) där jag nu fått upp ett nytt tågbord. Där är jag igång med planering men det är inte mycket att visa upp för tillfället. Jag hoppas att kunna förmedla byggets gång längre fram.
/Tomas

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"