Toppbilden, visa:    


Någonstans i Sverige

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Ett litet bygge har ju faktiskt tillkommit. Fattas fortfarande lite detaljer och målningen fick bli för hand då spruta slammat igen efter att ej varit brukad på lång tid.
Hon är inte döpt ännu utan får vänta på det ett tag till. En liten hamn kommer således att finnas på den nya anläggningen/Tomas

Bild

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Jag det var ju en storartad början på "Någonstans i Sverige v. 2" i alla fall! [JC_doubleup.gif]

Sture Bylén

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Sture Bylén »

Ser man på! Då fanns det ju ändå något att redovisa.
Och mycket trevligt ser det ju ut. [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Jag har ju fått lite smånyp om att jag ska visa vad som hänt på min anläggning. ;)
Det är faktiskt så att det inte har blivit så mycket byggt under sista året. Men börjar mer och mer bli klar med vad jag vill försöka få fram. Jag kommer att försöka få in en hel det smalspår med miljö kring ett liten hamn. Lite transporter från ett kalkbruk. Några mindre stationer varav en med en vändskiva. Någonstans ett överlastningsskjul mellan smal och normalspår. Där någonstans får bli ett utgångsläge för fortsatt bygge.
Här följer några bilder på läget idag.

Bild
Ett bergsparti har jag byggt i ett av hörnen.

Bild
Närbild på bergsformationen

Bild
Kyrkan har jag börjat plantera in uppe på berget. Bakgrunden sitter bara löst på prov.

Bild
På andra sidan upplag av bef. byggen.

Bild
Jag hittade lite bilder som kommer från Modellgrafik. Dessa funkar också bra som bakgrund.

Bild
Vid stadsmiljö så hade dessa kunna användas.

Bild
Här ser man att jag delat av det förra rummet med en vägg. Dörren i mitten kommer från ett gammalt sparbankskontor någonstans i Halmstad.
Från berget till vänster kommer en bro ansluta till andra sidan. Här kommer bara normalspåret passera. Upptill är en gardinstång monterad som går runt anläggningen. En gardin kommer att dölja förrådshyllor ovan anläggningen.

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Falk »

Trevligt att se Thomas! Det finns ju en hel del att visa och det här var nog första gången som jag fick lite överblick, i alla fall lite grann... Spännande! [JC_doubleup.gif]
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Spännande! Inte minst som jag tidigare utnämnt dig till en av bakgrundernas verkliga mästare! Vi sitter nog de flesta bänkade och väntar spänt på fortsättningen!
Senast redigerad av Johan Molin den 01 mar 2015, 19:28, redigerad totalt 1 gånger.

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av S Johansson »

Fint. Lycka till med nystarten!
Inspirationen kommer förstås från väster! Massor med hamnmiljöer.
Det fanns väl inte smalspår så långt väster ut som på Koster, men väl på Bohus Malmön och i Munkedal. Och så Uddevalla m fl platser på Västkusten!
Bild

Göran T
Inlägg: 508
Blev medlem: 01 okt 2012, 11:36

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Göran T »

Kul att du är igång och bygger bana igen Tomas. De där bakgrundskulisserna ligger även i mina gömmor. De är alldeles för bra för att inte användas och småningom kommer de att hamna som kulisser i Rödesund.
Lycka till med fortsättningen av Någonstans i Sverige.
/Göran T
Att tänka fritt är stort.
Att tänka om är större.
Tage Danielsson

lars t
Inlägg: 115
Blev medlem: 27 feb 2012, 15:16
Ort: Hagfors

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av lars t »

Är det en modell av Kosters Kyrka du byggt? Tycker mig känna igen den. Båten: är den inspirerad av 'Rex' eller annan Kosterbåt?

Lars, som sommarbor på Norra Öddö sedan 50 år.

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Är det en modell av Kosters Kyrka du byggt? Tycker mig känna igen den. Båten: är den inspirerad av 'Rex' eller annan Kosterbåt?
Kykan påminner om den på Sydkoster men förebilden är Bråttensby kyrka i Herrljunga kommun. Jag sneglade åt Kosterbåtarna och då framför allt Rex när jag sökte efter båtprojekt. Nu är detta en byggsats från från Artitecs. Den är ombyggd för att efterbilda S/S Elsa enligt en artikel i Allt om hobby. Men just Elsa är lik Rex i mycket. Det var charmigt förr när man färdades över kosterfjorden med de gamla båtarna Rex,Stjärn 2,Kosterö, mm.

lars t
Inlägg: 115
Blev medlem: 27 feb 2012, 15:16
Ort: Hagfors

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av lars t »

Tack för svaret! Lycka till med 'Någonstans i Sverige'.

Lars

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Bild
Bild
Bild
Bild

Jag har nu mer eller mindre gjort klart detta hörn av anläggningen och kan börja planera lite mer spårarbete. Men det är som tidigare påpekats att närbilder med kamera avslöjar mycket. Har problem med bildladdningsprogrammet TinyPic så fler bilder blir det ej nu.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av 1956 »

Iii, vad dejligt! [JC_doubleup.gif]

PS. Prova med den här http://photobucket.com istället för Tiny Pic DS.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Håller med Rikard! Har haft god erfarenhet av Photobucket genom åren.

Håller också med Rikard att det var väldigt roligt att höra från dig igen och att flitens lampa har lyst under tiden. Blir mycket roligt att få följa! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Göran T
Inlägg: 508
Blev medlem: 01 okt 2012, 11:36

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Göran T »

Trevligt att se din nya bana växa fram Tomas. Och visst är det en smalare spårvidd som ligger vid tunnelmynningen? Det röda är fortsatt spårbyggnad samt vändskiva och tvåportars lokstall. Skall även detta vara smalspårigt?
/Göran T
Att tänka fritt är stort.
Att tänka om är större.
Tage Danielsson

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Jag skall testa ditt förslag Rikard. Jag har använt samma uppladdningsprogram i många år så det skadar inte att bredda vyerna. Både du och Johan tycks vara nöjda med detta så det är säkert bra.
Göran det är normalspår som går genom tunneln och skall hålla sig utmed väggen för att någonstans ansluta sig till en omlastningsbyggnad gemensamt med smalspåret. De röda spåren är som synes provbitar jag testar lite olika lösningar med. Jo, jag tänker ha smalspår med vändskiva, lokstall och sidospår. Kanske innan detta en ändstation typ Gräfsnäs där jag kan använda vändskiva för att ändra färdriktning. Jag letar efter någon förebild till lokstall så jag är tacksam för förslag. Vad har man för möjligheter att hitta en vändskiva som kanske med lite ombyggnad skulle passa in? Annas hobby har någon tror jag .
/Tomas

Göran T
Inlägg: 508
Blev medlem: 01 okt 2012, 11:36

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Göran T »

Annas hobby har en, det är riktigt. Vet inte alls hur den är och vad den motsvarar i skaladiameter. HSJ:s vändskivor var små; jag tror ingen var över 7 m i diameter men så hade man heller inga tendermaskiner.
4-spårsvändskivan i Rödesund är en bamse med sina dryga 18 m men där är ju tänkt att vända både smalspåriga som normalspåriga lok med och utan tender. Mitt bygge kommer från en slaktad grammofon inköpt på loppis för en 50-lapp men med en skivtallrik av vridstyvt stål och med en fantastisk lagring. Dessa båda parametrar avgjorde valet av den hemsnickrade varianten.
Ritning har jag på Tidaholms lokstall om du är intresserad (HSJ, två portar med tillbyggt vedförråd)?
/Göran T
Att tänka fritt är stort.
Att tänka om är större.
Tage Danielsson

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Sgt pepper »

Kanonjobb [JC_doubleup.gif] En annan skaver på att få inspiration... man kanske får det nu/Tack Thomas

HKN
Inlägg: 255
Blev medlem: 19 feb 2013, 19:16
Ort: Surahammar

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av HKN »

Jag håller på att bygga en vändskiva från Annas. Den är visserligen ganska stor, så just den kanske inte passar in här, men ett kul bygge är det i alla fall. Hittar Du en med rätt dimension så slå till.

/Hasse
Värmländsk visdom: Tänk på att en lever en kôrt ti, mens en ä dö väldigt länge ...

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Låter intressant med ritningen på Tidaholms lokstall Göran. Jag har inte lyckats få någon träff på nätet hur den ser ut. Jag skickar ett PM.
Roligt om man lyckas ge någon annan inspiration då jag själv fått detta från många på forumet. :)
Jag skall titta på de olika vändskivorna som Annas hobby har för att se om någon passar in i den svenska miljön.
/Tomas

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Så var det dags att visa lite av vad jag gjort sen sist. Det har inte hänt så mycket men jag har lite olika projekt på gång. Jag har börjat bygga en liten hamn. En brygga har blivit till samt en början på ett omlastningsmagasin. Ett försök till båtbygge har också börjat ta form efter att jag lärt mig lite teknik för detta på modellbyggarträffen som jag var med på i augusti. Där började jag också bygget på förrådsbyggnaden.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av S Johansson »

Oj! Här har hänt mycket. Djärvt att våga riva och bygga nytt. Grå bohuslänska klippor har tillkommit, en hamn, byggnader och ett skrov. Fint! Fiskebåt eller fraktskuta? /SJ

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Som sagt, dags att ta på sig haklappen igen! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] :-T :-T

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Falk »

Men så trevligt det ser ut Koster! Här händer ju massor. Den bryggan går inte av för hackor. Inte skjulet och båten heller, för den delen! Fantastiskt bra jobbat! [JC_doubleup.gif]
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Göran T
Inlägg: 508
Blev medlem: 01 okt 2012, 11:36

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Göran T »

Wow!
Bild
Det blir riktigt fint Tomas. Och arbetet med skutan har ju avancerat en del sedan i augusti.
Kör på bara!
/Göran T
Att tänka fritt är stort.
Att tänka om är större.
Tage Danielsson

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Så har det gått några månader igen. Inget gjort vid banan men har börjat bygga lite fordon. Det som nu står på byggbordet är vagnen SJ litt Q14p. Koppel,dekaler samt lite vädring skall också till.

Bild

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Underbar liten vagn! Sockerbruk på gång?

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Den är nog snarare tänkt som en cementvagn.

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Så har det gått ett par år sedan jag skrev något här!!!! Mycket annat har stulit tid i från byggandet. Jag har dock byggt lite vagnar och hus som jag ska visa senare. Det har hänt en hel del på var någonstans vi vill visa upp våra byggen mm. Många använder facebook andra egna bloggar för att nämna några. Jag tycker själv det blir lättare att söka sig till olika sidor i ett forum som detta. I facebook är det lätt att ex.ladda in bilder så jag kan förstå att många väljer det och samtidigt lätt nå ut till många. Men jag väljer att fortsätt här.
Min gamla anläggning har jag rivit helt och hållet och håller nu på att bygga upp en ny helt i smalspår. Skalan jag nu bygger i är H0n3.
Mitt val har blivit att bygga i modulform. Men ej att flytta med till olika körningar. Jag vill ha möjlighet att montera ner anläggningen.
Hela sträckan runt rummet är ca 12m. Material har blivit playwood. Jag visar här några bilder på hur dessa ser ut. Den första modulen är en del att ett stationsområdet som består av två moduler. Det kommer fortfarande vara en avbildning "Någonstans i Sverige" men nu i smalspår och mycket hämtat från VGJ och AGj. Styrning av växlar kommer ske med MGP:s material. Ser nu att det är lite nytt på linjalen ovan vad det gäller bildhantering. Får läsa på lite och återkommer med bilder imorgon.

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av FredrikÅ »

Hej Tomas,
Jättekul att du har kommit igång igen och det är nog inte bara jag som väntar med spänning på dina byggbilder.
Din gamla anläggning var ju i en klass för sig med fantastiska bilder.
Finurligt att bygga en demonterbar anläggning. Skulle vi flytta får jag antagligen sätta tigersågen i anläggningen :shock:
En fin atmosfär som finns här på Mötesspåret är väl värd att värna om. Trevligt om man kan samlas här på olika sätt.
Återigen härligt att du är på gång :-T
/Fredrik

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

anl.1.gif
Jag bygger moduler som sen vilar på 2"x 2" reglar. Dessa är skruvade i våg på kraftiga vinkeljärn fästa i väggen. På bilden är en modul borttagen för pågående arbete.
Bilagor
Här ligger modulen i pågående arbete. Har monterat tre växlar med styrning från servomotorer. En vändskiva är också monterad. Den styrs från ett kort tillverkat av Möllehems gårdsproduktion. Jag har byggt ett litet ställverk där jag han styra 6 växlar och vändskivan. Detta är infällt i framkant på modulen.
Här ligger modulen i pågående arbete. Har monterat tre växlar med styrning från servomotorer. En vändskiva är också monterad. Den styrs från ett kort tillverkat av Möllehems gårdsproduktion. Jag har byggt ett litet ställverk där jag han styra 6 växlar och vändskivan. Detta är infällt i framkant på modulen.

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

anl.12.gif
Här är modulen lagd på plats igen. Fördelen är att kunna lyfta modulerna vid arbete och på ett helt annat sätt komma åt. Montera växlar och styrning var en barnlek jämfört med att montera i en fast liggande skiva. Problemet blir naturligtvis rälsen som måste skarvas på ett bra sätt. Först gäller det att inte placera växlar som hamnar i en skarv. Sen har jag funderat mycket på hur detta ska gå till och har en plan som jag får återkomma till.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Kul att se att du är på gång igen!

För er andra: För mig var Tomas en av de förstaanvändarna i Sverige av att göra fotobakgrunder, med stor framgång! Ett koncept som jag tror jag mötte först hos Doug Tadsold i USA, och en stafettpinne Tomas övertagit med den äran!

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av PeO »

Gott att se lite livstecken från din bana igen. Av förklarliga skäl kretsar mina tidiga järnvägsminnen från den banan.
Station VGJ typ 4, jag har två byggen "på gång". Den ena har stått snart 10 år och väntat på fönster, den andra har fått belysning, men väntar på inredning. Stationerna gjordes nog efter samma ritning, men varje snickare satte personlig prägel på smådetaljer. utsnidningen på fönstren är lite olika, men frågan är om man kan se skillnaden på en Ho-modell. Nu har jag bara mätt på Sollebrunn, Gräfsnäs-AGJ=Björsared, Kvarnabo och Anten, men det skiljer några centimeter på hur de olika jacken är utskurna på fönster- och dörrfoder. Fönsteretsningarna fick bli ett genomsnitt av dessa, jag hoppas ingen protesterar.
Att bygga i sektioner, som du gjort underlättar servicejobb, helt klart. Man blir inte rörligare i kroppen med åren, även om man önskar det.

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Falk »

Åh vad roligt att se att du är på G igen, Tomas!
Att bygga i moduler, eller göra det demonterbart är ett bra alternativ om man är lite osäker på ytan man har att röra sig på.
Väldigt prydligt och fint på undersidan, vilket förstås underlättar kompletteringar och ev felsökning.
Gott att se dig här igen Tomas!
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Lokstallet som jag håller på att bygga känns kanske igen,det är HSJ:s lokstall i Tidaholm. Detta har Göran Tholin byggt i modell på sin anläggning. Göran har varit snäll och fotat ritningar till mig. Min modell saknar fösterrutor och lite måleri innan bygget känns klart.
Lokstallet som jag håller på att bygga känns kanske igen,det är HSJ:s lokstall i Tidaholm. Detta har Göran Tholin byggt i modell på sin anläggning. Göran har varit snäll och fotat ritningar till mig. Min modell saknar fösterrutor och lite måleri innan bygget känns klart.

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Detta bygge av båten Bohuslän är en av många anledningar till att mj-bygget legat nere.
Detta bygge av båten Bohuslän är en av många anledningar till att mj-bygget legat nere.

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Små fordonsmodeller som väntar på att bli utplacerade igen.
Små fordonsmodeller som väntar på att bli utplacerade igen.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Det blir många tummar upp här, men särskilt för denna:

Bild

[JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
P Ekstrand
Inlägg: 623
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:33
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Ekstrand »

Hej !
Koster skrev: Bild
Kul att se [JC_doubleup.gif]
Vad använder du för kraftöverföring mellan stegmotorn och vändskivan ?

MvH
Pär

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Hej Per.
Det är en byggsats för smalspår som jag satt ihop. Kraftöverföringen via remdrift. Om du vill kan jag ta några närbilder.

/mvh Tomas

Användarens profilbild
P Ekstrand
Inlägg: 623
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:33
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Ekstrand »

Hej !

Ja de skulle vara intresant :-)

MvH
Pär

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Bild tagen under byggets gång.
Bild tagen under byggets gång.

Användarens profilbild
P Ekstrand
Inlägg: 623
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:33
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Ekstrand »

Hej !

Ser väldigt prydligt ut [JC_doubleup.gif]

MvH
Pär

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av S Johansson »

Vad roligt att se att du är på gång med nya projekt. Vågar du gå in i Kostersundet med Bohuslän?

Användarens profilbild
Koster
Inlägg: 333
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:15
Ort: Partille

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Koster »

Så har ett helt år passerat sedan jag senast visa något här. Inte går det fort men lite har jag fått gjort på min anläggning. Jag har bl.a börjat bygga i nollan (smalspår) vilket är riktigt roligt. Lite större skala är bra för trötta ögon.Kommer visa lite av detta senare. Det lär inte bli något rälsbyggande utan förmodligen bara fordon. Men här blir några bilder på min status just nu.

En mellanstor bild - 600 px bred

En lite mindre bild - 400 px bred

En liten bild - 200 px bred bara

En mellanstor bild - 600 px bred

En mellanstor bild - 600 px bred

Det blir något fel med skärpan på bilderna. Förmodligen något fel i min hantering,så jag får läsa på lite bättre nästa gång.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av Johan Molin »

Så har då äntligen bakgrundskulissernas mästare visat några inspirerande bilder igen! Det är bara att buga och tacka (resten skäms ju sannerligen inte för sig heller)!

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av ErikB »

Mycket snyggt på min ära! Beundrar allt men lägger speciellt märke till färgmatchningen mellan 3D-landskap och bakgrunden. Svårt att se var skarven finns! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av P Falk »

Vad roligt att se dina bilder igen Koster!
Och precis som pojkarna säger här tidigare så är det riktigt snyggt modellerat och tillfixat avseende övergång mellan landskap o bakgrund.
Du har fått till känslan riktigt bra. Snyggt! :-J :-T
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Någonstans i Sverige

Inlägg av 1956 »

Instämmer, snyggt som attan! [JC_doubleup.gif]

Dessutom mycket trrevligt att få ny input från det gamla gardet.

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"