Toppbilden, visa:    


Åter på banan!

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Inte mycket till aktivitet i denna tråd i år. Sist jag redovisade något byggande tror jag var i oktober förra året!

Nu ska jag försöka skärpa mig och här kommer en redovisning av den gångna veckans jobb:
Det är nu fem år sedan jag byggde hamnen i Jefferson City med bl.a. den långa REA- (Railway Express Agency)- byggnaden tvärs över tunnlarna in till resten av banan. Mycket lång var kåken:
DSCN2675.JPG
Med tiden har det tillkommit en hel del saker runt omkring men det förtar inte det faktum att det blev två långa monotona rader med likadana fönster i en lika monoton tegelfasad:
DSC_4212.JPG
Så nu har jag kapat bort de tre sektionerna längst till vänster och istället fogat in en gammal pappbyggnad med fasadtextur från Kingmill Enterprises. Dessutom är ett par fönster utbytta och ett par igenmurade. Till detta nya stora dekaler som visar vilka som hanterar gods i resp. byggnad. Tycker att jag fått lite mer liv och variation i bilden så här:
DSC_4268-1024.JPG
/Erik
Senast redigerad av ErikB den 07 aug 2022, 21:03, redigerad totalt 1 gånger.
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

[JC_doubleup.gif]

Jag kan inte kommentera så mycket; dina fina bilder talar för sig själva!

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Anna-Carin »

Mycket lyckad amputation, och den större skylten för Railway Express Agency gjorde verkligen skillnad! De subtila fönsterförändringarna också. :-T

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Jag förutsätter att i den postindustriella världen har "Express House" döpts om till "Espresso House" ... :=Koko

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Tack ska Ni ha, Johan och Anna-Carin! Till Johan vill jag bara säga att "Espresso House" låter lite väl futuristiskt i mitt 1950-tals samhälle. Så långt in i framtiden vill jag inte skåda. :=nee

Dock fick inlägget mig att börja tänka (!). Två så likartade skyltar i samma färg och stil med likartad text bredvid varandra blev inte visuellt lyckat. Kanske bättre så här:
DSC_4272.JPG
Eventuellt kan en lite mindre skylt i annan utformning platsa där uppe till vänster för att dölja ett par gamla skador på fasaden; vi får se.

Och nu är det snart dags att börja med höstens projekt. Hoppas jag har att göra ett tag med detta! :-r2
DSC_4275.JPG
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Ny skylt med ny text i ny färg. Det är aldrig för sent att ändra sig! Så här är jag nöjd för tillfället men för säkerhets skull har jag gjort skylten "avhakbar" så jag kan ta bort/byta ut utan att riskera fler fasadskador.
DSC_4276.JPG
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Ypperligt!

Och för ordningens skull: Jag är verkligen ingen vän av Espresso House. Själva idén med "amerikanskt café" känns som en självmotsägelse. Sedan har jag tyvärr tvingats ta mig an gravida kvinnor med sjukskrivningsbehov och utan kollektivavtal, där t o m en café-ägare vägrade godkänna mitt intyg (arbetsgivarna ansvarar ju för första två veckornas sjukskrivning och har självklart ingen rätt att neka ett läkarintyg)!

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Enda gången jag "tvingats" dricka amerikanskt kaffe var på Starbucks i Peking(!) Det var ingen höjdare! :-Dia Och det var säkert inte kineserna som förstört blasket; dom var nog så illa tvungna att hålla sig till kedjans originalrecept.

Usch! [JC_doubledown.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Jag har tvingats leva med det under ett helt år. Amerikanskt kaffe är en märkvärdig kombination av att smaka bränt och vattnigt på en och samma gång ... :-Dia

Det är intressant när vi har varit i Italien, och satt oss ned på ett café i någon mera turistisk stad som t ex Verona, så har vi bett om "due caffè per favore". "Caffè" innebär alltid espresso för italienarna själva. Men eftersom vi tydligtvis omedelbart känns som turister frågar servitören ibland "Caffè Americano?", och när vi då svarar, "No, caffè espresso" skiner han/hon upp i ett stort leende!

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Åter på banan!

Inlägg av thorpe »

Det där känns igen! :suck:
I nästan fem år var jag tvungen att sörpla i mig sörjan när det bjöds på kaffe. Jag hade turen att hitta en "Gröna vågen" butik i grannskapet där det gick att inhandla kaffebönor i lösvikt så med en kaffekvarn fixade det sig. Det roliga var att ingen av mina amerikanska bekanta klarade av "svenskt" bryggkaffe sånär som en god vän med norska rötter.

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Två veckor senare har arbetet med "Stewart´s rods" kommit en bit på väg. Huset med alla sina tillbyggnader har gått bra att bygga i "sub assemblies" vilket underlättat mycket.
DSC_4286.JPG
Närmast på tur nu står att foga ihop de fyra byggnadskropparna så att resultatet blir ungefär så här:
DSC_4287.JPG
Sedan ska det dit en lastbrygga på baksidan, lampor och trappor m.m., m.m.. Och sedan måste jag göra plats för kåken någonstans på anläggningen. Jag tror jag vet var men säger inget nu; jag vill ju ha möjlighet att ändra mig! :-r2
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Det ser väldigt typiskt amerikanskt ut! "fallfärdigt" / "ramshackle"? Mycket stämning i den kåken med sina nästan slumpmässiga utbyggnader!

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Åter på banan!

Inlägg av thorpe »

Den där oredan till byggnad verkar bli ett mycket trevligt tillskott i din bebyggelse. [JC_doubleup.gif]

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Tack ska Ni ha! [JC_doubleup.gif] Kan tillägga att den troliga placeringen blir hos skroten "James Rust Metals". Och i så fall kan ju ett skylt med "Stewarts rods", med en fisk som symbol för en metspöfabrik, inte platsa något vidare. Den skylten får pryda någon lämplig byggnad borta i JC Harbor istället. Vad det ev. blir för skyltning på detta huset får vi se med tiden! Det ger sig nog. :-CO
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Så besvärlig du blev nu då! Nu får man ju börja tänka.

Orson's Weldings kan ju vara en tanke.
Sedan bör du ju ha ett litet National Guard's-kompani också. Huserat i Obama's Barracks kanske?
Donald's Trumpets kanske tillverkar blåsinstrument.
Porter's Cole Slaw bör ju vara omtyckt någonstans. Eller kanske Cole's Porter?
Helen's Mirrors. (???)
Emmanuel's Macrons - fast de var väl inte uppfunna ännu på "din" tid.
Tommy's Steel kanske?

Usch nä, nu orkar jag inte mera för ikväll.

Baronen
Inlägg: 196
Blev medlem: 07 jul 2020, 20:47
Ort: Borlänge

Re: Åter på banan!

Inlägg av Baronen »

…å kvarnägaren Glenn kan leverera mjölet till banankakorna från Josephines bageri. :=u

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Tack för goda namntips! Huruvida det blir något av dem, något helt annat eller inget alls står än så länge skrivet i stjärnorna.

Ett vet jag dock. Om jag hade byggt svenskt i stället för amerikanskt hade det blivit ett företag i park- och trädgårdsförsköningsbranschen:
Molins Fontäner
/ :-CO
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
BR78
Inlägg: 724
Blev medlem: 15 aug 2014, 12:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av BR78 »

[JC_doubleup.gif] :play:
Medlem i MRW: http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Jag satt i morse och funderade på "Eriks Talpedagogiska och Sjukgymnastiska Institut" men kom fram till att det vore inte särskilt snällt ... :=u

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Läser vad Du skriver Johan men jag är inte säker på att jag förstår? Var kommer sjukgymnastiken in i bilden? :=nee :-r2
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Erik hette väl även Grönköpings grundare?

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Han ska finnas på plats i Hjo ...

Bild

Erik den L... och H ...

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Nu ramlade polletten ned Johan! :=f Läst och förstått. :-BS Tur att jag inte bygger svenskt! :-CO
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Jag erkänner; det var en aning (avsiktligt) långsökt ...

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Det tar sig! Jag tror huset är färdigt nu; någon skylt kanske tillkommer. Jag tackar för alla namnförslag som inkommit men lutar åt att verksamheten får behålla namnet "James Rust Metals" men med tillägget "Cutting and Welding" syftande på att det inte längre gäller ren skrothantering. Här ska också tillverkas något, kanske såna där bränsletankar som står/stod utanför alla amerikanska småhus med fotogen- eller oljekaminer? Och kanske kan man svetsa ihop lite mjölkkannor också?
DSC_4327.JPG
DSC_4328.JPG
Området ifråga såg ut så här häromdagen:
DSC_4289.JPG
Lite tommare idag:
DSC_4329.JPG
Men det ska nog gå bra att stöka till det hela igen! :-Sorry
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

M a o dags att leta reda på haklappen igen!

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Åter på banan!

Inlägg av thorpe »

Instämmer med föregående kommentator!
Var i hela friden ligger haklappen...? :?
Efter ett inte så positivt meddelande om en kär bekant i "dina trakter av Wisconsin" så ser jag mer och mer hur ditt arbete börjar likna de minnen jag har av hur det såg ut!
Keep it up! [JC_doubleup.gif]

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Tack för glada tillrop Johan och thorpe! Jobbar vidare med markberedning och sånt; återkommer med bilder när det finns något att visa! :-BS
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Markberedningen har avancerat så långt att jag kan testa byggnaderna på plats. Sanden är lite för ljus tycker jag; får ta till mitt gamla knep med att stryka på det som blev över av morgonkaffet! Snart börja det roliga med att komplettera med folk och fordon. För att inte tala om råvaror för vad som nu ska tillverkas på platsen samt färdiga produkter. Först då får vi vet vad dom gör här! :-BS
DSC_4331.JPG
DSC_4333.JPG
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Det där kan givetvis bli hur fint som helst - och vi är ju vana vid att bli bortskämda!
Enda problemet uppstår väl för dem som ska ta sig upp för trappan till dörren på sidan ... :=u

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Tänkte inte på det Johan! Återkommer efter åtgärdande. :-scr
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Tittat på alla sidor men ser ingen trappa som bjuder på problem Johan. Lite mycket gräs kring trappan till vänster men den används i alla fall inte så mycket :-haha !
I övrigt börjar det likna en mekanisk verkstad som sysslar mest med reparationer av redskap och maskiner för jordbruk och industri. Tror jag. :-CO
DSC_4348.JPG
DSC_4350.jpg
DSC_4351.JPG
(ser nu att det glappar lite till höger under pannrummet. Får fixa det i morgon!)
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Bättre och bättre dag för dag!

Jag menade denna trappa:

Bild

... men skuggorna kan bedra, den kanske står stadigt på ett par fundament på marken!

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Jajamän, trappan når ända ned till marken! Synd bara att det är lite skumt där inne i smygen. Ska kanske måla trappans "bärbalkar" (vad heter det?) i lite ljusare kulör? :-J
Syns kanske lite bättre här:
Skärmklipp3.JPG
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Åter på banan!

Inlägg av HLS »

"vangstycken"
:-)
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Tack HLS! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Vangstycken? Och jag som är djupt indoktrinerad sedan unga barnsben av min far arkitekten? Aldrig hört uttrycket förut!
Men det hette kanske någonting annat på Sölvesborgsmål ...

(Jag tvivlar inte ett ögonblick på att Hans vet vad han pratar om. Men det är ju lite roligt hur somliga uttryck blir självklara för en själv som inte är det för andra, och likadant tvärtom! Det är språkliga finesser vi måste försöka värna om)

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Åter på banan!

Inlägg av HLS »

Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Tack Hans!

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Börjar nog snart bli färdigt med "projekt Stewart´s rods". Det tak i korrugerad plåt jag lagt på pannrummet var jag inte särskilt nöjd med. Dels var materialet från Bar Mills inte så realistiskt. Det bestod av pressad papp med i och för sig hyfsad korrugering men det var för tjockt och om man då lägger på det lite slarvigt som jag gjorde såg det inte bra ut (se tidigare bilder i tråden). Alltså gjorde jag ett nytt, slätt, falsat plåttak som jag hoppas ser bättre ut:
DSC_4369.JPG
Eftersom projektet bytt namn och verksamhet under arbetets gång blev ju skyltningen över. Den har nu hamnat på en byggnad i Jefferson City Harbor som förser hugade stadsbor med spön m.m. för fritidsfiske i floden:
DSC_4367.JPG
Och det lilla tornet med vindflöjel passade ju inte heller in i metallbearbetningen hos James Rust Metals. Det får i stället förgylla hamnkontoret/hamnmagasinet i JC Harbor:
DSC_4366.JPG
DSC_4365.JPG
Slut för nu! :-J
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »



Passande ...

Med ett av Royal Navys vackraste fartyg någonsin (R09 Ark Royal av 50-talsstuk alltså ...).

Och när alla trodde att Roddan knarkade satt han på sitt hotellrum och byggde järnvägsmodeller ...

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Jag förstår ju att han drog in rätt mycket pengar på sitt artisteri men jag trodde att allt gick åt till modelljärnvägen. Att han hade råd med en så stor båt hade jag ingen aaaning om! :-CO
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Nä där bräckta han till t o m de ryska oligarkerna.

Eller som min gamla mormor brukade säga om någon grötmyndig person som hon ville sätta på plats; "Nu ska vi bräcka till honom så han åker ur taxeringskalendern" ...

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Inte mycket har hänt här hemma sen sist. Dock har jag städat upp bland bakgrundsbyggnaderna i "inre hamnhörnan". Tror jag nöjer mig så här:
DSC_4451.JPG
Så nu får det bli korsord och pussel tills jag kommer på något nytt vettigt att jobba med! :=nee
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Korsord är väl vettigt? I synnerhet om de är konstruerade av Hans Christian Nygård!

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

HCN:s korsord brukar vara jobbiga men bra. Och Enzendo Vaddoro är ju en klar favorit. Lite svårare har jag för Åsa Bodell; hennes "Åsas rosa" i Mästarkryss brukar ta några timmar! Men ikväll får det bli "Atlantens årstider" och "Irlands fyrar" på Kunskapskanalen istället!
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Åter på banan!

Inlägg av Johan Molin »

Det roliga med HCN är hans halsbrytande associationsförmåga!

Smörsångare?
---
Flottbas! :=f

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

Eller ännu bättre Johan: "Flottbas" kan bli smörsångare, amiral, Karlskrona och Scapa Flow. Samt några fler!
Nog för i kväll./Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Åter på banan!

Inlägg av ford1929 »

snyggt bygge Erik... :-T
Roger(Forden)

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Åter på banan!

Inlägg av ErikB »

En gör så gott en kan... Tack Roger! :-J
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"