Toppbilden, visa:    


Lite spår

KOLO
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 feb 2012, 21:53

Lite spår

Inlägg av KOLO »

Tänkte att jag skulle ha något trevligare att fota modellerna på, så jag gav upp lödandet för ett tag och har försökt mig på att på ett litet diorama (nåväl jag har börjat i alla fall).

Limmet är inte riktigt torrt på bilderna nedan. Handknackat C55 på träslipers, 18,4m rakspår (tror ritningen var från BJ). Gruset (ballasten) är kanske lite grovt för Svenska förhållanden, men jag gillar kornstorleken.
Bild
Bild

Nu får det stå och torka tills i morgon, sen får jag gå på det hela med lite färg.

Kjell
Medlem i MRW http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Stefan Jönsson
Inlägg: 836
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:05

Re: Lite spår

Inlägg av Stefan Jönsson »

Trevligt, Kjell!

Ett par vagnar av den här typen kanske kunde vara användbara vid det fortsatta banbygget? Skissen/ritningen är norpad ur Järnvägs-Teknik 3/1959.

Bild

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Lite spår

Inlägg av 1956 »

Mycket läckert, men jag vet inte om jag håller med dig om kornstorleken.

KOLO
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 feb 2012, 21:53

Re: Lite spår

Inlägg av KOLO »

Stefan Jönsson skrev:Trevligt, Kjell!

Ett par vagnar av den här typen kanske kunde vara användbara vid det fortsatta banbygget? Skissen/ritningen är norpad ur Järnvägs-Teknik 3/1959.

Bild
Ja ett par såna där vore trevligt att ha, kanske man skulle få tummen ur och börja bygga på den där banan någon gång om man hade ett gäng.
1956 skrev:Mycket läckert, men jag vet inte om jag håller med dig om kornstorleken.
Tackar Rickard. Kornstorleken, för stort, för smått eller lagom?

Efter liter mer slabbande med färg, pigment, rostmålning av rälerna blev det ju riktigt kul att fota
Bild
Bild
Bild


En nyreviderad SNJ 1888 till SJ märkning, en gammal ärrad 1886 väntar på att bli reviderad:
Bild

Kjell
Medlem i MRW http://www.mrw1.se

Skriv svar

Återgå till "Mitt Diorama"