Jahaollef skrev:P Ekstrand skrev:Vad ska det bli I det stora hålet ?
MvH
Pär
Jahaollef skrev:P Ekstrand skrev:Vad ska det bli I det stora hålet ?
Hoppas kunna förstärka just det där "igenkännandes lycka" när jag senare i vår skall släppa in Preiserfolket med kombibilar och släpvagnar förvirrat springande och släpande på skiftande sorteringsfraktionerJohan Molin skrev:Inte hade jag anat att man kunde få igenkännandes lycka att dyka upp vid visning av en "återvinningsanläggning"W i modell! Kul variant (som dock nog tyvärr skulle bli rätt stor i skala H0)!
ollef skrev:Hoppas kunna förstärka just det där "igenkännandes lycka" när jag senare i vår skall släppa in Preiserfolket med kombibilar och släpvagnar förvirrat springande och släpande på skiftande sorteringsfraktionerJohan Molin skrev:Inte hade jag anat att man kunde få igenkännandes lycka att dyka upp vid visning av en "återvinningsanläggning"W i modell! Kul variant (som dock nog tyvärr skulle bli rätt stor i skala H0)!
------------------------------------
Har dragits med en elak förkylning och fått stanna hemma ett par dagar och passat på att återuppta ett annat delprojekt i samma ände av bygget.
Modellen av verkstaden vid Sala stationsområde som legat och vilat taklös sedan hösten.
Kompletterade den den med ett "plåttak" tak av ribbad styren.
På modellen är det trots allt det stora taket som dominerar så för att inte få det att se för tomt ut
kompletterade jag förutom med skorstenarna även med några etsade specialdetaljer, stege, snörasskydd och hängrännor med stuprör.
Tyvärr blir dessa tunna detaljer rätt så känsliga nr man skall hantera modellen under bygget.
Får se hur länge de hänger med.......
En detaljbild från marknivå
Som den petimeter man nu är så var man ju tvungen att kontrollmäta bygget i efterhand också
Det är ju otroligt braollef skrev:
En detaljbild från marknivå
Försöker i alla fall hålla isär verklighet och modellvärld, men hur det går på en skala ........... kan man ju ibland fundera på.P Ekstrand skrev: Är du säker på att det fortfarande är N skala du håller på med Med vänlig hälsning, Pär
N-skalan??? som jag gav upp för många år sedan, man bara blir mer och imponerad av ditt skapandeollef skrev:Försöker i alla fall hålla isär verklighet och modellvärld, men hur det går på en skala ........... kan man ju ibland fundera på.P Ekstrand skrev: Är du säker på att det fortfarande är N skala du håller på med Med vänlig hälsning, Pär
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fick hem lite lösgodis i påsar från Shapeways (Rail-N-Scale)
Och efter lite besök i slip- och lackverkstan presenteras de nu här som lördagsgodis.
Skulle egentligen bara ha containerbilen, men kunde inte motstå frestelsen att köpa några till
Ha en trevlig helg
Nåja, en god början på något vackert i alla fallMavve2011 skrev:Lika vackert som vanligt
Får önska detsamma!ollef skrev:Får önska en fortsatt Glad Påsk!
ollef skrev:förbereda för att överbrygga Ginnungagapet
Asken Yggdrasil då, förstås?ollef skrev:väntar på sommargrönskan.
Helt riktig iakttagelse Peo!PeO skrev:Måste vara gott om personal på den plåtolackverksta'n om alla de bilarna redan är färdiga
Oj. Det blev bra. Riktigt bra. Hur gjorde du med fönsterrutorna?ollef skrev:Två 245:or från Rail-N-Scale, än så länge utan rutor.
Trevlig modell med tydlig 245-karaktär. Lättmålad då den har väl avgränsade ytor från printningen.
Tre stycken XC 70 från Madaboutcars. Inte fullt så tydlig karaktär, men det syns att det är en Volvo
Inte heller lika lättmålade då de olika ytorna inte är lika tydligt markerade i printningen.
Lite Amerikanskt, också från Madaboutcars:
Två stycken Buick Electror i lite skiftande skick....
Och så ett par fordon för de breda pojkarna - Dodge Ram 3500
robbox skrev: Oj. Det blev bra. Riktigt bra. Hur gjorde du med fönsterrutorna?
Jo som ni säkert redan har noterat så råder det en väl utvecklad byråkrati i Engelsfors/Dramboregionen, som vi tacklat på olika sätt.ollef skrev:Nu återstår det en sak att ordna innan Miljö- och Energienheten kan få sin certifiering fullständigt godkänd, även för deltagande på MJ-mässor och modulträffar.
Det jag köpt in kommer från Shapeways (som kan ses som en massa marknadsstånd med olika konstruktörer som får sina 3D-produkter utskrivna och levererade via Shapeways).tågtyckarn skrev:Både blåmalm och rödmalm. Mycke Västmanlänskt.
Jag undrar lite hur du hittar och beställer i 3D djungeln.
Nja, det verkar som om förvaltningen har semesterstängt och inkommande ärenden får vänta..........ollef skrev:Får väl se om det kommer in en anmälan till miljöförvaltningen.....
Ser ut som isbjere der flyder på ån, folk undrer nog, Hvorfra kommer isbjerg midt på sommaren?ollef skrev:Nja, det verkar som om förvaltningen har semesterstängt och inkommande ärenden får vänta..........ollef skrev:Får väl se om det kommer in en anmälan till miljöförvaltningen.....
Nedskräpningen blir allt värre i ån.
Och då inga anmärkningar inkommit har firma Svenssons Anläggning & Entreprenad även påbörjat arbetet vid den andra tunnelmynningen mot Gubbfallet.
Nya bergsformationer tar form ovanför de gamla återanvändna skärningarna.