Toppbilden, visa:    


En liten titt bakom kulisserna

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

En liten titt bakom kulisserna

Inlägg av Mölle-Mats »

En av alla de eldsjälar som lägger mycket av sin fritid på omvårdnad och körning av ånglok, har i gruppen "Åbglok, Steam Train" på Facebook efterlyst lite mer bilder och info kring dem som jobbar med tågen och lite mindre av "förbisvepande tåg" (speciellt videosnuttar "delade" från amerikanska siter).

För att försöka tillgodose hans önskemål så har jag klippt om lite gammal skåpmat från förra höstens körningar på Hallandsås med två B-lok, och koncentrerat mig på de delar av materialet där jag "kikar in bakom skynket" och beskådade allt för- och efterarbete vud lokstationen.

Jag lägger ut materialet även här på Mötesspåret, ifall någon till äventyrs är intresserad av att se de igen (det ingick ju i min hJulkalender 2015, så många har väl i princip sett det tidigare, även om det är en omklippt version som nu är aktuell).

Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: En liten titt bakom kulisserna

Inlägg av Mölle-Mats »

Här kommer så det andra och avslutande avsnittet i min lilla miniserie om vad som sker "bakom kulisserna" med ånglok efter det att dagens körning avslutats:


Jajaja, jag vet - det här avsnittet bryter flagrant mot Den Heliga Sturia-lagen om max 5 minuters (och 59 sekunders ...) maximal längd på videosnuttar på Duröret - men det struntar jag högaktningsfullt i. De "Coca Cola-speedade snabba klippens män" är ändå inte målgruppen för den här videon, här krävs det nog ett rejält djupt, seriöst (på gränsen till nördigt) intresse för ånglok för att få någon behållning av det hela - och har man det så står man nog ut med att kolla i dussintalet minuter också.
Also sprach der Matserschmitt!

modeljernbane
Inlägg: 300
Blev medlem: 05 jan 2015, 10:23

Re: En liten titt bakom kulisserna

Inlägg av modeljernbane »

Ser godt ud, meget arbejde med at holde et lok i gang [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Skriv svar

Återgå till "Svenska Ånglok"