Toppbilden, visa:    


E-Lok

Användarens profilbild
BoJ
Inlägg: 593
Blev medlem: 30 dec 2011, 01:16

E-Lok

Inlägg av BoJ »

Ett E-lok från Liliput enligt rykte.
http://www.modelltag.se/viewtopic.php?f=41&t=1817

Vad är sant här
BoJ
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se
Kalender för 2023 här: http://www.mrw1.se/pdf_filer/Kal2024.pdf

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: E-Lok

Inlägg av 1956 »

BoJ skrev:Ett E-lok från Liliput enligt rykte.
http://www.modelltag.se/viewtopic.php?f=41&t=1817

Vad är sant här
BoJ
Förmodligen och förhoppningsvis att Liliput ska tillverka ett SJ E-lok. Övrigt är att betrakta mest som rena spekulationer.

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: E-Lok

Inlägg av bermod »

Ta gärna kontakakt med MJ-Hobbyexperten det är väl enklast [JC_doubleup.gif]
bermod

ubjs
Inlägg: 307
Blev medlem: 29 dec 2011, 12:04

Re: E-Lok

Inlägg av ubjs »

Nja, jag känner igen det mesta som Sweden skriver.
Det finns en oro över att det blir en kompromiss för att få loket att gå på 3r men gör Liliput det snyggt i övrigt så tror jag att dom flesta kan leva med det. Annars får man handla Nmj:s modell för ca 3 gånger så mycket pengar.

Med vänlig hälsning UB

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: E-Lok

Inlägg av Svante Andersson »

ubjs skrev:Nja, jag känner igen det mesta som Sweden skriver.
Det finns en oro över att det blir en kompromiss för att få loket att gå på 3r men gör Liliput det snyggt i övrigt så tror jag att dom flesta kan leva med det. Annars får man handla Nmj:s modell för ca 3 gånger så mycket pengar.

Med vänlig hälsning UB
Mycket svammel på den siten...

Speciellt det att komma ifrån Kina. Liliput är ägt av samma huvudägare som Bachmann, kanske till och med del av Bachmann. Alltså är det Kinaproduktion det är frågan om...
Om ni inte tror mig kan ni ju googla på Kader.

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: E-Lok

Inlägg av bermod »

Är det så djävla svårt att ta kontakt med Mj-Hobbyexperten och, fråga om det är riktigt som man lägger ut på sin egen hemsida,eller är det jag som är så korkat [JC_doubledown.gif]

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: E-Lok

Inlägg av 1956 »

Det finns väl ingen anledning att ringa till MJ-Hobbyexperten och fråga om det stämmer det som skrivs och visas om Liliputs E-lok, det är väl högst rimligt att tro att det gör det. Däremot tror jag att det är tämligen besvärligt att få övriga spekulationer i den länkade texten bekräftade. Dessutom är det väl känt att skribenten inte tillhör de mest vederhäftiga inom den här hobbyn.

ubjs
Inlägg: 307
Blev medlem: 29 dec 2011, 12:04

Re: E-Lok

Inlägg av ubjs »

Jag tycker Swedens beskrivning stämmer till nästan hundra procent med det jag hört av personer som borde vara dom som har den bästa insynen i det hela.

Mvh UB

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: E-Lok

Inlägg av Svante Andersson »

ubjs skrev:Jag tycker Swedens beskrivning stämmer till nästan hundra procent med det jag hört av personer som borde vara dom som har den bästa insynen i det hela.

Mvh UB
Tja, beror ju på hur man läser det han har skrivit. Mest svamlas det om att komma bort från Kina men inte ett ord om att Liliput innebär Bachmann som innebär Kader och därmed produktion i Kina.

Så jag tycker det saknas något viktigt i den annars ordrika berättelsen... vore han politiker skulle det kallas svammel och rökridåer.

Därför vore det kanske på plats med en beskrivning från din sida vad du verkligen har hört... och inte några konstiga omskrivningar.
Kan du inte det så hade det vatit lika bra att du inte sagt det berömda A när du vill tiga med B.

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

ubjs
Inlägg: 307
Blev medlem: 29 dec 2011, 12:04

Re: E-Lok

Inlägg av ubjs »

Jag vet inte mer, tänkte bara att om fler har hört detsamma som Sweden beskriver så ökar sannolikheten att det stämmer.

Med vänlig hälsning UB

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: E-Lok

Inlägg av Svante Andersson »

Att Jeco har haft både kvalitets och leveransproblem med sina Kinaleverantörer är ett faktum. Och vill bort från dessa...

Men som jag redan sagt innebär även Liliput Kinaproduktion... det behöver man varken vara synsk för att förstå eller skriva så sanlöst många rader om ingenting som Sweden gör i sitt inlägg.

Det som däremot är det intressanta med Liliput/Bachmann/Kader är att man köpte upp den BRA och leveranssäkra produktionskapaciteten i Kina. Jag tänker inte länka till något, var ju några år sedan detta hände, men speciellt på Amerikanska forum var det då en ganska intensiv debatt.

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: E-Lok

Inlägg av Johan Molin »

Är vederhäftigheten i v b skribents ryktesspridning lika stor som vederhäftigheten i hens nyktra, sansade och balanserade omdömen om medmänniskor i mj-branschen, då ska man kanske vara en liten aning försiktig i att lita på hens rykten.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: E-Lok

Inlägg av 1956 »

Johan Molin skrev:Är vederhäftigheten i v b skribents ryktesspridning lika stor som vederhäftigheten i hens nyktra, sansade och balanserade omdömen om medmänniskor i mj-branschen, då ska man kanske vara en liten aning försiktig i att lita på hens rykten.
Instämmer, det mesta som skrivs därifrån bör nog tas med en stor nypa salt.

Användarens profilbild
BoJ
Inlägg: 593
Blev medlem: 30 dec 2011, 01:16

Re: E-Lok

Inlägg av BoJ »

Från mycket säker källa meddelas att ryktet inte är ett rykte utan faktisk sanning, att Jeco tar upp ett samarbete med Lilliput om just ett E-lok.
BoJ
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se
Kalender för 2023 här: http://www.mrw1.se/pdf_filer/Kal2024.pdf

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: E-Lok

Inlägg av Johan Molin »

Sant mot alla odds m a o! Då får vi se vem som blir först, NMJ eller Liliput / Jeco ...

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: E-Lok

Inlägg av Stefan S »

Nyheten har ju stått att läsa på MJ-Hobbyexpertens hemsida några dagar nu det är ju inget man behöver spekulera om :-CO


Stefan

Skriv svar

Återgå till "Svenska Ånglok"